Ognisty miecz – zaklęty oręż jednoręczny występujący w Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic 3 Edytuj

Jest to wyjątkowa broń magiczna od samego Innosa. Posiada ząbkowane ostrze otoczone ogniem, złoty jelec i taszkę. Rękojeść pokryta jest czerwoną tkaniną, identycznie jak w długim mieczu, a głowica ma kształt okręgu i także jest złota.

Mimo że jest to zaklęty miecz, Bezimienny może go kupić u prawie każdego kowala, na przykład Kliffa. Zmienia to patch 1.74, w których nikt nie oferuje tych mieczy na sprzedaż. Ponadto, jeżeli w patchu 1.74, bohater postanawia wygnać bogów, po drodze do portalu do Niezbadanych Krain, jego i Xardasa napadają paladyni, używający właśnie ognistych mieczy. W trakcie rozgrywki na patchu 1.74 bohater może zdobyć oręż jedynie poprzez zaklęcie przywołania ognistego miecza.

Oręż zadaje 100 punktów obrażeń. Do jego używania wymagane jest posiadanie 120 punktów siły i zdolność Walka mieczem, która jest dostępna od samego początku rozgrywki. Dodatkowo istnieje szansa na podpalenie przeciwnika, przez co otrzyma on dodatkowe obrażenia od ognia. Jeśli za pomocą kodów zostanie przyzwany do ekwipunku będzie można go sprzedać za 9000 sztuk złota, a przy odkupywaniu jego wartość wzrośnie do 30 000 sztuk złota.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Bezimienny może znaleźć miecz w jednej ze skrzyń w zamku w Vengardzie. Obrażenia zadawane przez miecz zmniejszają się, ale jest on nadal w stanie podpalić przeciwników. Wygląd broni nie zmienia się.

Ciekawostki Edytuj

  • Mimo że miecz jest okolony płomieniami, Bezimienny nosi go swobodnie na plecach, prawdopodobnie ogień parzy tylko wrogów.
  • W Gothic 3 miecz ten nie podpala przeciwników, zmienia to patch 1.74.
  • Zarówno w Gothic 3, jak i w Gothic 3: Zmierzch Bogów oręż można posiąść zaklęciem przywołania ognistego miecza, jednak owa broń znika, gdy zostanie schowana do ekwipunku.
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.