Gothicpedia
Advertisement

Lokaj sędziego – zadanie poboczne występujące w Gothic II. Jest zlecane Bezimiennemu przez Lee, jeżeli bohater został najemnikiem.

Krok po kroku[]

  1. Po powrocie z Górniczej Doliny porozmawiaj z Lee.
  2. Porozmawiaj z sędzią w górnym mieście i zaoferuj, że będziesz pracował dla niego.
  3. W podziemiach klasztoru zdobądź święty młot.
  4. Przynieś ukradziony oręż sędziemu, a następnie zadeklaruj że znajdziesz Morgaharda i jego opryszków.
  5. Porozmawiaj z jednym z uciekinierów w jaskini Brago.
  6. Porozmawiaj z jednym z uciekinierów w gospodzie pod Martwą Harpią.
  7. Porozmawiaj z Morgahardem na farmie Onara i zadeklaruj, że będziesz chciał mu pomóc lub zabij go i poinformuj o tym sędziego.
  8. Przynieś zdobyty dokument obciążający sędziego Lee i odbierz nagrodę.

Przebieg zadania[]

Wyrównanie rachunków[]

Po powrocie z Górniczej Doliny Bezimienny pyta się Lee, czy ma dla niego jakieś zlecenie. Najemnik oznajmia, że chętnie osobiście zemściłby się na sędzi miejskim, ale zdaje sobie sprawę, że paladyni nie pozwolą mu zbliżyć się do górnego miasta. Prosi bohatera, aby zatrudnił się u sędziego i wykonał dla niego kilka szemranych zadań w celu zdobycia dowodów jego nielegalnej działalności. Lee tłumaczy Bezimiennemu, że sprawa jest delikatna i nie może po prostu zabić sędziego. Dodaje także, że arbiter popełnił już dość dużo przestępstw, przez co kwestią czasu pozostaje znaleźć na niego haka. Bohater postanawia pomóc swojemu przełożonemu.

Próba zaufania[]

W celu wykonania zadania, Bezimienny udaje się do górnego miasta i rozmawia z sędzią. Rozmówca początkowo chce pozbyć się najemnika z domu, lecz po zaoferowaniu swoich usług przez bohatera postanawia poddać go próbie. Sędzia chce, aby Bezimienny udał się do klasztoru i wykradł stamtąd święty młot. Po otrzymaniu zlecenia bohater udaje się do sanktuarium i odnajduje przechowywany w podziemiach artefakt. Zauważa, że w pomieszczeniu broń jest pilnowana przez Garwiga. W celu odwrócenia uwagi nowicjusza bohater postanawia kupić zwój snu od Goraxa lub innego handlarza magicznymi zwojami, a następnie rzuca to zaklęcie na strażnika artefaktów. Następnie zabiera święty młot i wraca do górnego miasta.

Kolejne zlecenie[]

Po zdobyciu artefaktu Bezimienny ponownie rozmawia z sędzią i oddaje mu skradzioną broń. Sędzia jest zadowolony, płaci najemnikowi 300 sztuk złota i postanawia zlecić mu kolejne zadanie. Obywatel oznajmia bohaterowi, że ostatnio z miejskiego więzienia uciekła grupa przestępców na czele z Morgahardem. Uciekinierzy udali się w kierunku gór i przebywają w okolicy wieży Xardasa. Sędzia prosi bohatera, aby zabił Morgaharda oraz pozostałych bandytów. Najemnik postanawia wykonać zadanie.

Odnalezienie uciekinierów i Morgaharda[]

Postępując zgodnie z wytycznymi sędziego Bezimienny wyrusza z południowej bramy miasta w kierunku wieży nekromanty. W jaskini, w której wcześniej ukrywał się Brago, odnajduje dwóch uciekinierów. Na widok bohatera są zdenerwowani i nieufni wobec najemnika. Dopiero, gdy Bezimienny zagrozi, że wyda ich sędziemu, zdradzają że rozdzielili się, a jedna z grup udała się do tawerny Orlana. Po usłyszeniu tej informacji bohater udaje się do gospody pod Martwą Harpią i odnajduje kolejnych uciekinierów. Na widok Bezimiennego, jeden z nich, chcąc uniknąć kłopotów, od razu zdradza, że przywódca ukrył się wśród najemników na farmie Onara. Najemnik udaje się na farmę właściciela ziemskiego i odnajduje Morgaharda rozmawiającego z innym uciekinierem.

Zdobycie dowodów obciążających sędziego[]

W trakcie rozmowy z Morgahardem, Bezimienny dowiaduje się że uciekinierzy na zlecenie sędziego napadli na gubernatora Lariusa, kiedy pewnego wieczora przebywał na placu targowym. Po zdemaskowaniu opryszków, sędzia aresztował ich i skazał na karę śmierci. Dalsza część zadania będzie przebiegała w różny sposób w zależności od decyzji bohatera:

  • Jeżeli bohater postanowi współpracować z Morgahardem, uciekinier wręczy bohaterowi list z treścią zlecenia sędziego, z którego treści będzie wynikać, że sędzia zlecił napad na gubernatora. Następnie bohater pokaże list Lee, który będzie zadowolony z dostarczonego dowodu współpracy sędziego z półświatkiem Khorinis. Najemnik wręczy Bezimiennemu 500 sztuk złota nagrody. Zadanie kończy się powodzeniem.
  • Jeżeli bohater postanowi zabić Morgaharda, po zwycięskim pojedynku zabierze z ekwipunku uciekiniera list obciążający sędziego. Następnie najemnik wróci do górnego miasta i poinformuje sędziego o śmierci Morgaharda, który będzie zadowolony z wykonanej misji i wypłaci bohaterowi 400 sztuk złota nagrody. Bezimienny będzie mógł także dostarczyć list obciążający sędziego Lee, który będzie usatysfakcjonowany z postawy bohatera i wypłaci mu 500 sztuk złota nagrody. Zadanie kończy się powodzeniem.

Ciekawostki[]

  • Mimo, że sędzia jest nieśmiertelny, Lee posiada unikalny dialog kończący zadanie w przypadku jego śmierci.
Advertisement