Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Ognisko – obiekt występujący w każdej części serii Gothic.

Gothic i Gothic II[]

Jest to płonący stos drewna używany do ogrzewania i gotowania, pełniący także rolę miejsca spotkań towarzyskich. Można wchodzić z nim w interakcję, zapalając ugaszone ognisko pochodnią. Można spotkać także ogniska z patelnią, na których można smażyć mięso (do ekwipunku wtedy zostanie dodane smażone mięso, które dodaje więcej punktów życia).

Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Panel wyboru mięsa do upieczenia w Gothic 3

W Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów można przyrządzać niektóre rodzaje mięsa, siadając przy dowolnym ognisku. Bezimienny nabije wtedy mięso na kij i zacznie je opiekać, a na ekranie pojawi się panel wyboru rodzaju mięsa, a następnie jego ilości.

W grze występują cztery typy ognisk:

  • ze stojakiem zrobionym z patyków i otoczone kamieniami;
  • otoczone kamieniami na kształt prostokąta (może nad nim występować rożen);
  • otoczone kamieniami, okrągłe;
  • otoczone kamieniami, okrągłe, duże.

Mięso, które można upiec na ognisku:

Korzystają z niego ludzie i orkowie zamieszkujący kontynent. Często służy jako miejsce spotkań towarzyskich lub sposób na ogrzanie się. Niektórzy smażą nad nim mięso lub obracają rożnem. Używają go też mniej cywilizowane rasy takie jak gobliny i ogry.

ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif[]

Ognisko jest obiektem, z którym nie można wejść w żadną interakcję, gdyż Bezimienny przygotowuje wszelkie posiłki w menu wytwarzania.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Nad ogniskiem zawsze wisi garnek z zawartością przypominającą zupę nordmarską. Bezimienny może przy nim wykorzystać wcześniej zebrane przepisy. Jest to jedyne jego zastosowanie. Występuje dosyć pospolicie w świecie gry (np. w obozie Diega lub koło bramy, której pilnuje Orry).

Ciekawostki[]

  • W pierwszej części gry ognisko może zostać zapalone Urizielem. Wystarczy nakierować go na jedno z nich, a następnie machnąć orężem.
  • W Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów bohater nabija mięso na kij, nawet jeśli nie posiada ani jednej sztuki w ekwipunku.
  • Za pomocą kodu It_Stick można przyzwać patyk, na który Bezimienny nabija mięso podczas pieczenia go nad ogniskiem. Nie pojawia się jednak w ekwipunku po podniesieniu ani przyzwaniu. Przedmiot współdzieli nazwę z patykiem służącym do grania na bębnach.
Advertisement