FANDOM

Moe – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Stoi przed wejściem do karczmy Kardifa w porcie. Niezależnie od tego, czy Bezimienny chce wejść do knajpy, czy nie, wyłudza od niego pięćdziesiąt sztuk złota. Jeżeli zapłaci – wymusi od bohatera resztę jego pieniędzy, jeśli bohater odda mu je, Moe zostawi go w spokoju. W przypadku, gdy odmówi oddania złota, Moe go zaatakuje. Jeżeli wcale nie zapłaci – również rzuci się na Bezimiennego. Wpuści go tylko wtedy, gdy nie będzie miał złota, odda mu wszystkie swoje pieniądze lub gdy go pobije. Może udzielić bohaterowi kilku informacji o porcie. Pracuje także dla lichwiarza Lehmara, reklamując jego biznes i zachęcając dłużników do spłacania długów u jego szefa.

Moe (Returning) (by Gothicfan94)

Moe w modyfikacji Returning

Modyfikacje Edytuj

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Moe nadal pilnuje wejścia do karczmy Kardifa. Z powodu złego zdania o kobietach nie pozwala wejść Velayi do karczmy. Po wygranym przez wojowniczkę pojedynku zmienia zdanie i pozwala wejść bohaterce. Później od Rengaru baronowa dowiaduje się, że obywatel jest wyznawcą Beliara. Po nieudanej próbie ucieczki ginie z ręki Velayi.

Przeznaczenie Edytuj

Należy do Czarnych Jastrzębi. Wciąż pilnuje wejścia do gospody Kardifa. Jeśli Bezimienny wygra z nim walkę, jakiś czas później Moe uzna, że protagonista nadaje się by dołączyć do Czarnych Jastrzębi i że jego szef – Oskar chce się z nim widzieć. Po wykonaniu paru misji dla Oskara i ucieczce członków Jastrzębi z miasta, padnie podejrzenie, że Wambo jest zdrajcą i poinformował straż o kryjówce Oskara. Wambo natomiast stwierdzi, że to Moe wydał organizację. Kardif powie głównemu bohaterowi, że Moe wraz z tajemniczym mężczyzną udał się w stronę portu. Jego ciało leży za domem Halvora.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym został on prawdopodobnie przez nich zabity lub zniewolony.

Ciekawostki Edytuj

  • W grze Risen 3: Władcy Tytanów również występuje postać Moe, która także pilnuje gospody i atakuje głównego bohatera, jeżeli ten nie chce mu zapłacić.
  • Po zaatakowaniu Bezimiennego przez Moe, bohater może poprosić Laresa o pomoc w walce z nim.
  • Jeśli bohater nie posiada złota, a w trakcie rozmowy nie będzie prowokować bójki, Moe wpuści Bezimiennego do karczmy za darmo.