Gothicpedia
Advertisement

Miecz królewski – miecz jednoręczny występujący w Gothic 3. Posiada go wyłącznie Rhobar II.

Przed akcją gry[]

Jest to miecz, który Rhobar I znalazł za swoimi plecami w jednej z jaskiń Nordmaru, gdy wycofywał się przed bestią. Kiedy za jego pomocą pokonał potwora, przemówił do niego Innos. Wtedy to Rhobar wyruszył do Myrtany, by spełnić wolę boga światła. Z pomocą tego oręża zniszczył wrogów Innosa i ustanowił swe królestwo w krainie. Po śmierci pierwszego króla Myrtany prawowitym właścicielem został jego następca, Rhobar II. Kiedy Lee zabija króla w akcie zemsty za niesłuszne zesłanie, Bezimienny przejmuje ten miecz.

Gothic 3[]

Wygląd[]

Jest kunsztownie wykonaną bronią. Posiada ciężką, złotą głowicę i rękojeść pokrytą niebieskim materiałem. Miecz nie posiada jelca, a jego taszka przypomina zwrócone ku sobie końskie głowy. Ostrze pokryte jest złotymi wzorami.

Występowanie[]

W grze występuje tylko jedna sztuka, którą posiada Rhobar II. Jest ona zużyta. Miecza nie można od nikogo kupić oraz nie posiada go żadna inna postać niezależna.

Statystyki[]

Miecz królewski zadaje 160 punktów obrażeń, jednak bez pomocy kodów można zdobyć tylko zużytą wersję, która zadaje 85 punktów obrażeń. Do jego uniesienia wymagane jest 230 punktów siły oraz zdolność Walka mieczem, która jest dostępna od samego początku gry. Oręż jest dodatkowo błogosławiony, dzięki czemu zadaje 10 punktów obrażeń więcej. Można go sprzedać za 12 000 sztuk złota, lecz przy odkupywaniu jego wartość wzrasta do 40 000 sztuk złota.

Ciekawostki[]

  • W Gothic występuje miecz o takiej samej nazwie, jednak nie jest powiązany z tym z trzeciej części gry.
Advertisement