Gothicpedia
Advertisement
Do poprawy i zalążek ico.png
Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii edytując ją!
Sprawdź zgodność artykułu z polityką redagowania lub podaj szczegółowy opis potrzebnych zmian.

Bitwa w Wolnej Kopalni – wydarzenie skutkujące odbiciem Wolnej Kopalni z rąk ludzi Gomeza przez Bezimiennego i Gorna.

Przyczyny i przygotowania do kontrataku[]

Kiedy zawaliła się Stara Kopania, Gomez zaczął rozpaczliwie poszukiwać nowego źródła wydobycia rudy, bojąc się utraty swoich wpływów. Wbrew woli magów ognia kazał zaatakować należącą do Nowego Obozu Wolną Kopalnię. Dwa tuziny strażników, korzystając z tajnej ścieżki przez góry, wyrżnęły wszystkich najemników i krety, a następnie zajęły kopalnię. Lee wyznaczył Bezimiennego i Gorna do przeprowadzenia ataku z zaskoczenia, mającego na celu odbicie Kopalni z rąk Gomeza.

Przebieg ataku[]

Kocioł w przeciwieństwie do samej kopalni nie był obstawiony przez ludzi ze Starego Obozu; bramy do kopalni bronili jedynie dwaj strażnicy pod dowództwem Szakala. Gorn przeszukiwał kocioł, gdy Bezimienny starł się ze strażnikami. Najemnik usłyszał odgłosy walki i przybył bohaterowi na pomoc. Po zabiciu Szakala wojownicy wtargnęli do wnętrza kopalni i oczyszczali ze strażników każdy kolejny poziom. W końcu odbili całą kopalnię.

Skutki odbicia[]

Podczas kontrataku życie stracili wszyscy strażnicy, a Wolna Kopalnia powróciła w ręce magów wody. Gorn postanowił pozostać na posterunku na wszelki wypadek, do czasu nadesłania przez Lee posiłków oraz odnalezienia ścieżki, którą przyszli ludzie Gomeza i postawienia na niej straży.

Ciekawostki[]

  • Podczas odbijania Wolnej Kopalni może pojawić się błąd sprawiający, że Gorn atakuje Bezimiennego, gdy ten uderzy Strażnika.
Advertisement