Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Lekka kusza – broń dystansowa występująca w Gothic oraz Gothic II.

Gothic[]

Wygląd[]

Jest to prostej konstrukcji lekka kusza. Jej łęczysko zrobione jest z drewna ze wstawionymi metalowymi umocnieniami. Łoże kuszy zrobione jest z litego drewna i posiada fioletowo-białe zdobienie na spodzie. Przednia część łoża jest nieco uniesiona, aby ułatwić strzelcowi celowanie gdy przyłoży kuszę do ramienia. Spust znajduje się w dolnej części łoża.

Występowanie[]

Bardzo popularna broń wśród strażników ze Starego Obozu. Używana także przez strażników świątynnych strzegących obozu Bractwa przed wężami błotnymi.

Znani użytkownicy broni

Bezimienny może ją kupić w IV rozdziale u Wilka i Skorpiona.

Statystyki[]

Wartość kupna kuszy wynosi 180 bryłek rudy, przy sprzedaży spada do 90 bryłek. Broń zadaje 50 punktów obrażeń i wymaga 25 punktów zręczności, aby móc z niej korzystać.

Gothic II[]

Wygląd broni nie zmienił się. Zadaje nieco mniejsze obrażenia, 40 punktów, lecz wciąż wymaga 25 punktów zręczności.

Żadna postać nie używa tej konkretnej kuszy, lecz Dragomir posiada swoją własną. Istnieją również identyczne kusze myśliwskie oraz kusze używane przez straż miejską.

Jeden egzemplarz leży przy jednym z pni, na drodze z latarni morskiej do myśliwego Niclasa. Bohater może ją również kupić u kupca Jory lub kwatermistrza Engora za 600 sztuk złota. Może ją także dostać od Tandora w II rozdziale, jeśli Bezimienny należy do straży miejskiej i poprosi paladyna o wyposażenie.

Gothic II: Noc Kruka[]

Obrażenia zostały zwiększone do 60 punktów. Wymagania również zostały zmienione, teraz potrzeba 40 punktów siły aby móc korzystać z kuszy. Wartość również została zwiększona do 900 sztuk złota. Dodatkowo można kupić kuszę od Scatty'ego w obozie bandytów. Nie zyskała nowych właścicieli.

Lekka kusza w modyfikacji Carnage Graphics Patch

Ciekawostki[]

  • W skryptach pierwszej części gry można zobaczyć, że Gorn oraz Stone, a także orkowie-myśliwi mieli posiadać lekkie kusze, lecz komenda dająca im broń została dezaktywowana.
Advertisement