Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy gildii w Gothic oraz Gothic II. Zobacz też: Najemnicy.

Najemnicy Lee – gildia najemnych wojowników, zrzeszona przez byłego generała, Lee. Byli na usługach między innymi magów wody i farmera Onara. Rozpada się wraz z końcem drugiej części gry.

Gothic[]

Gildia została założona przez byłego generała królewskiej armii, Lee, na zachodzie Górniczej Doliny. Gdy ze Starego Obozu przez spór z magami ognia odeszli magowie wody, Lee wraz z Saturasem postanowili założyć Nowy Obóz. Przyłączyła się wtedy do nich także spora część innych współwięźniów. Mieli oni za zadanie ochraniać magów wody i wydobytą magiczną rudę przed atakiem ze strony Starego Obozu. Gwarantowali oni także bezpieczeństwo kretom pracującym w Kotle przy wydobyciu rudy. W zamian za ochronę magów i kopca rudy, najemnikom obiecano zwrócenie wolności za pomocą zgromadzonej rudy, która miała zostać wysadzona w celu zniszczenia magicznej bariery. Nowo przyjętych do Nowego Obozu nazywano szkodnikami, na których czele stał Lares. Każdy szkodnik miał prawo z biegiem czasu awansować na najemnika. Po upadku bariery najemnicy udają się w głąb Khorinis.

Gothic II[]

Po upadku bariery mieszkańcy Nowego Obozu rozeszli się po całej wyspie. Kilku szkodników zostało bandytami Kruka, ale ci, którzy podążyli za Lee, otrzymali pracę na farmie Onara. Mieli oni za zadanie ochraniać rolników, którzy byli gnębieni przez strażników miasta Khorinis. W zamian najemnicy otrzymywali od właściciela ziemskiego pieniądze i wyżywienie. Organizacja szkodników rozpadła się, a starzy szkodnicy, jak np. Lares lub Wilk, zostali awansowani na najemników. O przyjęciu w ich poczet decydowało głosowanie oraz próba, jaką każdego nowo przybyłego poddawał Torlof.

Dalsze losy[]

Po wypłynięciu Lee na kontynent i zawładnięciu przez orków wyspy Khorinis, organizacja ta zapewne przestała istnieć.

Poznani najemnicy[]

Na usługach magów wody[]

Jeden z najemników w Gothic

  • Lee – przywódca najemników.
  • Orik – zastępca Lee.
  • Torlof – pilnuje porządku w obozie.
  • Gorn – najsilniejszy z najemników.
  • Kosa – przebywa w obozie.
  • Cord – szkoli najemników w walce.
  • Jarvis – strażnik bramy do właściwej części obozu.
  • Okyl – pełni nadzór nad Wolną Kopalnią.
  • Baloro – przebywa w kopalni.
  • Kharim – gladiator na arenie w Starym Obozie.

Na usługach Onara[]

Jeden z najemników w Gothic II

  • Lee – przywódca najemników.
  • Lares – przebywa w porcie w mieście; został awansowany po upadku bariery.
  • Gorn – późniejszy łowca smoków.
  • Torlof – prawa ręka Lee.
  • Cord – szkoli najemników w walce.
  • Khaled – handlarz bronią i kwatermistrz.
  • Bennet – kowal.
  • Sylvio – przywódca najemników przybyłych z południa, pragnący obalić władzę Lee.
  • Bullko – prawa ręka Sylvia.
  • Dar – pasjonat bagiennego ziela.
  • Buster – pilnuje chaty Erola, został awansowany po upadku bariery.
  • Wilk – myśliwy; został awansowany po upadku bariery.
  • Cipher – handlarz, został awansowany.
  • Sentenza – pilnuje wejścia na farmę.
  • Raoul – szary najemnik.
  • Rod – jeden z najsilniejszych mieszkańców farmy.
  • Fester – zlikwidował gniazdo polnych bestii.
  • Jarvis – przebywa w kuchni Thekli.
  • Patrick – uczeń Corda.
  • Alvares – pobiera czynsz z innych farm.
  • Engardo – pobiera czynsz z innych farm.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczny Legion[]

Po wydarzeniach na Dworze Irdorath gildia przestaje istnieć. Farma Onara zostaje zaatakowana przez orków oraz siły nieumarłych. Pozostali przy życiu najemnicy oraz kilku farmerów salwują się ucieczką i łączą siły z ocalałymi z miasta, tworząc Ruch Oporu.

Cienista Północ[]

15 lat po wydarzeniach z Gothic II gildia nie istnieje, a kilku dawnych ludzi Lee łączy siły z Sylviem oraz Bulkiem, tworząc małą grupkę najemników. Przenoszą się do Górniczej Doliny i zajmują zamek. Można tam spotkać m.in. Wilka czy Bustera.

Saga Przeznaczenie[]

W grupie Lee jest więcej imiennych najemników. Są to:

  • Rand;
  • Arend;
  • Salvatore;

oraz dwóch członków ekipy Sylvia:

  • Lan;
  • Szelest.

Po inwazji mrocznego zakonu (mniej więcej podczas walk na Dworze Irdorath) gildia przestaje istnieć po zajęciu farmy Onara przez najeźdzców. Niektórzy najemnicy dołączają do zakonu, a inni, np. Buster i Arend, uciekają do Górniczej Doliny.

Blood Night[]

Wśród ludzi Lee znajduje się wampir o imieniu Bennox. Jest on szpiegiem Ardoca.

Die Sekte[]

Najemnicy współpracują z Obozem Sekty. Grupa dawnych wyznawców Śniącego pod przywództwem Baal Tyona stała się swoistym drugim regimentem najemników i mają oni bronić farmę Bengara w zamian za tolerowanie ich działalności przez Onara.

Wojna z Orkami[]

Po podbiciu Khorinis przez orków, najemnicy przechodzą na stronę zielonoskórych i zabijają Onara. Dwóch martwych najemników znajduje się na plaży wyspy Astrii. Będąc na służbie orków zmienili barwy swoich pancerzy na jasnozielony.

Ciekawostki[]

  • Zbroje najemników to podniszczone pancerze myrtańskiej armii lub ich repliki wykonane już pod barierą. Widać je także jak są noszone przez wojsko we wprowadzeniu do pierwszej części gry.
Advertisement