Gothicpedia
Advertisement
Ach, Mora Sul! Złoto, interesy, lodowate piwo!
Diego, po przybyciu do Mora Sul

Mora Sul – miasto handlowe występujące w Gothic 3, będące jednym z największych miast Varantu. Słynie z dużej areny, która zbiera największych wojowników z całego kontynentu (po zwycięstwie nad wszystkimi gladiatorami można walczyć na arenie w Faring).

Gothic 3[]

Bezimienny może tam spotkać swego dawnego kompana – Angara, który jest teraz mistrzem tutejszej areny. Mora Sul to miasto kupieckie zarządzane przez najbogatszego kupca w Varancie, Gonzalesa, który zleca bohaterowi za zadanie zabicie wszystkich magów wody zamieszkujących pustynie Varantu. Miasto to jest głównym ośrodkiem niewolnictwa w Varancie. Znajduje się tam największy targ niewolników. Jeden z handlarzy – Masil, posiada ognisty puchar, który odda Bezimiennemu w zamian za pracę dla siebie. Niedaleko znajduje się wielka Świątynia Pradawnych, gdzie znajdują się wykopaliska prowadzone przez orków, pod przywództwem Kalescha na rozkaz Xardasa. W środku znajduje się Korona Adanosa. Po otwarciu świątyni, ruiny zalewa fala ożywieńców. Na południowy wschód od miasta znajdują się ruiny miasta świątynnego Al-shedim. W pobliżu niego znajduje się oaza, którą zamieszkuje handlarz kobietami – Murat. Wodę miasto czerpie ze studni oraz oaz. Niedaleko w jaskini znajduje się plemię koczowników z Magiem Wody Merdarionem i Kayorem na czele. Miasto leży w centrum krainy, dzięki czemu jest łącznikiem między stolicą Ishtar a świątynią Beliara w Bakareshu. Jeżeli bohater stanie po stronie koczowników, za zadanie będzie miał oswobodzić miasto. Kayor godzi się na to dopiero po zdobyciu artefaktu ze świątyni.

Dalsze losy miasta[]

Diego zostaje właścicielem Mora Sul, przy okazji stając się najbogatszym człowiekiem świata (Droga Innosa i Adanosa). Tu ukrywał się Thorus wraz z orkami, zanim odpłynęli na wyspę Argaan.

Ciekawostki[]

  • Czasami pojawia się pewien błąd, przez który bohater może zdobyć to miasto, zabijając nie więcej niż pięciu ludzi.
  • Na rusztowaniu przy jednej z budowli obok areny znajduje się napis "MINH" ułożony z desek, jest to nazwisko grafika 3D, który projektował pancerze w Gothic.
  • W ArcaniA, Zyra może powiedzieć Bezimiennemu, że zanim Rhobar III został królem, próbowała ukraść mu sakiewkę, kiedy był w Mora Sul.
  • Gdy Bezimienny w ArcaniA zabije woły w pobliżu Gospody pod Rozdartą Dziewicą, stajenny powie do niego „Kim ty jesteś? Rzeźnikiem z Mora Sul?”.
  • We wczesnej fazie prac nad grą Mora Sul miało znajdować się w centralno-północnej części Varantu, nieopodal Bragi (położonej wówczas bardziej na zachód pustyni).
Advertisement