FANDOM

Nefarius – postać występująca w Gothic, Gothic II: Noc Kruka i Gothic 3. Jest to drugi najpotężniejszy mag wody pod barierą i jeden z potężniejszych w sadze. Brał udział w tworzeniu bariery nad kolonią karną.

Gothic Edytuj

Zajmuje się testowaniem nowych czarów. Jest prawą ręką Saturasa. On wyznacza tych najemników, którzy są godni zaszczytu przystąpienia do kręgu wody.

Nefarius by Kubar906

Nefarius praktukujący magię

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Przebywa z pozostałymi magami wody. To on pracuje nad otwarciem portalu do Jarkendaru. Kiedy Bezimienny postanawia wspomóc magów wody w ich działaniach, Nefarius zleca mu zadanie odnalezienia trzech zagubionych części ornamentu, będącego kluczem do portalu. Po dotarciu do Jarkendaru, bada ruiny i nadal zgłębia tajemnice portalu. Jeżeli Bezimienny zostanie magiem ognia, może się u niego nauczyć wszystkich czarów magii wody i ognia.

Gothic 3 Edytuj

Znajduje się na pustyni Varant, na północ od Ishtar. Prowadzi tajemniczą zagadkę dotyczącą pradawnego koczownikaHaran Ho, towarzyszy Bezimiennemu w podróży do grobowca, a po jego zabezpieczeniu rozpoczyna badania nad nim. Po przeczytaniu prastarych zapisków, mag będzie mógł nauczyć bohatera zaklęcia „eksplozja lodu”.

Nefarius w grobowcu Haran Ho (Gothic 3) (by GothicFan94)

Nefarius w grobowcu Haran Ho

Dalsze losy Edytuj

Kroczy drogą Wiecznego Wędrowca wraz z innymi magami i koczownikami bądź zostaje zabity z ręki Bezimiennego, jeśli ten stanie po stronie asasynów.

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Nefarius z innymi magami wody zamknął przejście do Jarkendaru i przeniósł się do Khorinis. Bandyci Lariusa pozbawili go wolności. Z Velayą spotyka się podczas rozdawania jedzenia Snafa. Po pokonaniu bandytów z obozu za sprawą baronowej odzyskuje swój ekwipunek. Ze względu na warunki więzienia nie zgadza się pomóc baronowej w walce z bandytami.

Content Mod Edytuj

Wygląd Nefariusa uległ drobnym zmianom. Wygląda młodziej niż w podstawowej wersji gry. Jest to naprawiony błąd w fabule, gdzie Nefarius postarzał się o wiele bardziej niż reszta postaci znanych z poprzednich części gry.

Nefarius (CM 2.4) (by Kubar906)

Nefarius w Content Mod 3.0

Returning 2.0 Edytuj

Wygląd Nefariusa uległ zmianie.

Nefarius R2

Nefarius w modyfikacji Returning 2.0

Ciekawostki Edytuj

  • W niewydanym dodatku Gothic Sequel Nefarius miał zginąć zabity przez orków. Po upadku bariery chciał uciec z Doliny, lecz zatrzymał się w chacie Cavalorna i Skorpiona. Cała trójka została tam bestialsko zamordowana przez zielonskórych w nocy. W chacie można znaleźć szkielet maga i kartkę z dziennika, w której opisuje trzęsienie ziemi i rozłam w Nowym Obozie. Wspomina także o Bezimiennym, który wszystko zniszczył i którego mag obwinia o zagładę obozu.