FANDOM

Lehmar – postać występująca w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to lichwiarz mieszkający w dzielnicy portowej miasta Khorinis.

Gothic II Edytuj

Bezimienny może od niego pożyczyć 50, 100 (gdy zapyta o pożyczenie 1000 sztuk złota) lub 200 sztuk złota. Złoto należy oddać w przeciągu jednego dnia, lichwiarz od pożyczonej sumy bierze 20% zysku. Gdy bohater spóźni się ze spłatą, wówczas Meldor i Moe go zaatakują, a przy spotkaniu z Lehmarem ten podwyższy odsetki do 30% i zażąda natychmiastowej zapłaty. W jego kufrze znajduje się krwawy kielich od kupca Lutero.

Ma przy sobie księgę, w której zapisani są jego dłużnicy. Księgę Bezimienny może zanieść do trzech osób:

Harmonogram dnia Edytuj

  • od 630 do 030 siedzi w fotelu i przyjmuje klientów;
  • od 030 do 630 śpi.

Ponadto, w jego domu często przebywa obywatelka, która:

  • od 500 do 800 przygotowuje posiłek;
  • od 1400 do 1600 szoruje podłogi;
  • od 1800 do 2000 przygotowuje kolejny posiłek;
  • od 2000 do 000 ponownie szoruje podłogi;
  • od 000 do 500 śpi.

Najlepsza pora do obrabowania domu Lehmara wypada między godziną 030 a 500.

Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Gdy bohater poprosi Laresa o pieniądze, ten powie mu, że lichwiarz jest mu winien dług wdzięczności i jeśli Bezimienny pożyczy złoto, nie będzie musiał go oddawać.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Returning Edytuj

W modyfikacji Returning jego ochroniarzem jest Blizna, dawny magnat ze Starego Obozu. Lehmar zostaje zabity przez bohatera na polecenie Asmala z gildii zabójców.

Lehmar R2

Lehmar w modyfikacji Returning 2.0

Velaya – Historia wojowniczki Edytuj

Lehmar za sprawą Bezimiennego zbankrutował. Velaya przejęta losem obywatela postanawia mu pomóc. Tym razem ona jest lichwiarzem i pożycza bankrutowi 200 sztuk złota lub 500 sztuk złota z oprocentowaniem 5%. Następnie Lehmar zwraca pieniądze wojowniczce. Oznajmia jej również, że jego interes znów przynosi zyski. Później lichwiarz wiedząc, że bohaterka posiada pieniądze nie chce jej udzielić kredytu.

Requiem Edytuj

W modyfikacji Requiem ma na sobie kaftan gubernatora.

Dalsze losy Edytuj

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Lehmar został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.