Gothicpedia
Advertisement

Okyl – postać występująca w Gothic. Jest to najemnik przebywający w Wolnej Kopalni.

Przed akcją gry[]

Nie wiadomo kiedy i jak trafił do kolonii karnej. Był strażnikiem który wpadł w zasadzkę szkodników, lecz pozwolono mu przyłączyć się do Nowego Obozu. Bezimienny dowiaduje się od jednego z najemników pilnujących stróżówki, że Okyl kiedyś wkradł się do zamku magnatów i ukradł spory ładunek rudy.

Gothic[]

Jest szefem Wolnej Kopalni i jednym z najlepszych najemników. Nie chce rozmawiać z Bezimiennym. Tylko on może udzielić zgody na otworzenie szybu. Przebywa na górnym poziomie kotła. W czwartym rozdziale ginie w wyniku ataku przeprowadzonego przez strażników ze starego obozu na tę kopalnię.

Modyfikacje[]

Dolina Zombie[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Okyl razem z Gornem, Pastro i dwoma innymi najemnikami polują na Pełzacze we wnętrzu Wolnej Kopalni. Po wyjściu na zewnątrz zauważają, że dookoła znajdują się zombie. Razem uciekają do obozowiska na drodze do Wolnej Kopalni. Gdy Bragus przybywa do ich obozu, mówi, że Lee chce wiedzieć, czy Okyl przybędzie do zamku w Górniczej Dolinie. Najemnik odpowiada, że nie. Tę wieść bohater przekazuje Lee.

Ciekawostki[]

  • Pod wieloma względami przypomina Sentenzę z Gothic II. Obaj są najemnikami, mają taką samą twarz, ten sam aktor udzielił im głosu, noszą pancerz dla najbardziej zasłużonych najemników oraz obaj nie są zbyt sympatyczni względem Bezimiennego.
Advertisement