Gothicpedia
Advertisement
Do poprawy i zalążek ico.png
Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii edytując ją!
Sprawdź zgodność artykułu z polityką redagowania lub podaj szczegółowy opis potrzebnych zmian.

Nordmaczycy – lud zamieszkujący mroźne krainy północy znane jako Nordmar.

Historia[]

Powstanie ludu[]

Historia powstania ludu Nordmarczyków jest nieznana. Można powiedzieć tylko o tym, jak powstał najbardziej religijny ze wszystkich klanów; jeden z pradawnych imieniem Akascha przybył do Nordmaru z boskim artefaktem. Tam poznał dzikich barbarzyńców. Z czasem niektórzy zaczynali wierzyć, że przybysz czerpie swoją moc od Innosa i opuścili swoje klany, aby założyć klan wyznawców Boga Ognia. W ten sposób powstał klan Ognia.

Rządy Rhobara II[]

Wiele lat później władzę w królestwie Myrtany przejął Rhobar II. Postanowił przejąć kopalnię rudy w Nordmarze. Choć barbarzyńcy sądzili, że to pokojowa wizyta, ich zdanie zmieniło się po zajęciu przez Myrtańczyków kopalni. Rozpoczęła się wojna, a na mocy zawartego po niej pokoju Myrtana miała otrzymywać z Nordmaru tamtejszą rudę.

Atak orków[]

Kiedy w królestwie orków ziemia nie wydawała plonów, zielonoskórzy orkowie ruszyli na południe w strone Klanu Młota. Paladyni zostali wyparci, Nordmarczycy bronili się, lecz skutkowało to zajęciem kopalni rudy przez orków. Barbarzyńcy długo przygotowali się do jej odzyskania, lecz otuchy dodało im dopiero przybycie Bezimiennego, który zebrał ludzi ze wszystkich klanów i odbił kopalnię, oraz po zdobyciu mocy przodków wyzwolił Nordmar spod władzy orków.

Wojna domowa[]

Po odejściu bohatera do Niezbadanych Krain lud Nordmaru żył w pokoju. Niektórzy z nich przeprowadzili się do Myrtany, gdzie Gorn szykował się na wojnę z Thorusem. Wielu z nich służy w armii byłego najemnika, niektórzy są też dowódcami armii.

Pakt z Rhobarem III[]

Kiedy Bezimienny bohater zostaje królem Rhobarem III, postanawia zjednoczyć stare królestwo ludzi. Rozpoczyna od najazdu na Nordmar, sam też bierze udział w bitwach. Wojna kończy się podpisaniem Paktu Nordmarskiego, tworzącego sojusz pomiędzy Myrtaną a Nordmarem. Nordmarczycy nie biorą udziału w kolejnych konfliktach Rhobara III.

Kasty[]

Nordmarczycy dzielą się na poszczególne kasty:

  • Myśliwi – zaopatrują krewnych w mięso i skóry. Uzbrojeni są przeważnie w długie łuki i szerokie miecze. Myśliwymi są na przykład Hanson i Ronar.
  • Zabójcy orków - bardzo silni wojownicy, trudniący się zabijaniem zielonoskórych. Ich broń to dwuręczne topory, nieliczni używają szerokich mieczy i tarcz. Zabójcami orków są m.in: Ugolf, Thorald czy Kaelin.
  • Płatnerz – zajmuje się tworzeniem pancerzy ze skór lodowego wilka i magicznej rudy. Jednym z najlepszych płatnerzy jest Stejnar z Klanu Młota.
  • Drwal – zaopatruje klany w drewno - surowiec, którego nie brakuje w Nordmarze. W klanach występuje duża ilość drwali.
  • Wytapiacz rudy – jest to najbardziej doświadczony kowal, który potrafi przetopić sztabkę rudy tak, by nie straciła swoich magicznych właściwości. Najbardziej znanym wytapiaczem rudy jest Ingvar.

Siedziby[]

  • Klan Młota - największy z Nordmarskich klanów położony w centralnej części krainy. Słynie z najlepszych na świecie wytapiaczy rudy, a także z ogromnej kopalni i znajdującego się w niej pieca. Jego przywódcą jest Tjalf.
  • Klan Wilka - położony na południowy zachód od Klanu Młota. Jego mieszkańcy to najlepsi myśliwi w Nordmarze, zaopatrujący inne klany w futra i skóry, a także kły, pazury i inne myśliwskie trofea. Przywódcą klanu jest Grim.
  • Klan Ognia - prastary klan położony na północnym zachodzie, niedaleko Klasztoru Innosa. Założony przez Akaschę przed tysiącem lat, klan ten zrzesza najlepszych wojowników i zabójców orków w całym Nordmarze. Jego przywódcą jest Kerth.

Oprócz głównych siedzib klanów niektórzy spośród Nordmarczyków zamieszkują w chatach znajdujących się poza klanami, np Pedar czy Hanson.

Religia[]

W Nordmarze nie wszyscy wierzą w bóstwa. Tradycyjne wierzenia są oparte na mocy przodków. Gdy Bezimienny przybywa na kontynent, ma miejsce przebudzenie zasłużonych, zmarłych członków górskich klanów. Przebudzenie to ma związek prawdopodobnie z obecnością orków w tym rejonie. Przodkowie są wiecznymi strażnikami Nordmaru. Pokonując ich, bohater otrzymuje część mocy każdego z nich. Jedynie w Klanie Ognia utrzymuje się wiara w Innosa.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna
  • Przeznaczenie – w polskiej modyfikacji występuje dwóch nordmarczyków – bracia: Olaf oraz Sven.
  • Przebudzenie – w trzeciej części sagi od Destiny Team pojawia się cała ekspedycja myśliwych z Nordmaru. Przybyli oni do Górniczej Doliny polować oraz walczyć z orkami.
  • Odyseja – W imieniu króla – w modyfikacji pojawia się cały Nordmar wraz z zamieszkującymi go ludźmi. Ich wygląd oraz osady są silnie wzorowane na tych z Gothic 3.
  • Juran – w niemieckiej modyfikacji występuje nordmarski kupiec, który sprzedaje tylko wyroby swojego ludu. Głównie zbroje.
  • Z życia złodzieja – miejski handlarz bronią przyznaje bohaterowi, że pochodzi z Nordmaru.
Advertisement