Gothicpedia
Advertisement
Oczywiście, że mnie wpuścili! Miałem w mieście sklep, kiedy większość z tych nadętych dupków ganiała jeszcze świnie! A wczoraj te bydlaki skonfiskowały połowę mojego towaru!

Matteo – postać występująca w Gothic II. Jest to obywatel mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II[]

Jest jednym z pięciu mistrzów urzędujących w dolnym mieście. To jedna z niewielu osób, które znaczą coś w mieście Khorinis. Prowadzi handel różnościami w swoim sklepie, który jest zarówno jego domem. Mieszka tam wraz ze swoim czeladnikiem Rupertem. Na zewnątrz stoi nieduży stragan, po lewej stronie budynku zaś mieści się niewielki magazyn, gdzie Matteo trzyma większość swoich towarów, np. ubrania, drewno i tkaniny. Rzeczy te zostały jednak przejęte przez królewskie oddziały na rzecz armii, stąd też kupiec ma negatywny stosunek do ludzi króla. Matteo sprzedaje teraz tylko to, co mu zostało, czyli niewielką ilość pożywienia, pochodni, oręża i jedyny, ostatni pancerz z podwójnie utwardzanej skóry zębacza.

Może pomóc bohaterowi dostać się do górnego miasta i powiedzieć kilka słów na temat paladynów, lecz nie za darmo. Gritta, siostrzenica stolarza Thorbena, jest mu winna sporo pieniędzy za ostatnie dostawy. Matteo jednak nie może odebrać jej pieniędzy, ponieważ Thorben także jest wpływowym człowiekiem. W zamian za wykonanie tego zadania zgodzi się oddać swój głos na Bezimiennego, by ten został czeladnikiem innego mistrza.

W trzecim rozdziale sprzedaje fałszywe udziały w kopalni rudy.

Zlecane zadania[]

Towary[]

  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Pałka bojowa 1 500
Ciężka pałka z kolcami 1 600
Pochodnia 5 2
Esencja lecznicza 1 25
Ser 5 30
Chleb 4 20
Woda 1 10
Piwo 4 20
Strzała 15 1
Skórzany pancerz 1 250
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Pochodnia 5 2
Leśna jagoda 3 10
Gulasz 5 8
Woda 4 10
Wino 4 20
Piwo 4 20
Miotła 2 10
Strzała 30 1
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Rubinowe ostrze 1 1200
Pochodnia 5 2
Leśna jagoda 3 10
Chleb 2 20
Kiełbasa 3 30
Wino 2 20
Piwo 4 20
Strzała 50 1
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Ogniste ziele 2 20
Ziele lecznicze 3 40
Lutnia 1 10
Kiełbasa 3 30
Wino 2 20
Piwo 4 20
Strzała 100 15
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Ziele lecznicze 2 40
Lutnia 1 10
Szynka 1 50
Zupa rybna 1 20
Surowa stal 1 10
Strzała 200 1

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Matteo nadal prowadzi swój sklep. Wchodzi w układ z Velayą, że jeśli dostanie od niej 10 płytek z pancerzy pełzacza będzie sprzedawał jej towary po niższej cenie. Po przyniesieniu odpowiedniej ilości towaru, nie dotrzymuje umowy, po czym wojowniczka rzuca się na handlarza. Po wygranym przez bohaterkę pojedynku Matteo przyjmuje trofea. Nie zgadza się przyjąć Velayi na czeladnika, gdyż terminuje u niego Rupert. Za namową Sonji, z której usług korzysta, zgadza się głosować na Hannę w nadchodzących wyborach.

Returning[]

Zamiast skórzanego pancerza może sprzedać bohaterowi strój obywatela.

Galeria[]

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Matteo został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Advertisement