Gothicpedia
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy magicznego amuletu. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Oko Innosa – potężny amulet i artefakt występujący w Gothic II i Gothic 3: Zmierzch Bogów. Sam Innos wlał weń część swojej mocy. Początkowo jest on głównym celem Bezimiennego w drugiej części serii (zadanie Oko Innosa). Jest jedną ze świętych relikwii Innosa.

Działanie Oka[]

Oko Innosa zapewnia swojemu posiadaczowi bardzo dobrą ochronę, głównie przed ogniem i magią. Jednak jego najważniejsza funkcja dotyczy smoków. Potęga amuletu zmusza smoka do rozmowy i nie pozwala mu zaatakować lub skłamać. Podczas konwersacji moc Oka wyczerpuje się, więc smok po pewnym czasie może przystąpić do ataku, a amulet przestaje zapewniać ochronę. Tylko esencja ze smoczego serca umożliwia ponowne naładowanie Oka Innosa.

Moc Oka wyczerpała się także po walce ze Smokiem Ożywieńcem. Nie da się wyciągnąć esencji z kamienia duszy smoka. Po zakończeniu akcji Gothic II klejnot Oka pozostaje więc blady i pozbawiony blasku.

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Nie wiadomo, co stało się z Okiem podczas powrotu Bezimiennego do Myrtany. Prawdopodobnie jednak miał on je ze sobą, ponieważ gdyby pozostało na statku, raczej nigdy by się nie odnalazło. Możliwe, że bohater od razu przekazał je Miltenowi.

W Gothic 3: Zmierzch Bogów główny bohater dowiaduje się, że Oko posiadał Milten, lecz zostało mu odebrane przez orków. Artefakt Innosa został splugawiony przez mistrza przywołań i pięciu innych potężnych magów, a następnie posłużył do przywołania Bestii – najstraszliwszego monstrum, jakie kroczyło po ziemiach Myrtany. Bezimienny odbiera Oko i zabija wszystkich magów, po czym pokonuje potwora.

Dalsze losy[]

Oko Innosa prawdopodobnie dalej posiada Bezimienny – jego jedyny i prawdziwy właściciel. Jednak po tych wszystkich wydarzeniach nie wiadomo, czy istnieje dla niego jakieś zastosowanie.

Artwork przedstawiający Oko Mądrości w ArcaniA

Ciekawostki[]

  • Oko Innosa jest wspomniane w opowiadaniu Vatrasa, które mag wygłasza przy kaplicy w Khorinis:
Ale Adanos obawiał się, że bestia pewnego dnia powróci na ziemię. Dlatego uprosił Innosa, aby ten zostawił część swojej boskiej mocy na ziemi, aby pewnego dnia przywrócić ją człowiekowi. A Innos, w swej mądrości, tak uczynił
Vatras, Gothic II
  • W tłumaczeniu w Gothic 3: Zmierzch Bogów jednym z błędów jest nazwa amuletu widoczna w ekwipunku, a brzmi ona Oczy Innosa.
  • Jeśli w Gothic II w V rozdziale Bezimienny wyruszy na dwór Irdorath bez amuletu, Xardas przyśle mu go w skórzanej torbie wraz z listem wypominającym niedbalstwo bohatera. Dodatkowo Milten również nie będzie krył rozczarowania, a ork pułkownik będzie miał przy sobie smocze serce, gdyż bohater otrzymuje rozładowane Oko.
  • Jest jednym z najświętszych artefaktów Innosa (obok jego młota).
  • Aby rozmawiać ze smokami, nie trzeba zakładać Oka – wystarczy je mieć w ekwipunku.
  • W ArcaniA występuje Oko Mądrości, które wygląda niemal tak samo, jak Oko Innosa w drugiej części gry.
  • W rosyjskiej kolekcjonerskiej wersji gry ArcaniA można je nabyć jako pendrive.