Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Onar – bogaty właściciel ziemski oraz zarządca największej farmy na wyspie Khorinis. Jest żonaty z Marią, ma z nią córkę Elenę. Występuje w Gothic II.

Charakter i osobowość[]

Onar jest oschłym, nieprzyjemnym człowiekiem. Łatwo traci cierpliwość i nie znosi głupoty oraz niekompetencji. Nie lubi zaprzątać sobie głowy sprawami służby, którą opłaca. Jest też niezwykle dumny i uparty. Bardzo dba o swoje rodzinne mienie i nie pozwoli, by ktokolwiek wydawał mu polecenia, choćby był to i sam król. Wydaje się nie liczyć z nikim i niczym, a jedyną osobą, która ma na niego jakikolwiek wpływ jest jego własna żona. Jest na tyle uparty, że nie obchodzą go nawet losy jego własnego kraju i dba wyłącznie o swój interes.

Przed akcją gry[]

Z dziada pradziada mieszka na swojej farmie. Gdy strażnicy miejscy zaczęli rozkradać dobytek Onara, za namową żony wynajął on najemników z kolonii karnej i odmówił zaopatrywania miasta. Po jego stronie stanęli farmerzy Bengar oraz Sekob. Tak rozpoczął się bunt chłopów.

Gothic II[]

Najemnicy, w przeciwieństwie do strażników miejskich, bronią jego farmy oraz ziem Sekoba i Bengara. Właściciele pobliskich terenów płacą Onarowi daninę za ochronę, wiedząc że tylko jego najemnicy są w stanie im pomóc. Bezimienny może się zatrudnić na farmie jako najemnik, wykonując zadania powierzone przez pracowników dostanie premię każdego dnia w postaci wypłaty.

Jeśli Pepe zginie, można od niego kupić owcę za 200 sztuk złota. 

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Onar/Modyfikacje

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków. Prawdopodobnie najemnicy nie dali rady armii orków, a Onar został najpewniej zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • Warunkiem otrzymania wypłaty jest zdobycie 200 punktów doświadczenia. 
  • Potrafi walczyć orężem po mistrzowsku. 
  • Onar wynajmował około 30 najemników. Przy założeniu, że płacił każdemu z nich 50 sztuk złota dziennie (tak jak Bezimiennemu) oraz że okres w jakim ich utrzymywał to ponad 100 dni, to znaczy, że musiał mieć ponad 150 000 sztuk złota.
  • Pomimo tego, że nie sprzedaje miastu żywności, to w modyfikacji Returning może sprzedawać dla gildii kupców, która sprzedaje jedzenie paladynom.
  • Według modyfikacji Global Mod Onar to nazwisko. Obok kaplicy na farmie pochowanych jest kilku członków rodziny ziemianina, między innymi; Carl Onar, ukochany brat. Imię właściciela ziemskiego nie zostało jednak podane.
Advertisement