Gothicpedia
Advertisement

Baal Lukor – skazaniec przebywający w Górniczej Dolinie i jeden z guru Bractwa Śniącego.

Gothic[]

Gdy w obozie odbywa się rytuał przebudzenia Śniącego, członkowie sekty doznają wizji, a Y'Berion traci przytomność. Na polecenie Cor Angara kilkunastu strażników świątynnych pod przewodnictwem Baal Lukora wyrusza do cmentarzyska orków, widocznego podczas wizji. Tam jednak grupa zostaje napadnięta przez orków. Udaje się przeżyć jedynie Lukorowi, który zostaje uratowany przez Bezimiennego, gdy ten broni się przed zielonoskórymi. Z jego pomocą guru przeszukuje cmentarzysko i znajduje rozdarty na dwie części pergamin w trudnym do rozszyfrowania języku orków. Po odnalezieniu wskazówek na ścianach łuku, udaje się Lukorowi odszyfrować zwój i połączyć go w zaklęcie teleportacyjne orków. Ponieważ Baal Lukor nie ma wystarczającej energii magicznej do rzucenia czaru, bohater teleportuje się do ukrytego pomieszczenia i otwiera przejście guru. W ukrytej grocie nie znajdują nic innego niż kurz, pajęczyny i zmumifikowanych orków. Nagle, opętany przez Śniącego, guru atakuje bohatera (demon rozkazuje Lukorowi go zabić, gdyż odkrywa, że ten jest wybrańcem i może mu zagrozić). Bezimienny jednak broni się przed opętanym guru i pozbawia go życia, po czym wraca do Cor Angara zdać mu relację z wydarzeń, które miały miejsce na cmentarzysku.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Gothic Edycja Rozszerzona[]

Do III rozdziału przebywa w obozie Bractwa, jest jednym z guru, którzy mogą udzielić Bezimiennemu poparcia w sprawie przyjęcia w szeregi nowicjuszy. Pomimo swojego statusu pozwala Bezimiennemu na rozmowę ze sobą. Proponuje bohaterowi wspólne polowanie na stado wilków kręcących się niedaleko obozu. Po wszystkim prosi Bezimiennego o jeszcze jedną przysługę – pomoc w odzyskaniu skradzionego przez zbuntowanych nowicjuszy amuletu. Jeśli Bezimienny przystanie na propozycję i pomoże Lukorowi w odzyskaniu talizmanu, ten pochwali zdolności bojowe bohatera i wstawi się za nim przed Cor Kalomem. W II rozdziale prosi bohatera o odnalezienie Gor Na Lina, szpiega wysłanego do Nowego Obozu. Po powrocie zrujnowanego Lina do obozu, Lukor dziękuje Bezimiennemu i daje mu sporo rudy. Jeśli Lin zginie w Nowym Obozie, Lukor jest zmartwiony, niemniej za dostarczenie wieści płaci bohaterowi 50 bryłek rudy.

Zlecane zadania[]

Ciekawostki[]

  • Kod „insert lukor_bugfixbook” przywołuje książkę o niemieckiej nazwie Zwinge Baal Lukor in den Followmode” (pol. Zmuś Baala Lukora do trybu podążania”). Służy do naprawienia błędu powodującego, że Baal Lukor pozostaje w miejscu, zamiast towarzyszyć Bezimiennemu. Zapewne była używana w fazie tworzenia lub testów gry.
  • Początkowo władał łamaczem serc, aż do wersji 1.06l. Piranha Bytes pozbawiła go jednak tego oręża, dając mu w zamian miecz sędziego. Prawdopodobnie miało to sprawić, że guru nie będzie w stanie samodzielnie pokonać atakujących go orków. Poprzednia broń jest mu przywrócona w modyfikacji Gothic Edycja rozszerzona.
Advertisement