Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Miecz sędziego – oręż występujący w Gothic. Występuje również w Gothic II jako miecz paladyna.

Gothic[]

Wygląd[]

Jest to prosty, obosieczny miecz z rękojeścią wyłożoną skórą i stalowym ostrzem, na którym wygrawerowany jest tajemniczy napis. Jelec jest złoty i minimalnie wygięty ku górze. W głowicy miecza widnieje jakiś szlachetny kamień.

Występowanie[]

Popularny miecz wśród strażników ze Starego obozu, używa go wielu doświadczonych wojowników. Posiada go również dwóch strażników świątynnych wysłanych na cmentarzysko orków. Prócz tego Świstak złożył zamówienie na swój własny bogato zdobiony miecz, który ma jednak nieco gorsze statystyki od pierwowzoru.

Znani użytkownicy broni

Bezimienny może go kupić w I rozdziale u strażnika Skipa (dwie sztuki) lub w II rozdziale u cienia Fiska (Skip zyskuje w nim kolejny egzemplarz w asortymencie).

Sześć sztuk znajduje się na stojakach w zbrojowni w siedzibie magnatów na zamku.

Statystyki[]

Wartość kupna miecza wynosi 97 bryłek rudy, przy sprzedaży spada do 49 bryłek. Broń zadaje 30 punktów obrażeń i wymaga 12 punktów siły, aby się nią posługiwać.

Advertisement