FANDOM

Artykuł niekanoniczny

Opiekun – bliżej nieokreślona i nienazwana istota boska, czczona w królestwie Laer przez antyczną cywilizacją oraz przez wielu nieumarłych. Występuje on w modyfikacji Laer Gjoll – Horror na cmentarzu do gry Gothic II: Noc Kruka.

Laer Gjoll Edytuj

Opiekun nie jest bogiem, ale bywa tak postrzegany przez podwładnych ze względu na swoją potęgę. W rzeczywistości jest on strażnikiem śmierci, opiekunem tego żywiołu. Jest w stanie uśmiercać dowolne istoty oraz wskrzeszać zmarłych. Potrafi także spełniać życzenia, gdyż posiada pewną siłę sprawczą. Nie wiadomo do końca czy jego moc jest ograniczona tylko do nekropolii.

Opiekun jest sługą Króla smoków – pradawnego boga. Jego strażnik ma za zadanie pilnować opiekuna i jego krypty. Najpewniej opiekun powstał z rozkazu króla smoków.

Nosi długą, szarą, zadymioną szatę oraz posiada rogatą głowę. Przypomina ona czaszkę krowy. Nie da się go zabić. Każdy atak skierowany w jego stronę uśmierca bohatera.

Opiekun jest w posiadaniu Ierann – artefaktu-broni przeciwko nieumarłym.

Wikar musi spotkać się z opiekunem, by zakończyć swoją przygodę. Podczas rozmowy okazuje się, że nie jest on sprawcą plagi zmarłych, a jedynie wykonuje swój rozkaz narzucony z góry.