FANDOM

Nyras – postać występująca w Gothic. Jeden z nowicjuszy, mieszka w obozie bractwa. Jako pierwszy stał się ofiarą opętania przez Śniącego.

Gothic Edytuj

Kręci się po prawej stronie obozu, niedaleko Baala Oruna. Opowiada Bezimiennemu kilka ciekawostek na temat Śniącego. Mistrz Y'Berion wysyła go po kamień ogniskujący z morskiego klifu. Gdy ten długo nie wraca, guru wysyła jego tropem Bezimiennego. Na szczycie wzgórza, wśród zarośli, bohater odnajduje nowicjusza. Okazuje się jednak, że został opętany. Stwierdza on, że Śniący mianował go swoim jedynym arcykapłanem, po czym rzuca się na Bezimiennego. Bohater pokonuje opętanego szaleńca, odbiera kamień i wraca do obozu.

Edycja Rozszerzona Edytuj

Jest jednym z kilku bossów. Po jego pokonaniu w dzienniku pojawia się wpis, według którego Nyras był silniejszy od zwykłego człowieka i prawdopodobnie doprowadziła do tego nieznana moc.

Dalsze losy Edytuj

Jeśli główny bohater daruje mu życie, Nyras ucieka w głąb lasu i już nigdy się nie pojawia. Możliwe, że przesiaduje gdzieś w lesie, a po upadku bariery staje się poszukiwaczem. Jeśli Bezimienny nie zabije wilków w głębi lasu, ginie on, pożarty przez dzikie zwierzęta.