Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Magnaci – gildia występująca w Gothic. Jest to najwyższa warstwa społeczna Starego Obozu. Magnaci są najbogatsi w całej kolonii, słyną również ze swojej brutalności i bezwzględności. Cieszą się zasłużoną złą sławą jako ludzie pyszni.

Przed akcją gry[]

Gildia powstała tuż po Wielkim buncie w Górniczej Dolinie, kiedy to kopacze z Gomezem na czele wykorzystali chwilę nieuwagi straży królewskiej i przejęli władzę pod barierą. Najsilniejsi skazańcy zostali właśnie magnatami. Jeden z magnatów polował na orków, lecz pewnego dnia, nie bacząc na niebezpieczeństwo, wszedł do krypty i w wyniku klątwy został jej nieumarłym nadzorcą.

Gothic[]

Zamieszkują zamek w Starym Obozie. Ich przywódcą został Gomez, który twardą ręką sprawuje rządy w Starym Obozie. Kruk jest jego zastępcą, Blizna oraz Arto są jego ochroniarzami, a Bartholo odpowiada za zaopatrzenie zamku w żywność oraz inne przedmioty. To do magnatów należą trafiające do kolonii kobiety, które niekiedy przekazywali guru z Bractwa (prawdopodobnie w zamian za bagienne ziele). To frakcja, do której Bezimienny nie może się przyłączyć.

Gdy zawala się Stara Kopalnia, Gomez postanawia zaatakować należącą do Nowego Obozu Wolną Kopalnię, a magów ognia, którzy mu się sprzeciwili, nakazuje wymordować. Jednak niedługo potem najemnicy odbijają wolną kopalnię. Następnie, gdy bohater odnajduje runę teleportacyjną do obozu, z jego ręki giną wszyscy magnaci z wyjątkiem Kruka.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice[]

Obozem strażników kopalni zarządza magnat imieniem Kazzmir. Posiada zastępcę Melkora, który zamordował Sairo (obaj również byli magnatami).

Magnaci posiadają gildię Strażnik. Jest to spowodowane tym, że gildia Magnat zostaje zastąpiona gildią Kawał Sukinsyna, której posiadacze są atakowani i zabijani.

Świat Skazańców[]

Bezimienny może dołączyć do grona magnatów, jeśli wykaże się wyjątkową lojalnością wobec Starego Obozu. Wymaga to wykonania wszystkich zadań dla Starego Obozu w taki sposób, by Nowy Obóz nic na ich wykonaniu nie zyskał (możliwość zostania magnatem przepada zatem, gdy bohater np. pomoże Laresowi w napadnięciu konwoju z zaopatrzeniem dla Starej Kopalni).

Dalsze losy[]

Po upadku magicznej bariery, Kruk wraz z grupką ludzi ucieka z Górniczej Doliny do Jarkendaru, lecz nie jest on już magnatem. Reszta członków gildii zginęła z ręki Bezimiennego.

Poznani magnaci[]

Gothic[]

  • Gomez – przywódca magnatów i Starego Obozu.
  • Kruk – prawa ręka Gomeza, odpowiada za transport rudy.
  • Bartholo – kwatermistrz magnatów.
  • Arto – małomówny ochroniarz Gomeza.
  • Blizna – drugi ochroniarz Gomeza, kompan Arto.
  • Nadzorca – magnat lubujący się w polowaniach na orków, zamieniony w zombie.

Magnaci z modyfikacji[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice[]

  • Kazzmir – magnat, władca obozu strażników kopalni.
  • Melkor – prawa ręka Kazzmira.
  • Sairo – zamordowany przez Melkora, pożarty przez Angelinę.

Inne modyfikacje[]

Ciekawostki[]

  • W niemieckiej i angielskiej wersji gry gildia ta nazywa się Baronowie Rudy.
  • W plikach gry znajduje się luka pomiędzy EBR_102_ARTO i EBR_105_RAVEN, sugerując że w pierwotnych wersjach gry znajdowało się dwóch magnatów o numerach 103 i 104 którzy zostali wycięci.
Advertisement