Gothicpedia
Advertisement
Do poprawy i zalążek ico.png
Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii edytując ją!
Powód: Niewłaściwy styl artykułu; błędne lub mylące informacje; wymaga rozbudowy
[…] A z morza wyłonił się ląd, a na lądzie powstało wszystko co żywe: rośliny i zwierzęta, wilki i owce, a na samym końcu powstali ludzie…

Ludzie – rasa występująca najpowszechniej w uniwersum Gothic. Zamieszkują cały Wymiar ludzi. Posiadają oni bardzo złożoną hierarchię, zależnie od wyznawanych bogów. Posługują się oni najrozmaitszymi rodzajami broni białej, od drewnianych lag i pałek, przez potężne topory bojowe, a na wspaniałych mieczach z magicznej rudy skończywszy. Ludzie korzystają także z broni miotanej, czyli między innymi z łuków i kusz. Niektórzy władają także biegle magią, na przykład magowie, czy paladyni.

Historia[]

Rasa ludzka została stworzona przez Innosa, najwyższego z bogów. Adanos dał ludziom pomysłowość i mądrość, a Innos zesłał im dar magii. Początkowo ludzkość tworzyła koczownicze plemiona przemierzające świat; później powstały wielkie cywilizacje Pradawnych i Budowniczych, które spotkał smutny koniec: obie zostały zniszczone w wielkim potopie zesłanym przez Adanosa. W Nordmarze barbarzyńcy utworzyli pierwsze klany, a na południu, na ruinach cywilizacji Pradawnych powstało państwo Varantu.

Krainy centralne zamieszkiwane były przez orków do czasu, kiedy barbarzyńca Rhobar zszedł z gór i podbił te ziemie, zakładając królestwo Myrtany. Przez wiele wieków Myrtana przechodziła pod panowanie kolejnych królów; zasiedlono również wyspę Khorinis i włączono ją do królestwa, ludzie pojawili się również i rozwinęli cywilizację na Wyspach Południowych.

Za panowania Rhobara II Myrtana, Nordmar i Varant zostały zjednoczone pod jednym sztandarem; niedługo potem wybuchła wojna z orkami podczas której poszczególne królestwa w mniejszym lub większym stopniu odzyskały niezależność: Myrtana znalazła się pod orkową okupacją, Asasyni zajęli dla siebie Varant, a Nordmarczycy walczyli z orkami w swojej ojczyźnie.

Wzrost potęgi ludzkości[]

Mapa terenów kontrolowanych przez ludzi (na czerwono zaznaczono zasięg Królestwa Myrtany)

Wskutek ciągłej ekspansji i rozprzestrzeniania swoich wpływów, ludzie z garstki koczowników stali się najpotężniejszą rasą w świecie Gothic. Mimo widocznego spadku znaczenia i znalezienia się na skraju zniewolenia podczas inwazji orków, ludzie pokonali najeźdźców i wygnali bogów, co spowodowało, że zyskali panowanie nad cywilizowanymi krainami. W wyniesieniu ludzkości na sam szczyt, pomógł Rhobar III, który został następnie władcą zjednoczonego Królestwa Myrtany.

Najwięksi bohaterowie[]

Najwięksi herosi ludzkości, którzy wsławili się jako wybrańcy bogów lub słynni przywódcy:

Życie codzienne[]

Większość ludzi żyje w biedzie i codziennie walczy o życie. Do takich osób należą między innymi - Koczownicy, Nordmarczycy, czy farmerzy. Ludzkie społeczeństwo dzieli się na bogatych i biednych. Ci bogaci żyją w luksusach oraz bogacą się na pracy i niedoli tych uboższych. Sytuację większości ludzi zmienia wojna z orkami. Wielu mieszkańców Myrtany ginie w walkach z najeźdźcą. Farmerzy tracą swoje gospodarstwa, a kupcy pieniądze. Wszystko zmienia się jednak po zakończeniu wojny bogów, kiedy nadchodzi nowa era dobrobytu dla mieszkańców kontynentu.

Ludzie zajmują się różnymi rzeczami, jest to zależne od ich hierarchii społecznej i statusu:

Występowanie[]

Ludzie zamieszkują niemal wszystkie tereny wymiaru ludzi:

Religia[]

Posąg Innosa - boga wyznawanego przez największą ilość ludzi

Ludzka religia jest politeistyczna i dzieli się na kilka odrębnych kultów:

Ludzie wierzący w trzech głównych bogów uznają, że po śmierci człowieka jego dusza jest sprowadzana do Wymiaru Beliara.

Kultury polityczne[]

Rhobar II - były władca Myrtany

Ludzie od początku istnienia dzielili się na mniejsze lub większe grupy. Jedne powstawały ze względu na wyznania religijne, z przyczyn militarnych, a jeszcze inne ze względu na poglądy polityczne. Podzielili się na kilka królestw o różnych obyczajach, kulturze i religii.

Monarchia[]

  • Królestwo Myrtany;
  • Królestwo Argaanii.

Autorytaryzm[]

Oprócz królestw istnieją także inne struktury społeczne:

  • Koczownicy;
  • Nordmarczycy;
  • Gońcy Leśni i Druidzi.

Ugrupowania[]

Wyznaniowe[]

Militarne[]

  • Paladyni – grupa najznakomitszych żołnierzy podlegająca władcy Myrtany oraz Innosowi. Są zbrojnym wsparciem magów ognia i tak jak oni mogą posługiwać się magią.
  • Gońcy Leśni – zbrojna ochrona druidów i tak jak oni wyznają Adanosa oraz są znakomitymi łucznikami.
  • Koczownicy – naród Varantu wygnany ze swojej ojczyzny. Jest on podzielony na kilka grup pod przewodnictwem magów wody.
  • Asasyni – lud żądnych złota oraz władzy wyznawców Beliara. Są zbrojnym wsparciem Czarnych magów.
  • Buntownicy – zorganizowana grupa utworzona w trakcie wojny ludzi z orkami.
  • Nordmarczycy – lud zamieszkujący Nordmar. Wśród nich są najznakomitsi wojownicy, kowale oraz łowcy.
  • Najemnicy – grupa skazańców pod dowództwem Lee. Zamieszkiwali najpierw Nowy Obóz, a po obaleniu bariery przenieśli się na farmę Onara. Inne grupy najemnicze to ludzie wynajęci przez orków, podczas wojny oraz Krwawe Żmije pod dowództwem Drurhanga.
  • Strażnicy świątynni – najlepsi wojownicy Obozu na bagnach pod dowództwem Cor Angara.
  • Strażnicy – pilnują porządku w Starym Obozie. Ich przywódcą jest Thorus.
Advertisement