Odsłuchaj muzykę do artykułu (informacje o pliku)

Okara – obóz buntowników dowodzony przez paladyna Rolanda. Ulokowany głęboko w lesie pomiędzy Gothą i Silden. Nad głównym placem rozwieszona jest siatka maskująca.

Okara to kopalnia żelaza, która boryka się z problemami m in. z malejącą liczbą buntowników. Prawą ręką Rolanda jest kowal Maning, który zleca Bezimiennemu znalezienie ludzi mogących dołączyć do obozu. O tym obozie buntowników opowiada bohaterowi Gorn, kiedy spotyka go w Gothcie.

Niekiedy pojawiają się tam pełzacze, co jest zapewne związane z umiejscowieniem obozu.

Ludzie dla Okary[edytuj | edytuj kod]

Lista osób, które należy namówić na przeniesienie się do Okary w ramach pewnego zadania:

  • Rakusmag ognia, posiada ognisty puchar. Bezimienny ma eskortować go z jaskini pełnej ożywieńców.
  • Fraser – myśliwy, poluje z Candelą. Aby bohater mógł go przekonać do powrotu musi zapolować z nim na "Paskudne dziki".
  • Candela – myśliwy, poluje z Fraserem. Bezimienny ma z nim zapolować na "Paskudne cieniostwory". Może też sprzedać (2) rogi owych stworzeń.
  • Owen – górnik, bohater musi dać mu alkohol i zapewnić schronienie w Okarze.
  • Randall – wojownik, chce zdobyć bogatą kopalnię, Bezimienny ma mu w tym pomóc.
  • Kent – bohater musi zabić dla niego "Agresywne rozpruwacze".

W dostaniu się do Okary pomoże Bezimiennemu farmer Rufus z Montery, jeżeli umożliwi mu ucieczkę z farmy Elbera i następnie odeskortuje go do obozu.

Siatka rozpostarta nad Okarą

Kamień teleportacyjny[edytuj | edytuj kod]

Kamień teleportacyjny znajduje się na jednym z kamieni, przed wejściem do obozu. W Gothic 3: Zmierzch Bogów jeden kamień znajduje się w tym samym miejscu, a drugi za krzakiem przy pierwszej chacie na prawo od wejścia.

Dalsze losy obozu[edytuj | edytuj kod]

W dodatku Gothic 3: Zmierzch Bogów Okara zostaje opuszczona i staje się siedliskiem goblinów. Bezimienny wykonuje w niej tylko jedno zadanie: pomoc i rozmowa z pewnym magiem wody, którego zaatakował Kan (podczas walki ginie z rąk przyszłego Rhobara III).

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W starszych wersjach gry (przed patchem 1.70), gdy bohater atakuje obóz, nie sprowadzając do niego wcześniej żadnego nowego człowieka, Okara nie zostanie zniszczona i Bezimienny będzie musiał udać się do kilku osób, które mogą dołączyć do Okary i je zabić, aby wykonać zadanie. Jest tak, ponieważ zniszczenie obozu buntowników lub wyzwolenie miasta aktywuje się po zabiciu określonej ilości osób, których jest za mało w Okarze, jeżeli Bezimienny nie sprowadzi do niej żadnego nowego człowieka (wszyscy nowi członkowie obozu od samego początku gry są przypisani jako mieszkańcy Okary).