Gothicpedia
Advertisement

Natalia – postać występująca w Gothic. Jest niewolnicą.

Przed akcją gry[]

Została skazana za nieznane przestępstwo i wymieniona za magiczną rudę na placu wymian. Prawdopodobnie trafiła na początku do zamku w Starym Obozie do magnata Gomeza, lecz później została wymieniona za bagienne ziele z Y'Berionem.

Gothic[]

Przebywa w świątyni w Obozie Bractwa wraz ze swoją towarzyszką Chani. Jest jedną z dwóch kobiet Jaśnie Oświeconego Mistrza Y'Beriona. Większość czasu spędza na wachlowaniu go liściem palmowym. W przeciwieństwie do kobiet Gomeza, Natalia posiada większą swobodę, mając czas na wypoczynek i własną kwaterę.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Edycja rozszerzona[]

W tej modyfikacji opowiada bohaterowi, jak trafiła do kolonii. Przed wrzuceniem do Górniczej Doliny, była przyjaciółką i uczennicą Sagitty. Gdy jej mentorka nad ranem udała się w las po grzyby, do Natalii przyszli farmerzy wraz z Onarem i jego ojcem, który miał zawał serca. Mimo że ona sama nie miała tak dużego doświadczenia, jak jej nauczycielka, chciała pomóc starcowi robiąc wywar z serafisów oraz rdestów polnych. Gdy okazało się, że mikstura nie przynosi oczekiwanych efektów, ojciec Onara zmarł kilka minut po zażyciu wywaru. Onar oskarżył ją o otrucie i trafiła do Gomeza, a następnie do Y'Beriona, na służbie którego przyjęła wiarę w Śniącego. Jej historia pokrywa się z tą, którą przedstawia modyfikacja Global Mod.

Global Mod[]

Natalia przeżyła upadek bariery i wraz z Angarem skryła się w starej Wieży Mgieł w Górniczej Dolinie, gdzie pełni tę samą rolę co Sagitta. W porównaniu do Gothic jej charakter zmienił się diametralnie. Stała się szaloną wiedźmą, nieco podobną do Ignaza. Nie przeszkadza jej nawet, że w głębi korytarzy wieży mieszkają ożywieńcy. Jak sama twierdzi: Od czego jest Angar?. Może handlować z Bezimiennym i pomóc mu w odszukaniu ksiąg Chromaninu. Natalia zapytana o swoją byłą koleżankę – Chani – twierdzi, że nie wie gdzie jest. Podczas ucieczki z obozu sekty widziała manuskrypt z recepturą na miksturę manipulacji zdolną przejąć kontrolę na wybranym potworem, zwierzęciem lub człowiekiem. Do jej stworzenia potrzebuje 10 głów polnych pełzaczy i 5 serc szkieletów magów.

Natalia wspomina o bestii zwanej Pożeracz Dusz, która zamieszkuje podziemia wieży mgieł. Za smocze korzenie wręczy protagoniście eliksir siły. W IV rozdziale Angar opuścił wieżę mgieł, ponieważ dołączył do łowców smoków. Natalia została sama i potrzebuje broni – Koncerza. Prosi, aby bohater rozejrzał się za kupcem.

Dalsze losy[]

Po upadku magicznej bariery prawdopodobnie zginęła podczas ucieczki.

Ciekawostki[]

  • Jest jedyną postacią kobiecą o bladym kolorze skóry w obu pierwszych częściach serii.
  • Taką samą bluzę jak Natalia nosi Bezimienny w niezrealizowanym dodatku Gothic Sequel.
  • Jej wygląd w Global Mod nie zgadza się z tym z Gothic. W modyfikacji ma taką samą twarz jak Cassia czy Velaya, czarny kolor włosów oraz nosi strój Siry. Naprawia to modyfikacja Przeznaczenie, gdzie posiada swój dawny wygląd.
Advertisement