FANDOM

Lekki topór bojowy – oręż występujący w Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka.

Gothic Edytuj

Jest to prosty, jednosieczny topór bojowy, z ostrym kolcem po drugiej stronie obucha. Osadzony jest na drewnianym trzonku, owiniętym żółtym materiałem.

Bezimienny może go kupić u handlarza z Nowego Obozu imieniem Sharky za 2400 bryłek rudy. Zadaje 77 punktów obrażeń i wymaga 52 punktów siły aby móc go unieść. Nie używa go żadna postać.

W Gothic II topór ten zmienia nazwę na kiepski topór bojowy i posiada inny, czarny materiał na trzonku.

Gothic II Edytuj

Wygląd broni uległ zmianie, wygląda teraz tak samo jak Chrzęst z Gothic. Wymaga 30 punktów siły aby go nałożyć oraz zadaje 35 punktów obrażeń. Bohater może go kupić u Khaleda za 400 sztuk złota. Nikt nie korzysta z tego topora.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Cena topora zwiększa się do 800 sztuk złota. Wymagana siła oraz obrażenia również się zwiększają, oba do 80 punktów.

Pojawia się w ofercie sprzedaży u kowala Huna oraz pirata Garetta. Bohater może go także dostać w nagrodę od Fiska za przyniesienie mu paczki z wytrychami, jeśli ma większą sprawność w broniach dwuręcznych. Wciąż nikt nie używa tego oręża.