FANDOM

Miecz asasyna – oręż występujący w Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic 3 Edytuj

Oręż składa się z długiego trzonu, o prostej ozdobnej głowicy. Jelec jest ledwo widoczny, a ostrze jest proste z nieskomplikowanym zdobieniem. Przypomina w wyglądzie katanę.

Posługują się nim niemal wszyscy asasyni, zwykle posiadają po jednym egzemplarzu, lecz elitarni wojownicy i czarni magowie używają dwóch, z kolei kupcy dzierżą nóż asasyna. Walczą nim też niektórzy koczownicy, prawdopodobnie odebrali te bronie martwym przeciwnikom. Ostrze jest zatrute, co pozwala władającemu nim skrócić walkę. Bezimienny może znaleźć ten miecz w szóstej otwartej z kolei ciężkiej skrzyni lub zakupić u niektórych asasyńskich handlarzy.

Broń zadaje 70 punktów obrażeń, wymagając przy tym od wojownika co najmniej 140 punktów siły i zdolności Walka mieczem, która jest dostępna od początku gry. Można ją sprzedać za 375 sztuk złota, lecz przy kupnie cena wzrasta do 1250 sztuk złota.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Wygląd broni nie zmienił się. Jako że przejście na pustynie jest zablokowane, miecz ten praktycznie nie występuje w Myrtanie. Dwóch egzemplarzy używa czarny mag konspirujący z Thorusem, a po jednej sztuce dzierżą ją uczniowie Garika.