FANDOM

Oblężenie Setarrif – oblężenie stolicy Królestwa Argaanii i wynik eskalacji konfliktu zbrojnego między Królestwem Myrtany a Królestwem Argaanii.

Geneza Edytuj

Oblężenie Setarrif nastąpiło w wyniku przeciągającej się wojny Królestwa Argaanii z Królestwem Myrtany. Kiedy tylko król Myrtany Rhobar III przybył na Argaanię i zajął Thorniarę, wyznaczył on Lorda Hagena i generała Lee na swoich regimentarzy. Lord Hagen otrzymał rozkaz poprowadzenia swojej armii na zachód wyspy. Dotarł on do Krwawej Doliny, gdzie przegrał batalię z siłami Lorda Gawaana. Dodatkowo wąwóz Thorniarski zawalił się na skutek działań Xeshy. Efektem owych zdarzeń było zaprzestanie działań wojennych na zachodniej części Argaanii, a zamiast tego skupiono się na zajęciu jej wschodnich terenów i ważnej strategicznie stolicy Setarrif. Armię na to miasto poprowadził generał Lee.

Przebieg Edytuj

Pierwsze starcia Edytuj

Pierwsze zmagania zbrojne o Setarrif toczyły się w jego obrębie. O ich przebiegu wiadomo niewiele, jednak wystarczyły do uszkodzeń miasta.

Rytuał Uwolnienia Edytuj

Kiedy Bezimienny pokonał Xeshę, król Ethorn VI, Thorus oraz Grosh odprawili w jednym z budynków w Setarrif Rytuał Uwolnienia. Jego celem było wygnanie Śniącego z umysłu Rhobara III. Rytuał powiódł się, jednak na skutek działań Grosha Śniący utworzył olbrzymi wulkan, w którym zamieszkał. Arcydemon opętał także wielu wojowników argaańskich i myrtańskich, przez co porzucili oni swoje rozkazy i posterunki i zaczęli panoszyć się po przedmieściach miasta, a później na całym jego terenie. Na rozproszenie i brak zorganizowania po stronie myrtańskiej duży wpływ miało także nieporozumienie między dwoma głównymi dowódcami – generał Lee dążył do pokojowego wstrzymania walk z obrońcami, by skupić się na walce z Arcydemonem; Lord Hagen natomiast uważał ten czyn oraz poszukiwania artefaktów obcej cywilizacji za hańbę i zdradę wymierzoną przeciwko Innosowi. Wszystkie te czynniki spowodowały, że dowódcy obu stron nie mogli już ze sobą prowadzić regularnej walki. Poprowadzono rozmowy, w wyniku których nastąpiło zawieszenie broni.

Ingerencja Bezimiennego Edytuj

Niedługo potem do Serarrif przybył Bezimienny, teleportując się z obszarów pod Thorniarą. Po przybyciu do stolicy spotkał się z Miltenem i Diegiem, którzy przedstawili mu sposób na wygnanie Arcydemona z miasta i całego wymiaru ludzi.

Po zdobyciu czterech kamieni-kluczy do grobowca setarrifskich królów, Bezimienny wchodzi do niego. Bierze z niego trzy artefakty Bogini: Prawo, Wolę i Godność Ethorna. Następnie idzie z nimi do świątyni Adanosa i z pomocą znajdującej się tam ostatniej Ahn'NosiriSeleny – ulepsza jeden z nich. Potem wchodzi do wnętrza wulkanu, uwalnia króla Ethorna VI i wygania Arcydemona.

Po działaniach Bezimiennego wszelki wpływ Śniącego został cofnięty. Rhobar III i Ethorn VI rozpoczęli rozmowy pokojowe.

Wynik Edytuj

Setarrif zostało skutecznie obronione. Bitwa ta była ostatnią w wojnie między Argaanią, a Myrtaną i pokazała siłę armii obrońców. Król Myrtany ustąpił, wobec czego wojna została wygrana przez Argaanię, mimo utraty przez nią Thorniary i Feshyr.