Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Nieznajomy – zadanie poboczne występujące w Gothic. Jest ściśle związane z Chromaninami.

Przebieg[]

Niespodziewane znalezisko w Wieży Mgieł[]

Kiedy Bezimienny trafia do Wieży Mgieł, napotyka tam mnóstwo szkieletów z magiem na czele. Bohater pokonuje przeciwników, a w ekwipunku nieumarłego czarodzieja znajduje dziwną księgę – Chromanin. W treści zawarta jest wskazówka, na podstawie której można wywnioskować, gdzie można znaleźć kolejny tom serii. Bezimienny postanawia poznać tajemnicę Chromaninów.

Miejsce rozpoczęcia zadania

Odnalezienie kolejnych części[]

Drugi z Chromaninów znajduje się na samym szczycie wieży w starej cytadeli. Następnie bohater odnajduje trzecią część przy rozwidleniu rzek niedaleko Starego Obozu. Wskazówka z tej części kieruje bohatera nad jezioro nieopodal Nowego Obozu, gdzie leży czwarty tom. Następnie Bezimienny kieruje się na plażę, gdzie zauważa piąty tom położony niedaleko wraku statku. Po przeczytaniu kolejnej części, bohater zgodnie ze wskazówkami wraca do Wieży Mgieł. Następnie znajduje tam ciało zbieracza, przy którym leży ostatnia, szósta część serii. Bezimienny otwiera księgę, ale nie zawiera ona żadnej treści. Ku zaskoczeniu bohatera po otwarciu tomu nagle pojawiają się szkielety. Bohater pokonuje przeciwników, co skutkuje pomyślnym zakończeniem zadania, jednakże bez żadnych korzyści materialnych.

Galeria[]

Mapa[]

Mapa przedstawiająca położenie wszystkich tomów

Zapisy w dzienniku[]

Po przeczytaniu pierwszego tomu księgi:

Zabrałem z Wieży Mgieł tajemniczą księgę należącą do szkieletu maga. To Chromanin – magiczna zagadka pozostawiona przez jej potężnego twórcę... Mędrzec stara się zobaczyć sprawę w jej całości, nim zdecyduje się podjąć trudy wyzwania... Hmmm! Nie pojmuję jego zamysłu, ale może z czasem uda mi się rozwikłać tę tajemnicę.

Po przeczytaniu drugiego tomu księgi:

Po przeczytaniu trzeciego tomu księgi:

Po przeczytaniu czwartego tomu księgi:

Po przeczytaniu piątego tomu księgi:

Po przeczytaniu szóstego tomu księgi:

Tajemniczy nieznajomy nie żyje. Demony go zabiły! Pomiędzy nim a tymi istotami z piekła rodem musiała istnieć jakaś więź. Inaczej nie byłby w stanie tutaj wrócić. Najwyraźniej chciał zabrać ten sekret do grobu.

Historia powstania zadania[]

Zadanie mocno się wyróżnia spośród pozostałych w grze. Jako jedyne zostało dodane po premierze, a jego przebieg pomija udział jakichkolwiek postaci niezależnych. Z materiałów opisujących powstawanie pierwszej części Gothic można się dowiedzieć, że zostało ono zaimplementowane przez Björna Pankratza oraz Mario Röske. W okresie przedpremierowym cała ekipa pracująca nad grą była zajęta przygotowywaniem finalnej wersji, przez co, mimo zaprojektowania zadania, nie było czasu, aby je wdrożyć do gry.

Kiedy pierwsza część ujrzała światło dzienne, a wszyscy scenarzyści odpoczywali od pracy, Björn i Mario zauważyli niedokończone zadanie zaprojektowane przez Michaela Hoge, które oryginalnie miało się pojawiać w momencie, kiedy Bezimienny chciał dołączyć do magów ognia lub wody. Lokacje wspomniane w notatkach odpowiadają tym, które można ujrzeć w finalnej wersji zadania i również miało ono polegać na odnajdowaniu ksiąg. Zdecydowano, aby oddzielić je od fabuły w kolonii i uczynić je niezależnym. Finalnie dodano je w wersji gry 1.08h.

Ciekawostki[]

  • W Gothic Sequel miało pojawić się bardzo podobne zadanie, polegające na odnalezieniu dziewięciu ksiąg spisanych przez Corristo, a dotyczących tajemniczego Feniksa.
  • Podobne zadanie występuje w Gothic 3.
  • Jeżeli gracz przeczyta pierwszy tom księgi poza głównym światem gry (np. w Wolnej Kopalni), kolejne tomy będą pojawiały się w jednym miejscu po przeczytaniu poprzednich. W ten sposób można zdobyć pięć ksiąg Chromanina, jednak przeczytanie piątej księgi w danej lokacji nie tylko nie spowoduje pojawienia się zwłok zbieracza, ale też zablokuje możliwość jego pojawienia się w głównym świecie, co uniemożliwi zebranie ostatniej księgi i ukończenie zadania.
Advertisement