FANDOM

Omid – postać występująca w Gothic. Jest kucharzem w zamku magnatów w Starym Obozie.

Przed akcją gry Edytuj

Omid wraz ze swoim przyjacielem Balamem trafili do Górniczej Doliny jako jedni z pierwszych, gdyż miało to miejsce aż dwadzieścia lat przed przybyciem Bezimiennego. Od tamtej pory musieli gotować perfekcyjnie, gdyż za niesmakującą magnatom potrawę mogli zostać wysłani na ziemie orków.

Gothic Edytuj

Razem z drugim kucharzem – Balamem – gotuje potrawy dla Gomeza i pozostałych magnatów. Może udzielić Bezimiennemu paru informacji na temat Starego Obozu, w którym jest od dłuższego czasu. Przebywa w zamku, w kuchni na prawo od wejścia, która przylega do komnaty Gomeza. Co jakiś czas razem z Balamem przenosi się do własnej kuchni w murze zamkowym.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Kucharzom cudem udało się przeżyć upadek magicznej bariery. Najpierw przedostali się przez przełęcz, później błąkali się po lasach Khorinis. Dopiero dostali się do miasta w środku akcji modyfikacji. Obaj znajdują się w karczmie Kardifa. Velaya proponuje im, aby pracowali u Onara, gdyż Thekla będzie mogła wtedy opuścić farmę. Kucharze się zgadzają i od tej pory ich głównym zadaniem jest gotowanie najemnikom.

Przeznaczenie Edytuj

Omid wraz z Balamem są kucharzami w grupie Fajetha. Przed trafieniem do kolonii gotowali dla gubernatora Geldern. Jeden z arystokratów oskarżył ich o próbę otrucia. Przyrządzali potrawkę ze ścierwojada, ale myśliwy dostarczył im stare już nie nadające się do użytku mięso.

Dalsze losy Edytuj

Po upadku bariery prawdopodobnie zginął lub został bandytą. Możliwe jest też to, że został ponownie uwięziony przez armię królewską i zmuszony do wydobywania rudy. Jeżeli został na Khorinis, prawdopodobnie zginął lub został zniewolony przez orków.