Lewus – postać występująca w Gothic. Jest ochroniarzem Ryżowego Księcia oraz jednym ze szkodników.

Charakter i osobowość[edytuj | edytuj kod]

Lewus jest bezwzględnym człowiekiem, nie wahającym się wykorzystywać słabszych i zmuszać ich do ciężkiej pracy. Oferując udawaną przyjaźń, naciąga ludzi, wykorzystując ich łatwowierność. Nie przyjmuje odmowy i nie lubi, kiedy ktoś próbuje wymigać się z narzuconych mu obowiązków.

Gothic[edytuj | edytuj kod]

Gdy Bezimienny pierwszy raz go spotyka, Lewus każe mu roznosić wodę zbieraczom ryżu. Bohater może to zrobić lub odmówić. Jeżeli wybierze drugą opcję, Lewus zaatakuje go. Niezależnie od wyboru, aby pomyślnie zakończyć zadanie, trzeba pobić mężczyznę do nieprzytomności i przemówić mu do rozumu.

Zlecane zadania[edytuj | edytuj kod]

Modyfikacje[edytuj | edytuj kod]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Zagadka Bagiennego Ziela[edytuj | edytuj kod]

Pilnując zbieraczy ryżu Lewus spotyka Taymona, którego szkodnik zaczyna podejrzewać. Mówi, że jeszcze nie widział bohatera w Nowym Obozie i pyta się go jak ma na imię. Protagonista okłamuje Lewusa, mówiąc, że nazywa się Larius i ostrzega, że zaraz będzie miał kłopoty u Laresa. Jakiś czas później Lewus dowiaduje się, że Taymon nie jest tym, za kogo się podaje. Gdy protagonista zdobywa przepustkę z chaty Ciphera Lewus oraz kilku szkodników zaczepia go na polach ryżowych i atakuje, ale bohaterowi udaje się uciec.

Czas Zapłaty[edytuj | edytuj kod]

Trafił na szubienicę wraz z Ryżowym Księciem po przejęciu Nowego Obozu przez Gomeza.

Cytaty Lewusa[edytuj | edytuj kod]

Zobacz tutaj.

Zadania związane z Lewusem[edytuj | edytuj kod]

Dalsze losy[edytuj | edytuj kod]

Po upadku bariery prawdopodobnie dołączył do jakiejś grupy bandytów lub zginął.