Gothicpedia
Advertisement
Odsłuchaj cytat
Zaczekaj, mógłbyś pomóc mi przekształcić to bagno w ogromną łąkę pełną kwiatów!
Baal Netbek

Baal Netbek – postać występująca w Gothic. Jest to nowicjusz, samozwańczy Baal, mieszka w obozie na bagnie.

Gothic[]

Przebywa na wielkim bagnie, twierdzi, że jest guru z obozu bractwa. Ponoć otaczają go jego sługi – drzewa. Mówi Bezimiennemu, że chce zamienić całe bagno w wielką łąkę pełną kwiatów i prosi bohatera o pomoc w tym przedsięwzięciu. Bohater może go spotkać niedaleko Balora, zbieracza ziela, na bagnach.

Dalsze losy[]

Jego dalsze losy są nieznane, prawdopodobnie jego słaby umysł został bardzo łatwo opętany przez siły zła, stając się poszukiwaczem, lub zginął podczas upadku bariery.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning/Przeznaczenie[]

Po upadku magicznej bariery, drzewa, z którymi rozmawiał, okazały się przechowywać magiczną moc należącą do prastarego boga lasu. Dzięki nim Netbek został uratowany przed mocą zła, a sam został wyznawcą tajemniczego boga drzew. W chaosie, który ogarnął bagna, był jedynym spokojnym człowiekiem i uratował kilku ludzi, między innymi DarrionaGor Na BaraBaala Isidro, przed obłędem. Razem z nimi opuścił bagna, widząc, jak inni wyznawcy Śniącego stali się poszukiwaczami. Swoimi czynami zasłużył na duży szacunek, toteż ci, których uratował, poszli za nim i rozłożyli niewielki obóz w ruinach klasztoru mnichów. Stamtąd były nowicjusz obserwował ataki smoków i przypływające orkowe galery. Z pomocą swej magii wypędził orków z okolic swojego obozu, po czym stworzył wielki las. Stał się ascetyczny i skromny, w przeciwieństwie do innych byłych więźniów. Pod jego obozem urządzili się paladyni pod dowództwem Alberta, z którymi ludzie Netbeka rozpoczęli wymianę handlową. Gdy do obozu przybywa Bezimienny, Netbek poznaje go, opowiada mu o wydarzeniach w obozie na bagnach oraz wręcza, za pośrednictwem Gor Na Bara, runę teleportacji do klasztoru. W późniejszych etapach gry wielokrotnie pomaga bohaterowi, na przykład wzmacniając go przed starciem ze smokami, a nawet lecząc z opętania. Jest w stanie odczytać manuskrypt orków, który zawiera informacje o orkowym drakkarze, dzięki któremu, gdy nadejdzie Cienista noc, orkowie przypłyną. Netbek może również opowiedzieć o Necronomiconie. Gdy przyszły król Myrtany oznajmia, że rusza na Dwór Irdorath, ten przygotowuje dla niego eliksir krótkotrwałej nieśmiertelności. Pod koniec gry bohater zwraca się do wyznawcy czwartego boga o pomoc w walce z Opiekunami. Netbek uświadamia mu, że tylko on może stawić czoła Opiekunom, gdyż jest wybrańcem wszystkich bogów. Pomaga bohaterowi zdobyć ich moc, a także stworzyć miecz lub runę zdolną pokonać tak silne istoty. Na koniec daje mu kilka rad, po czym wysyła go do klasztoru Opiekunów. Gdy ci zostają wygnani, Netbek gratuluje Bezimiennemu i mówi, że poradzi sobie on teraz z zagrożeniem ze strony orków.

Ciekawostki[]

  • Baal Netbek jest nawiązaniem do Joachima Nettelbecka, dziennikarza z niemieckiego magazynu Power Play. W okolicach września 1999 Tom Putzki – jeden z byłych członków Piranha Bytes – odwiedził dziennikarza, gdy ten zagrywał się w grę EverQuest klasą Druid, która umożliwiała przemianę w chodzące drzewo. Joachim żartem zapytał Toma, czy w wówczas nadchodzącej produkcji będzie możliwa podobna transmutacja. Putzki zaprzeczył, jednak Nettelbeck żartował z niego dalej. Pewnego razu Tom Putzki poprosił Joachima o zdjęcie twarzy, które miało posłużyć jako szablon dla tekstury twarzy postaci z gry, którą później otrzymał samozwańczy guru. Sam Joachim stwierdził, że postać nie jest zbytnio do niego podobna, ale i tak ją polubił.
  • Netbek również występuje w modyfikacji Przeznaczenie. Jest to spowodowane tym, że zarówno Returning, jak i Przeznaczenie bazują na modyfikacji Unnamed, gdzie ta postać się pojawia.
Advertisement