Gothicpedia
Advertisement

Ogrodnik – postać występująca w Gothic II. Jest ogrodnikiem mieszkającym w mieście Khorinis.

Przed akcją gry[]

Za zabicie pewnej osoby miał trafić do kolonii karnej, lecz gubernator Khorinis – Larius, potrzebował ogrodnika, więc wynajął go i uchronił przed zesłaniem do Górniczej Doliny.

Gothic II[]

Pracuje w górnym mieście, jednak nie posiada tam domu. W ogrodzie nie ma towarzystwa, ale jest mu z tym dobrze, ponieważ dzięki temu panuje tam cisza i spokój. Hoduje ogniste ziele i ognistą pokrzywę, a także próbował to zrobić z bagiennym zielem, lecz w tych warunkach nie chciało rosnąć. Może sprzedać Bezimiennemu rośliny dodające głównie manę. Bohater ma możliwość dania mu na spróbowanie tytoniu ziołowego. Ilość doświadczenia, jaką można otrzymać za jego przyniesienie zależy od rozdziału i wynosi od 50 do 250 punktów doświadczenia. Jest również członkiem gildii złodziei. Po pokazaniu umownego znaku, daje Bezimiennemu wskazówki o schowkach w domach bogatych obywateli.

Towary[]

  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Ognista pokrzywa 5 10
Ogniste ziele 3 20
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Ognista pokrzywa 5 10
Ogniste ziele 5 20
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Ognista pokrzywa 5 10
Ogniste ziele 3 20
Ognisty korzeń 3 40
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Ognista pokrzywa 5 10
Ogniste ziele 3 20
Ognisty korzeń 3 40
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Ognista pokrzywa 5 10
Ogniste ziele 3 20
Ognisty korzeń 3 40

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Sprzedaje wyhodowane rośliny. Chętnie pomoże Velayi dostać się do lorda Andre. Odwracając uwagę strażników bramy, umożliwia dostanie się bohaterki do ratusza.

Przeznaczenie[]

Ogrodnik pomoże Bezimiennemu w dotarciu do Cassi, gdy Oskar każe mu przekazać ugodę między gildiami złodziei i Czarnych Jastrzębi.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym ogrodnik został prawdopodobnie przez nich zabity lub zniewolony.

Advertisement