Lodowe ostrze – magiczna broń występująca w Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów. Jest to zaklęta, lodowa klinga.

Gothic 3 Edytuj

Posiada krótkie, lecz wytrzymałe ostrze otoczone smugą białego, lodowatego dymu. Jego rękojeść jest pokryta materiałem koloru niebieskiego, a jelec oraz głowica są wykonane prawdopodobnie ze srebra.

Bezimienny może znaleźć jeden egzemplarz tego wyjątkowego miecza w 20 z kolei otwartej ciężkiej skrzyni. Jak podaje opis, został on prawdopodobnie stworzony przez mistrza miecza w służbie Adanosa. Nie można go zdobyć w żaden inny sposób.

Zadaje 80 punktów obrażeń, lecz aby go używać, bohater musi posiadać co najmniej 160 punktów siły i zdolność Walka mieczem, która jest dostępna od samego początku gry. Dodatkowo broń ma kilka procent szans na tymczasowe zamrożenie przeciwnika, przez co znieruchomieje. Wartość jego sprzedaży wynosi 3000 sztuk złota, a przy odkupie cena wzrasta do 10 000 sztuk złota.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Lodowe ostrze da się zdobyć jedynie za pomocą kodów, nie występuje samoistnie w grze. Od wersji z Gothic 3 zmienia się jedynie tym, że, używając go, bohater otrzymuje premię w postaci 10 punktów ochrony przed lodem.

Quest Pack 4 Edytuj

Sekcja niekanoniczna

W modyfikacji Quest Pack 4 tej broni używają zabójcy, którzy pojawiają się podczas obrania przez bohatera ścieżki Xardasa.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.