FANDOM

Młot wojenny – broń występująca w Gothic, Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów. Jest to bojowy młot, przydatny w starciach z kamiennymi golemami.

Gothic Edytuj

Wygląd Edytuj

Jest to nadziak. Obuch młota jest z jednej strony zakrzywiony w kształcie dzioba, z drugiej zakończony płaskim bijakiem. Z długiego drewnianego trzonu wystaje metalowy szpikulec. Z obucha również wystają dwa metalowe kolce. Rękojeść jest okuta i owinięta czerwonym materiałem.

Występowanie Edytuj

Bezimienny może go kupić w III rozdziale u kowala Darriona lub szkodnika Sharky'ego. Nikt nie używa tego młota.

Statystyki Edytuj

Oręż zadaje 51 punktów obrażeń i wymaga 23 punktów siły. Jego wartość wynosi 1040 bryłek rudy. Bohater może sprzedać młot za 520 bryłek rudy.

Gothic II Edytuj

Wygląd Edytuj

Miano młota wojennego nadano prostemu młotowi z krótkim drewnianym trzonem, dwoma bijakami i kolcem na górnej części obucha. Ma on okutą rękojeść, owiniętą czarnym materiałem. W pierwszej części serii, młot ten znany był jako młot orków. Młot wojenny z poprzedniej części nosi teraz nazwę kruczy dziób.

Występowanie Edytuj

Bohater może go kupić w I rozdziale u handlarki bronią Sary lub u najemnika Khaleda. Może go również kupić od Canthara, jeśli ten odbierze stoisko Sarze. Nikt nie używa tego młota.

Statystyki Edytuj

Młot zadaje 28 punktów obrażeń i potrzeba 30 punktów siły aby móc go używać. Jego wartość wynosi 250 sztuk złota, a sprzedać go można za 75 sztuk złota.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Młot zadaje teraz 55 punktów obrażeń i wymaga tyle samo siły, aby go użyć. Jego wartość wzrosła do 550 sztuk złota. Można go sprzedać za 82 sztuki złota. Usunięto Khaledowi młot z jego oferty sprzedaży, lecz nadal można go kupić od Sary lub Canthara. Młot wciąż nie zyskał właściciela.

Gothic 3 Edytuj

Kształt młota nieznacznie zmienia się od poprzedniej części. Z obuchów, którymi zakończony jest bijak, wystają kolce, podobnie jak z długiego trzonu. Młot staje się także bronią dwuręczną. Trzon jest drewniany zakończony metalową głowicą.

Bohater nie ma możliwości zakupu tego oręża u handlarzy. Młot można znaleźć jedynie w 24. spośród 48 ciężkich skrzyń, rozmieszczonych w Myrtanie, Varancie i Nordmarze.

Wartość sprzedaży młota to 4500 sztuk złota, lecz przy odkupie jego cena wzrasta do 15 000 sztuk złota. Oręż zadaje 120 punktów obrażeń. Bezimienny potrzebuje 240 punktów siły i umiejętności Duży oręż II, aby móc korzystać z tej broni.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Wygląd nie uległ zmianie od wersji z Gothic 3. Również i w dodatku Bezimienny nie może kupić młota wojennego od żadnego handlarza. Bohater może znaleźć jedną sztukę w jednej z ciężkich skrzyń. Wartość sprzedaży oręża to 3750 sztuk złota. Oręż zadaje 115 punktów obrażeń i wymaga 240 punktów siły oraz umiejętności duży oręż II aby jej użyć. Dodatkowo gdy Bezimienny nim włada, dostaje bonus w postaci 20 punktów życia.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Quest Pack 4 Edytuj

W modyfikacji Quest Pack 4 jest używany przez Lestera.