Gothicpedia
Advertisement

Nerusul – postać występująca w Gothic 3. Jest to jeden z najpotężniejszych czarnych magów rezydujący w Ishtar.

Gothic 3[]

Nerusul nieustannie czyta księgi zgłębiając wiedzę w wielu dziedzinach. Ma bardzo wysokie mniemanie o sobie, o czym Bezimienny przekonuje się już przy pierwszym spotkaniu. Nerusul, choć zachowuje umiar, nie omieszka czasem określić się wielkim magiem pokroju Zubena, a nawet sugerować, że jest lepszym od niego. Jego arogancja sięgnęła zenitu za sprawą wizji władzy. Dostał obsesji na punkcie magicznej rudy i z pomocą broni wykutej z tego kruszcu chciał zająć miejsce Zubena jako władcy Varantu.

Nerusul uknuł spisek mający na celu przejęcie następnej dostawy rudy. Choć wszystko poszło w miarę gładko, to jego główny wykonawca brudnej roboty, Hassan, postanowił sam sprzedać sztabki (których wartość była znacznie niższa niż gdyby je przerobić na broń). W pogoni za złodziejami rudy na zlecenie Ningala ruszył Bezimienny, który rozpracował Hassana, odnalazł go i zabił. Po liście od Nerusula dowiedział się także, że czarny mag był głównym sprawcą całego zamieszania. Od Ningala Bezimienny otrzymał zadanie polegające na zabójstwie maga.

Kiedy bohater dociera do Ishtar, składa Nerusulowi wizytę. Kiedy potwierdza się jego rola w kradzieży rudy, Nerusul do reszty wariuje i przyznaje się do czynu, nazywając swoich ludzi zdradliwymi idiotami, oraz wyznając, że jego celem było odebranie Zubenowi tronu. Oferuje wybrańcowi 2000 sztuk złota za milczenie. Ten może się zgodzić i otrzymać łapówkę kończąc zadanie, albo odmówić i zabić maga.

Dalsze losy[]

Jego dalsze losy są zależne od decyzji Bezimiennego. Jeśli ten postanowi wyzwolić Ishtar lub zabić go na zlecenie Ningala Nerusul zginie lub ucieknie. W przeciwnym wypadku jego dalsze poczynania są nieznane, ponieważ w Gothic 3: Zmierzch Bogów przejście do Varantu jest zablokowane.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Content Mod[]

Jego wygląd ulega zmianom kosmetycznym.

Nerusul w Content Mod

Ciekawostki[]

  • Aby wykonać zadanie ze złodziejami rudy, Bezimienny nie musi zabijać Nerusula, a jedynie nie przystać na jego ofertę i pobić go. Bezimienny nie dostanie wtedy nagrody od Delazara. Co ciekawe, jeżeli bohater zdecyduje się na rewolucję w Ishtar, pozostawiony przy życiu Nerusul nie będzie atakowany, za to sam zaatakuje każdego asasyna w zasięgu wzroku.
Advertisement