FANDOM

Ognisty jaszczur – bestia, zwana także potocznie smokiem, występująca w każdej części serii Gothic oraz grach ArcaniA.

Gothic Edytuj

Jest o wiele groźniejszą odmianą jaszczura. Przed walką z nim należy założyć różnorakie artefakty chroniące przed ogniem, gdyż atakują silnym i trudnym do uniknięcia ognistym oddechem. Lubią przebywać na plażach, w okolicach większych zbiorników wodnych.

Ogniste jaszczury występują w okolicach wieży Xardasa, Wieży Mgieł oraz wraku statku na plaży. Język ognistego jaszczura jest potrzebny do stworzenia Ulu-Mulu.

Gothic II Edytuj

Żyją głównie na terenach orków w Górniczej Dolinie i na wyspie Irdorath, lecz nie tylko. Trzy z nich również można znaleźć niedaleko starożytnych ruin, za piramidą.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Kilka sztuk zadomowiło się nieopodal obozu piratów na południowej plaży w Jarkendarze. Po rozpoczęciu rozdziału trzeciego, para ognistych jaszczurów pojawi się przy oazie koło Biblioteki Uczonych, w kanionie na północy.

Gothic 3 Edytuj

Można je spotkać jedynie na terenie pustyni Varant. Często przebywają w towarzystwie zwykłych jaszczurów. Różnią się od nich wyglądem, który zmienia się na bardziej pomarańczowy. Ich ugryzienia (w przeciwieństwie do zwykłych jaszczurów) nie wywołują choroby oraz mają niską szansę na podpalenie celu (jest to o wiele rzadsze zjawisko niż w poprzednich częściach). Są trochę trudniejsze do pokonania niż ich kuzyni. Można się w je przemienić poprzez zażycie mikstury przemiany.

Bezimienny za zabicie ognistego jaszczura otrzymuje 150 punktów doświadczenia. Z ich ciał można pozyskać po jednym języku i skórze oraz dwie pary szponów.

ArcaniA Edytuj

Występują na wyspie Argaan, w dżungli. Tak jak ich kuzyni z Khorinis, potrafią zionąć ogniem. Ich mięso połączone z pieprzową papryczką pozwala na przygotowanie pikantnego udźca.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Content Mod Edytuj

Wygląd ognistego jaszczura uległ zmianom kosmetycznym tak, aby bardziej przypominał swoje odpowiedniki z poprzednich części serii.

Ognisty Jaszczur (CM3)

Ognisty jaszczur w Content Mod 3.0

Ciekawostki Edytuj