Gothicpedia
Advertisement

Nefarius – postać występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka i Gothic 3. Jest to drugi najpotężniejszy mag wody pod barierą i jeden z potężniejszych w sadze. Brał udział w tworzeniu bariery nad kolonią karną.

Gothic[]

Zajmuje się testowaniem nowych czarów. Jest prawą ręką Saturasa. On wyznacza tych najemników, którzy są godni zaszczytu przystąpienia do kręgu wody.

Nefarius praktukujący magię

Gothic II: Noc Kruka[]

Przebywa z pozostałymi magami wody. To on pracuje nad otwarciem portalu do Jarkendaru. Kiedy Bezimienny postanawia wspomóc magów wody w ich działaniach, Nefarius zleca mu zadanie odnalezienia trzech zagubionych części ornamentu, będącego kluczem do portalu. Po dotarciu do Jarkendaru, bada ruiny i nadal zgłębia tajemnice portalu. Jeżeli Bezimienny zostanie magiem ognia, może się u niego nauczyć wszystkich czarów magii wody i ognia.

Zlecane zadania[]

Gothic 3[]

Znajduje się na pustyni Varant, na północ od Ishtar, w swoim obozie. Prowadzi badania nad tajemniczą zagadką dotyczącą pradawnego koczownikaHaran Ho. Opowiada bohaterowi o tej postaci i jej historii. Towarzyszy Bezimiennemu w podróży do jego grobowca, a po jego zabezpieczeniu rozpoczyna badania nad nim. Po przeczytaniu prastarych zapisków, mag będzie mógł nauczyć bohatera zaklęcia eksplozja lodu, które można zdobyć tylko u niego.

Zlecane zadania[]

Nefarius w grobowcu Haran Ho

Mapa[]

Wszyscy magowie wody zaznaczeni na mapie

Dalsze losy[]

Jego dalsze losy są zależne od decyzji Bezimiennego. Jeśli bohater zostawi go przy życiu, kroczy on drogą Wiecznego Wędrowca wraz z innymi magami i koczownikami. Można go też zabić na zlecenie Gonzalesa.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Nefarius z innymi magami wody zamknął przejście do Jarkendaru i przeniósł się do Khorinis. Bandyci Lariusa pozbawili go wolności. Z Velayą spotyka się podczas rozdawania jedzenia Snafa. Po pokonaniu bandytów z obozu za sprawą baronowej odzyskuje swój ekwipunek. Ze względu na warunki więzienia nie zgadza się pomóc baronowej w walce z bandytami.

Content Mod[]

Wygląd Nefariusa uległ drobnym zmianom. Wygląda młodziej niż w podstawowej wersji gry. Jest to naprawiony błąd w fabule, gdzie Nefarius postarzał się o wiele bardziej niż reszta postaci znanych z poprzednich części gry.

Nefarius w Content Mod 3.0

Returning 2.0[]

Wygląd Nefariusa uległ zmianie.

Nefarius w modyfikacji Returning 2.0

VarusBiker Edition[]

Zajmuje się badaniem kamiennych tabliczek oraz historii budowniczych. Może pomóc bohaterowi odnaleźć pewne relikty.

Ciekawostki[]

  • W niewydanym dodatku Gothic Sequel Nefarius miał zginąć zabity przez orków. Po upadku bariery chciał uciec z Doliny, lecz zatrzymał się w chacie Cavalorna i Skorpiona. Cała trójka została tam bestialsko zamordowana przez zielonskórych w nocy. W chacie można znaleźć szkielet maga i kartkę z dziennika, w której opisuje trzęsienie ziemi i rozłam w Nowym Obozie. Wspomina także o Bezimiennym, który wszystko zniszczył i którego mag obwinia o zagładę obozu.
  • W plikach Gothic II: Noc Kruka znajduje się opcja okradzenia Nefariusa w Khorinis lub w Jarkendarze, lecz została ona wyłączona. Przedmiotem kradzieży miał być zwój z zaklęciem Pięść wichru (w Khorinis) lub Leczenie średnich ran (w Jarkendarze), a wymogiem w obu przypadkach było minimum 30 punktów zręczności.
Advertisement