Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Nekromanci – magowie, którzy opanowali szósty krąg magii i specjalizują się w przywoływaniu istot z Wymiaru Beliara. Noszą szaty mrocznych sztuk. Mogą to być ludzie, jak i orkowie.

Występowanie[]

W każdej części oprócz Gothic 3 oraz dodatku do niego – Zmierzchu Bogów, jedynym nekromantą jest Xardas. W Gothic 3 występuje również Ur Arash, natomiast w Zmierzchu Bogów pojawia się mistrz przywołań. W Gothic Bezimienny też może zostać nekromantą, gdy pozna VI krąg magii u Xardasa.

Umiejętności[]

Nekromanci są bez wątpienia jednymi z najpotężniejszych ludzi na świecie. Potrafią wykorzystywać swoje demoniczne sługi do różnorakich celów. Xardas z ich pomocą zdołał zbudować sobie, w ciągu jednej nocy, ogromną wieżę.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Po zabiciu Inubisa można zabrać klucz do wieży nekromanty Nergala, w której znajduje się 2 zombie, szkielet mag, dwie skrzynie i księga. Po jej przeczytaniu, pojawia się zombie Nergala.

W tej samej modyfikacji występuje też inny nekromanta – Kreol. Uczy on języka demonów, a jeśli bohater jest nekromantą, to także kręgów magii.

W owej modyfikacji Bezimienny może zostać nekromantą, jeżeli wyrazi taką chęć podczas rozmowy z Xardasem.

Dark Saga[]

W modyfikacji występuje jeden nekromanta – Gerard. Mimo iż sam siebie nazywa Magiem Krwi to zna się na nekromancji i przyzywaniu istot z wymiaru Beliara. Tak samo jak Xardas posiada ożywieńczego sługę.

Zemsta Beliara[]

Wysłannik Beliara porywa ojca głównego bohatera.

Mission from Xardas[]

Mistrz mrocznej magii prowadzi do walki z paladynami swoich podwładnych adeptów. Cała grupa jest podopiecznymi Xardasa.

Jaktyl[]

Mroczny mag siejący zamęt w krainie jest potężnym nekromantą, potrafiącym przyzywać smoki oraz ożywiać całe wymarłe miasta.

Global Mod oraz Saga Przeznaczenie[]

Starzec mieszkający w Dolinie Przodków jest nekromantą specjalizującym się w przyzywaniu demonów oraz ma rozległą wiedzę o nieumarłych. Może przekazać bohaterowi część tej wiedzy oraz wyposażyć go w potężną broń na zmarłych.

Narsus (pod zmienionym w Przeznaczeniu imieniem Imperanon) niegdyś był nekromantą, jednakże z czasem porzucił ścieżkę mroku na rzecz budowy mrocznego zakonu wraz z wybrańcami pozostałych bogów. W późniejszym czasie bohater poznaje prastarego nekromantę Apogeona (pierwotnie LAPa) – mistrza Imperanona.

Podczas wydarzeń z Przebudzenia Bezimienny natrafia na Zakon Czaszki – zbieraninę niezwykle niebezpiecznych nekromantów pod wodzą Samaleusa.

Podczas akcji Korzeni zła bohater poznaje kolejnego nekromantę Ilję. Mroczny przyzwał do świata szkielety cieniostworów oraz praktykował kanibalizm i picie krwi.

Dunkle Magie[]

Poza Narsusem w modyfikacji występuje jego dawny mistrz LAP.

Ciekawostki[]

Advertisement