Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy zadania występującego w Gothic 3. Zobacz też: Moc przodków (broń).

Moc przodków – zadanie poboczne występujące w Gothic 3. Jest zlecane Bezimiennemu przez dowódcę Klanu OgniaKertha.

Krok po kroku[]

  1. Porozmawiaj z Kerthem, który przebywa w Klanie Ognia.
  2. Ukończ zadania:
    1. Grobowiec Angira
    2. Grobowiec Baldara
    3. Grobowiec Bereka
    4. Grobowiec Ejnara
    5. Grobowiec Snorre'a
    6. Kamień przodków Akaschy
  3. Ponownie porozmawiaj z Kerthem.

Przebieg zadania[]

Moc przodków[]

Bezimienny w Klanie Ognia spotyka Nordmarczyka Kertha, który zarządza klanem. Podczas rozmowy z nim wspomina o artefaktach zwanymi kamieniami przodków. Najlepsi ówcześni wojownicy, myśliwi i kowale wytworzyli je przed wiekami, a każdy kto umieści je w odpowiednim miejscu otrzyma ich zdolności. Kerth wysłał swoich najlepszych wojowników, aby przejęli tę moc, umieszczając kamienie w runicznych piedestałach, które znajdują się w grobowcach. Problemem jest, że dawno nie otrzymywał od nich żadnych informacji i zakłada, że nie żyją. Wpada na pomysł, aby wysłać jeszcze jednego dobrego wojownika, Bezimiennego. Wręcza mu mapę, na której zaznaczył wszystkie grobowce i mówi, że jeśli spotka wysłanych przez niego wojowników to ma od nich odebrać kamień i zdobyć moc wszystkich 6 przodków. Bohater wyrusza w drogę.

Grobowiec Ejnara[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Grobowiec Ejnara (zadanie)

Bohater jako pierwszy odwiedza grobowiec Ejnara. Okazuje się, że kamień został skradziony jednemu z wysłanych wojowników – Rathgarowi. Złodziejem jest asasyn o imieniu Ali, który zamieszkał w Faring. Bezimienny odzyskuje kamień, ponownie go kradnąc ze skrzyni Alego. Następnie udaje się do grobowca i po pokonaniu Ejnara oraz szkieletów umieszcza kamień w piedestale. Moc pierwszego przodka została zdobyta.

Kufer Alego

Grobowiec Angira[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Grobowiec Angira (zadanie)

Bezimienny odnajduje grobowiec Angira zaznaczony na mapie. Na miejscu spotyka Nordmarczyka Osmunda, który informuje bohatera, że kamień przodków został skradziony przez orkowego szamana, który wraz ze swoimi towarzyszami przebywa w pobliżu. W związku z tym Bezimienny udaje się do miejsca pobytu zielonoskórych i wraz z Osmundem pokonują przeciwników oraz zabierają kamień. Po wszystkim przyszły Bezimienny wraca do grobowca, pokonuje Angira i jego przybocznych oraz zdobywa jego moc.

Posiadacz kamienia przodków Angira

Grobowiec Snorre'a[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Grobowiec Snorre'a (zadanie)

Bohater udaje się do następnego grobowca, którym jest grobowiec Snorre'a. Pokonuje walczących w środku orków i szkielety oraz zdobywa kamień przodków, leżący obok tronu. Następnie umieszcza kamień na piedestale, zdobywając moc Snorre'a.

Kamień w grobowcu Snorre'a

Grobowiec Bereka[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Grobowiec Bereka (zadanie)

Bezimienny odnajduje kolejny grobowiec, tym razem pochowany jest w nim Berek. Kamień przodków znajduje się, przy ciele zamordowanego Nordmarczyka, które leży na ołtarzu nieopodal wejścia do grobowca. Jest ono chronione przez orków i demona Bak Arasha, więc bohater musi najpierw stoczyć walkę z nimi. Po przeszukaniu ciała i zdobyciu artefaktu bohater wchodzi do grobowca i pokonuje wszystkich przeciwników. Następnie umieszcza kamień na piedestale i zdobywa moc Bereka.

Martwy Nordmarczyk, u którego można znaleźć kamień

Grobowiec Baldara[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Grobowiec Baldara (zadanie)

Bohater znajduje przedostatni grobowiec zamieszkały przez Baldara. Kamień przodków znajduje się w brzuchu cieniostwora, przebywającego w pobliskiej jaskini nieopodal wejścia do grobowca. Bezimienny zabija bestię, odzyskuje kamień i wkracza do grobowca. Tam pokonuje armię ożywieńców oraz samego Baldara, po czym zdobywa jego moc.

Cieniostwór posiadający kamień

Grobowiec Akaschy[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Kamień przodków Akaschy (zadanie)

Bezimienny, przy wejściu do grobowca Akaschy, spotyka spory oddział orków. Po długiej i ciężkiej walce, bohater pokonuje przeciwników. W ekwipunku jednego z szamana znajduje kamień przodków Akaschy, który jest mu potrzebny do uzyskania mocy ostatniego z przodków. Ze zdobytym artefaktem Bezimienny wchodzi do grobowca i pokonuje przebywające tam szkielety oraz samego Akaschę. Następnie umieszcza kamień w otworze runicznego piedestału, zdobywając moc wszystkich przodków.

Szamani, którzy są w posiadaniu kamienia

Zadowolony Kerth[]

Bohater wraca do Kertha i informuje go, że zdobył moc wszystkich przodków. Nordmarczyk jest bardzo zadowolony i mówi, że Bezimienny jest teraz gotowy przepędzić najeźdzcę z Nordmaru. Zadanie kończy się powodzeniem.

Koniec zadania

Mapa[]

Lista grobowców[]

Advertisement