Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Oczywiście, że mnie wpuścili! Miałem w mieście sklep, kiedy większość z tych nadętych dupków ganiała jeszcze świnie! A wczoraj te bydlaki skonfiskowały połowę mojego towaru!

Matteo – postać występująca w Gothic II. Jest to obywatel mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II[]

Jest jednym z pięciu mistrzów rezydujących w dolnym mieście, co daje mu przywilej zabierania głosu w sprawach miasta Khorinis. Prowadzi handel różnościami w swoim sklepie, przy którym stoi nieduży stragan obsługiwany przez Ruperta, jego czeladnika. Po lewej stronie budynku mieści się niewielki magazyn, w którym Matteo trzyma większość swoich towarów, np. ubrania, drewno i tkaniny. Rzeczy te zostały jednak przejęte przez królewskie oddziały na rzecz armii, stąd też kupiec ma negatywny stosunek do ludzi króla. Matteo sprzedaje teraz tylko resztki swoich dóbr, czyli niewielką ilość pożywienia, pochodni, oręża i jedyny, ostatni pancerz z podwójnie utwardzanej skóry zębacza.

Opowiada bohaterowi kilka słów na temat paladynów oraz może pomóc dostać się do górnego miasta lecz nie za darmo. Gritta, siostrzenica stolarza Thorbena, jest mu winna sporo pieniędzy za ostatnie dostawy. Matteo jednak nie może odebrać jej pieniędzy, ponieważ Thorben także jest wpływowym człowiekiem. W zamian za wykonanie tego zadania zgodzi się oddać swój głos na Bezimiennego, by ten został czeladnikiem innego mistrza.

W trzecim rozdziale (przy wyborze drogi maga) sprzedaje fałszywe udziały w kopalni rudy.

Zlecane zadania[]

Towary[]

  • Towary handlarza, ich ilość oraz statystyki mogą się znacznie różnić w grze bez dodatku „Noc Kruka”.
Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Pałka bojowa 1 500
Ciężka pałka z kolcami 1 600
Pochodnia 5 2
Esencja lecznicza 1 25
Ser 5 30
Chleb 4 20
Woda 1 10
Piwo 4 20
Strzała 15 1
Skórzany pancerz 1 250
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Pochodnia 5 2
Leśna jagoda 3 10
Gulasz 5 8
Woda 4 10
Wino 4 20
Piwo 4 20
Miotła 2 10
Strzała 30 1
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Rubinowe ostrze 1 1200
Pochodnia 5 2
Leśna jagoda 3 10
Chleb 2 20
Kiełbasa 3 30
Wino 2 20
Piwo 4 20
Strzała 50 1
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Ogniste ziele 2 20
Ziele lecznicze 3 40
Lutnia 1 10
Kiełbasa 3 30
Wino 2 20
Piwo 4 20
Strzała 100 15
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Ziele lecznicze 2 40
Lutnia 1 10
Szynka 1 50
Zupa rybna 1 20
Surowa stal 1 10
Strzała 200 1

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Matteo nadal prowadzi swój sklep. Wchodzi w układ z Velayą, że jeśli dostanie od niej 10 płytek z pancerzy pełzacza będzie sprzedawał jej towary po niższej cenie. Po otrzymaniu płytek próbuje wymigać się od umowy, jednak wojowniczka perswaduje mu siłowo, że jest zobowiązany dotrzymać słowa. Nie zgadza się przyjąć Velayi na czeladnika, gdyż terminuje u niego Rupert. Za namową Sonji, z której usług korzysta, zgadza się głosować na Hannę w nadchodzących wyborach.

Returning[]

Zamiast skórzanego pancerza może sprzedać bohaterowi strój obywatela.

Galeria[]

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Matteo został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Advertisement