Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy postaci w Gothic II. Zobacz też: zadanie poboczne.
Nikogo nie smuci, że jej już tu nie ma. Wykorzystywała wszystko i wszystkich. Była dziwką nie tylko z zawodu…
Nadja o Lucii

Lucia – była kurtyzana i bandytka występująca w Gothic II: Noc Kruka.

Charakter i osobowość[]

Lucia jest samolubną, egoistyczną kobietą, wykorzystującą innych dla własnych korzyści. Nie lubi paladynów i gardzi słabymi mężczyznami. Jest chciwa i nie liczy się z nikim oprócz siebie – świadczy o tym m.in. kradzież złotej misy Bromora. Uważa paladynów za fanatyków nie różniących się niczym od piratów czy bandytów, oraz myśli, że to nie bogowie kierują ludźmi, którzy mają wolną wolę.

Przed akcją gry[]

Pracowała w portowym domu publicznym – „Czerwonej Latarni”. Wraz z przyjazdem paladynów zbrzydło jej miasto Khorinis. Uważała, że wojownicy Innosa i straż miejska, będąca na ich usługach nie robią nic poza psuciem interesów i plądrowaniem farm. Lucia nie mogła tego znieść. Pewnej nocy uciekła z Elvrichem, czeladnikiem stolarza, który się w niej zakochał. Zamierzali uciec razem w góry, ale ich plany zostały pokrzyżowane przez bandytów, którzy ich porwali.

Gothic II: Noc Kruka[]

Elvrich został w obozie bandytów za farmą Bengara, a jego ukochana zostawiła mu list pożegnalny, w którym jest wyraźnie napisane, że zrywa z młodym czeladnikiem, po czym zostaje zabrana przez oprawców do ich obozu w zapomnianej dolinie budowniczych w Jarkendarze. Nie pracuje w kopalni jak inni porwani, tylko przebywa w knajpie Snafa gdzie handluje alkoholem, zamiata podłogę, uczy zręczności, a nocami destyluje trunki przy stole alchemicznym na piętrze. Gdy Bezimienny z nią rozmawia, dowiaduje się, że nie ma najmniejszej ochoty wracać do miasta, ponieważ jest jej dobrze ze Snafem, Fiskiem i innymi bandytami. Jest zauroczona strażnikiem bramy – Thorusem. Bohater usłyszy też słowa potwierdzające zerwanie z Elvrichem. Kobieta ma swojego byłego chłopaka za tchórza, uważa też, że powinien był coś zrobić, gdy zostali porwani przez bandytów.

Towary[]

Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Gin 5 15
Biały rum 10 30
Grog prawdziwego marynarza 10 10
Menzurka 20 3
Pierścień zręczności 1 500
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Gin 10 15
Biały rum 10 30
Grog prawdziwego marynarza 10 10
Piwo 4 20
Menzurka 10 3
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Gin 10 15
Biały rum 10 30
Grog prawdziwego marynarza 10 10
Piwo 4 20
Menzurka 10 3
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Gin 10 15
Biały rum 10 30
Grog prawdziwego marynarza 10 10
Piwo 4 20
Menzurka 10 3
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Gin 10 15
Biały rum 10 30
Grog prawdziwego marynarza 10 10
Piwo 4 20
Menzurka 10 3

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Bandyci[]

Pojawia się w 3 rozdziale modyfikacji. Zajmowała się Vincem podczas jego choroby. Podczas rozmowy jest lekko zdziwiona, że bohater jej nie kojarzy i jest zauroczona Vincem. Opowiada, że miała dość tego, co dzieje się w królestwie i o swojej ucieczce z Elvrichem. Cieszy się z faktu, że zarówno paladyni oraz orkowie nie przypłyną na tę część wyspy.

Piratenleben[]

Za sprawą głównego bohatera – pirata Rhena – Lucia wraca do Elvricha, który uciekł z Khorinis i dołączył do załogi Grega.

Złote Wrota[]

Próbuje zwabić głównego bohatera w pułapkę, gdy ten szuka pergaminu mocy. Zamyka go w jaskini wraz ze swoimi oswojonymi wężami błotnymi. Gdy Bezimienny zabija potwory, Lucia ucieka. Jeśli bohater będzie za nią podążał, ta wykrzyknie, że jest przez niego prześladowana, po czym skoczy w przepaść.

Przeznaczenie[]

Lucia nie przepada za bardzo za Isabel. Obie mają różne gusta i prawie w ogóle ze sobą nie rozmawiają. Z początku twierdzi, że nie wie nic na temat książki kucharskiej Snafa, ale jeśli Bezimienny porozmawia z Loganem, to wyśle go on do Lucii, ponieważ jest mu winna przysługę. Mówi, że aby zapobiec kradzieży Snaf oddał książkę Gravo. W III rozdziale Lucia przyzna się, że zrozumiała, iż zraniła Elvricha i maczała palce w śmierci Ulverta. Uważa Isabel za niezrównoważoną. Pragnie wrócić do Elvricha więc wręcza list, który Bezimienny musi odnieść czeladnikowi. Ma on jednak inną kobietę i nie przebaczy Lucii. Kobieta zrozumie, że nie chce jej znać i wypije nalewkę, którą dostała od Isabel, by zatopić w niej smutki. Po wypiciu zginie, ponieważ trunek okazał się trucizną.

Lucia w modyfikacji Returning 2.0

Dalsze losy[]

Po dotarciu Bezimiennego na kontynent, Jarkendar jak i też cała wyspa została zaatakowana przez orków, tym samym została ona prawdopodobnie przez nich zabita, bądź zniewolona.

Ciekawostki[]

  • Jako jedyna z prostytutek Czerwonej Latarni nie ma imienia kończącego się na ja (Vanja, Sonja, Nadja).
  • Lucia mówi bohaterowi, że w karczmie nie mają na składzie piwa, jednak podczas handlu z nią można je kupić.
Advertisement