Gothicpedia
Advertisement

Onar – bogaty właściciel ziemski oraz zarządca największej farmy na wyspie Khorinis. Jest żonaty z Marią, ma z nią córkę Elenę. Występuje w Gothic II.

Charakter i osobowość[]

Onar jest oschłym, nieprzyjemnym człowiekiem. Łatwo traci cierpliwość i nie znosi głupoty oraz niekompetencji. Nie lubi zaprzątać sobie głowy sprawami służby, którą opłaca. Jest też niezwykle dumny i uparty. Bardzo dba o swoje rodzinne mienie i nie pozwoli, by ktokolwiek wydawał mu polecenia, choćby był to i sam król. Wydaje się nie liczyć z nikim i niczym, a jedyną osobą, która ma na niego jakikolwiek wpływ jest jego własna żona. Jest na tyle uparty, że nie obchodzą go nawet losy jego własnego kraju i dba wyłącznie o swój interes.

Przed akcją gry[]

Z dziada pradziada mieszka na swojej farmie. Gdy strażnicy miejscy zaczęli rozkradać dobytek Onara, za namową żony wynajął on najemników z kolonii karnej i odmówił zaopatrywania miasta. Po jego stronie stanęli farmerzy Bengar oraz Sekob. Tak rozpoczął się bunt chłopów.

Gothic II[]

Najemnicy, w przeciwieństwie do strażników miejskich, bronią jego farmy oraz ziem Sekoba i Bengara. Właściciele pobliskich terenów płacą Onarowi daninę za ochronę, wiedząc że tylko jego najemnicy są w stanie im pomóc. Bezimienny może się zatrudnić na farmie jako najemnik, wykonując zadania powierzone przez pracowników dostanie premię każdego dnia w postaci wypłaty.

Jeśli Pepe zginie, można od niego kupić owcę za 200 sztuk złota. 

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Nadal zarządza sprawami na swoich ziemiach, lecz jego interes przeżywa kryzys. Powodem kryzysu jest spłonięcie farmy Bengara i śmierć Sekoba. Velaya zwraca się do niego o pomoc dla Balthasara, który został sam na farmie Sekoba. Z wielką chęcią przygarnia pasterza owiec do siebie. Później dziewczyna zwraca się w sprawie reaktywacji farmy Sekoba. Po „targowaniu się” z Onarem wywalczyła dla Fellana, nowego właściciela tych ziem zgodę na użytkowanie terenu, na wzięcie dwóch robotników z największej farmy Khorinis i trzy lata bez konieczności płacenia dzierżawy. Na wieść odejścia Thekli z farmy, Onar pozwoli odejść farmerce, pod warunkiem, że Velaya znajdzie nowego kucharza na jej miejsce. Wojowniczka wykorzystuje wtedy starych znajomych: Balama i Omida. Onar wtedy zgadza się na odejście Thekli i zatrudnienie na jej miejsce dawnych kucharzy Gomeza.

Przeznaczenie[]

Po wykonaniu zadania Podstęp Santinno Onar zbulwersuje się, że wszyscy przestali kupować towary u Eleny, a u rzeczonego Santinno. Onar zgodzi się na pobyt i handel Santinno z najemnikami i farmerami, jeśli ten dziennie będzie płacił 50 sztuk złota.

Returning 2.0[]

Pomimo nieutrzymywania kontaktów z miastem, Onar, dzięki staraniom Bezimiennego, może zgodzić się na potajemne zaopatrywanie gildii kupców w zapasy żywności, które ci mają zamiar odsprzedać paladynom.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków. Prawdopodobnie najemnicy nie dali rady armii orków, a Onar został najpewniej zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • Warunkiem otrzymania wypłaty jest zdobycie 200 punktów doświadczenia. 
  • Potrafi walczyć orężem po mistrzowsku. 
  • Onar wynajmował około 30 najemników. Przy założeniu, że płacił każdemu z nich 50 sztuk złota dziennie (tak jak Bezimiennemu) oraz że okres w jakim ich utrzymywał to ponad 100 dni, to znaczy, że musiał mieć ponad 150 000 sztuk złota.
  • Pomimo tego, że nie sprzedaje miastu żywności, to w modyfikacji Returning może sprzedawać dla gildii kupców, która sprzedaje jedzenie paladynom.
  • Według modyfikacji Global Mod Onar to nazwisko. Obok kaplicy na farmie pochowanych jest kilku członków rodziny ziemianina, między innymi; Carl Onar, ukochany brat. Imię właściciela ziemskiego nie zostało jednak podane.
Advertisement