Gothicpedia
Advertisement

Marik – postać występująca w Gothic 3. Jest to przywódca najemników orków w Monterze.

Charakter i osobowość[]

Marik jest zwolennikiem orkowej władzy. Podziwia i szanuje orków, uważając ludzi – w tym siebie – za podrzędny gatunek. Żywi pewien szacunek do Xardasa z uwagi na jego rolę w zakończeniu konfliktu pomiędzy ludźmi a orkami.

Przed akcją gry[]

Marik jeszcze przed wojną w Myrtanie współpracował z orkami. Po przejęciu miast kontynentu został mianowany dowódcą najemników orków w Monterze.

Gothic 3[]

Bezimienny spotyka go przed bramą prowadzącą na dziedziniec zamkowy w Monterze. Jego uwielbienie dla najeźdźców nie przekłada się na stosunki z własnymi ludźmi, którym Marik nie ufa i prosi bohatera o pomoc w wybadaniu stosunków najemników do niego i ich ewentualnych powiązań z buntownikami. Udziela rad Bezimiennemu kto może wiedzieć gdzie przebywa nekromanta oraz żeby nie wchodził na dziedziniec zamkowy, ponieważ orkowie wpuszczają tam tylko ludzi, którzy przysłużyli się miastu. Po tym jak Bezimienny pierwszy raz z nim porozmawia, będzie mógł go znaleźć stojącego przy chacie w pobliżu bramy wejściowej od strony farmy Dennisa.

Jeśli bohater spotkał wcześniej najemnika Domenika, to będzie musiał się zgłosić właśnie do niego w przeciągu trzech dni. Główny bohater może wykonać dla niego pięć zadań:

Po tym, jak bohater wejdzie do wewnętrznego pierścienia miasta i wróci do Marika, ten zacznie pytać o orkowego strażnika, który pilnuje bram do Montery, a następnie powie, że orkowie początkowo wydają się nieokrzesani, lecz po głębszym zapoznaniu stają się całkiem mili. Można nauczać Bezimiennego zdolności bojowych oraz przydziela mu opuszczoną chatę koło jego własnej.

Zlecane zadania[]

Dalsze losy[]

Jeżeli Bezimienny stanie po stronie buntowników, wówczas Marik zginie lub ucieknie podczas rewolucji. W przeciwnym wypadku jego dalsze losy są nieznane, ponieważ nie pojawia się w Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Content Mod[]

Wygląd Marika uległ zmianom kosmetycznym.

Marik w modyfikacji Content Mod 3.0

Advertisement