Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Lodowa kraina – obszar występujący w Gothic II. Jest położona na zachodzie Górniczej Doliny. Dawny Nowy Obóz i była siedziba lodowego smokaFinkregha.

Przed akcją Gothic II[]

Po upadku bariery Saturas, inni magowie wody, najemnicy, szkodnicy i krety przez kilka dni żyli normalnie w Nowym Obozie. Z czasem coraz głośniejsze było hasło, że bariery nie ma i można wyjść. W tej sytuacji bez sensu było dalej egzystować w obozie i po jakimś czasie wszyscy rozeszli się w swoje strony. Obóz całkowicie opustoszał, a jedynymi oznakami swojego dawnego urzędowania jest kilka domów i list od Saturasa. Dawny obóz stał się nowym siedliskiem smoka Finkregha i jego poddanych.

Gothic II[]

Przez lodowego smoka, dawny Nowy Obóz został pokryty śniegiem. Zawaliło się też przejście prowadzące do Wolnej Kopalni. W IV rozdziale, Sylvio i Bullko wyruszają zapolować na lodowego smoka. Jednak przybywa Bezimienny wraz z jednym z łowców smoków, Biffem i dowiadują się od nowego władcy lodowej krainy o tajemniczych jajach. Po zabiciu ostatniego smoka zabierają jego skarby i rozchodzą się.

Dalsze Losy[]

Śnieg i lód występowały tutaj w sposób nienaturalny, prawdopodobnie w wyniku magicznej obecności smoka Finkregha. Najpewniej niedługo po jego zabiciu (ściślej po odpłynięciu Bezimiennego na Dwór Irdorath) cały lód i śnieg się roztopił, przez co krajobraz w lodowej krainie zaczął wyglądać tak samo, jak w pozostałej części Górniczej Doliny.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Cienista Północ[]

15 lat po wydarzeniach z Gothic II lodowa kraina roztapia się i zamiast białych bezdroży pojawia się ogromna połać zieleni. Po roztopieniu śniegu pozostałości obozu prawdopodobnie zapadły się pod ziemię, a teren pokryty jest mchem i trawami.

Widok na dawną lodową krainę

Ciekawostki[]

  • W podstawowej wersji Gothic II można znaleźć tam 2 eliksiry życia, które są trudno dostępne. Pierwszy znajduje się w wieży strażniczej – aby się tam dostać, należy wspiąć się na skałę, przy której znajduje się zasypana śniegiem dawna chata zbieraczy. Potem trzeba iść na sam koniec wzniesienia, stanąć przed wejściem do wieży i wyrzucić z ekwipunku mięso kopacza, na które trzeba stanąć, dzięki czemu bohater będzie mógł wspiąć się do środka. Następnie z wieży strażniczej trzeba zeskoczyć na skałę, a z niej na dach dawnej siedziby Ryżowego Księcia, gdzie znajduje się kufer z drugim eliksirem.
Advertisement