Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Star.png
Wzorowy artykuł
Ten artykuł jest wzorowy. Zobacz inne wzorowe artykuły.
Kiedyś wiodłem całkiem inne życie. Byłem jednym z najlepszych generałów tego królestwa. Całe życie spędziłem broniąc ojczyzny przed wrogiem. Ale szlachta patrzyła na mnie niechętnie, bo król wysoko cenił sobie moje rady. Te łotry wiedziały, że mogę pokrzyżować ich plany. Byłem zbyt pewny siebie i nie zauważyłem sideł, które na mnie zastawili. Aby mnie usunąć posłużyli się królewską żoną. Posądzono mnie o jej zamordowanie. Rhobar nie miał innego wyboru. Od szubienicy uratowało mnie tylko wiele lat przykładnej służby. W ten sposób trafiłem tutaj. Ale pewnego dnia odzyskam wolność, a wtedy nadejdzie czas zemsty… Zemszczę się!
Lee opowiada o tym jak trafił za barierę

Lee – generał wojsk Królestwa Myrtany i wybitny dowódca wojenny, bliski współpracownik obu królów Myrtany występujących w serii Gothic i ArcaniA. Po tym jak popadł w niełaskę u króla Rhobara II został wtrącony do kolonii karnej, ale wiele lat później powrócił do poprzedniego stanowiska w armii.

Jest charyzmatycznym przywódcą i bystrym strategiem, znanym z opisywanej w księgach bitwy o Varant. Mistrzowsko włada bronią dwuręczną. Występuje we wszystkich częściach serii Gothic, epizodycznie w grze ArcaniA i dodatku ArcaniA: Upadek Setarrif.

Charakter i osobowość[]

Lee jest rozważnym i ostrożnym człowiekiem. Jako były generał zawsze planuje wszystkie swoje posunięcia, zwracając uwagę na ich dalekosiężne skutki. Nie lubi niepotrzebnie narażać swoich ludzi, wobec których lojalność wysoko ceni, przez co niektórzy nie doceniają jego umiejętności, błędnie uważając go za tchórza. Jego nienawiść do króla i chęć zemsty z biegiem czasu narasta i stopniowo zaczyna przysłaniać mu wszystko inne.

Przed akcją gry[]

Lee był dawniej jednym z najwybitniejszych generałów w królestwie Myrtany oraz prawą ręką króla Rhobara II. Jego największym sukcesem było pokonanie generała Lukkora, przywódcy Varantu, wywabiając go z pustyni na bagna, gdzie zwinni żołnierze Lee szybko poradzili sobie z ciężką piechotą Lukkora. Stał się jednym z pierwszych bohaterów Myrtany i to dzięki niemu Varant został dołączony do królestwa. Król wysoko cenił rady generała i liczył się z każdym jego zdaniem, co nie spodobało się szlachcie z dworu króla Rhobara II, którzy zazdrościli Lee jego pozycji. W celu pozbycia się przeszkody, wielmożni posłużyli się żoną króla – zamordowali ją, oskarżając o to generała Lee. Król Rhobar II nie miał wyjścia. Od śmierci uratowała Lee wieloletnia, przykładna służba – został on wtrącony do kolonii karnej. Tam poprzysiągł zemstę na tych, którzy zrujnowali mu życie.

Gothic[]

Gdy dawny generał trafił do kolonii, stał się przywódcą najemników z Nowego Obozu, w służbie magów wody. Jego doradcą i prawą ręką został Orik, chociaż Lee miał dobre kontakty także z Laresem, przywódcą szkodników. Jest bardzo szanowany wśród swoich ludzi i niemal wszyscy są wobec niego bardzo lojalni. Lee może przyjąć Bezimiennego w poczet najemników, pokazać mu, jak zwiększyć siłę i zręczność oraz nauczyć walki bronią dwuręczną. Spotkać się i porozmawiać z nim może praktycznie każdy. Jeden z najemników w rozmowie z Bezimiennym mówi, że Lee umie zadbać o siebie, w przeciwieństwie do Gomeza. W czwartym rozdziale opowiada bohaterowi historię o tym, jak trafił do kolonii i poprzysiągł zemstę na zdrajcach. Po zwierzeniu się przyjmuje bohatera do najemników i przydziela do grupy mającej za zadanie odbić Wolną Kopalnię. Po upadku bariery poprowadził swoich ludzi na przełęcz, wydostając ich z kolonii.

Gothic II[]

On i jego ludzie stacjonują teraz na farmie Onara. Bronią farmerów przed strażą miejską, która rozkrada ich żywność i dobytek. Po upadku bariery statki przestały zaopatrywać wyspę, więc farmy na wyspie stały się jedynym źródłem wyżywienia miasta, a przez najemników miasto Khorinis jest całkowicie odcięte od pożywienia. W ten sposób Lee chce wprowadzić w życie swój plan. Jeśli paladyni w mieście zaczną głodować, chętniej wysłuchają propozycji ugody od Lee. On i jego ludzie mają zostać zwolnieni z wszelkich wyroków i mieć prawo powrotu na kontynent. Umowa ta trafia do lorda Hagena, lecz on jest w stanie ułaskawić tylko generała. Lee nie ma zamiaru zostawiać swoich ludzi, więc nie zgadza się na zaprzestanie konfliktu. Tutaj także zaczyna swoją zemstę, jego pierwszą ofiarą pada miejski sędzia, który wydał na niego wyrok. W piątym rozdziale Lee postanawia wyruszyć z Bezimiennym na Dwór Irdorath, a podczas jego nieobecności na statku zostaje drugim dowódcą. Po pokonaniu smoka ożywieńca prosi bohatera o zabranie go na kontynent, gdzie chce ostatecznie zemścić się na królu.

Zlecane zadania[]

Gothic 3[]

Ten tchórz ukrywa się za barierą! A wiesz, że mam z nim do załatwienia pewną sprawę.
Lee o Rhobarze

Po dopłynięciu do Myrtany Lee schodzi ze statku i od razu odłącza się od grupy zmierzającej do Ardei, aby udać się do Vengardu, by rozprawić się z królem. Powstrzymuje go jednak magiczna bariera utworzona, by ochronić stolicę przed orkami. W związku z tym wyrusza na poszukiwania sposobu, aby dostać się do monarchy. W Gocie Gorn informuje bohatera, że Lee udał się do Nordmaru, aby zapolować na orków.

Lee pracujący przy osełce

Zgodnie z informacją Gorna Lee przebywa w Klanie Ognia, na północy kraju barbarzyńców. Dzieli się z bohaterem swoją żądzą zemsty. Twierdzi, że ludzie i tak już przegrali wojnę i śmierć króla niczego nie zmieni ani pozytywnie ani negatywnie. Prosi bohatera o pomoc w dostaniu się do stolicy. W związku z tym Bezimienny wręcza mu kamień teleportacji do świątyni w Vengardzie. Lee natychmiast go wykorzystuje, mówiąc że będzie tam czekał na bohatera.

Lee w trakcie teleportacji

Wspólnie z Bezimiennym udaje się do króla, gdzie zemsta zostaje dokonana. Rhobar II ginie, a Lee postanawia na razie zostać w Vengardzie. W outro gry dowiadujemy się, że Lee zostaje generałem wojsk i walczy z orkami.

Lee jako generał armii w outro gry

Przez wiele lat Lee łaknął krwi króla z powodu zdrady Rhobara. Król Rhobar nie żyje. Zemsta Lee nareszcie się dokonała. Lee zostanie teraz generałem armii. Dzięki swym zdolnościom przywódczym ponownie zjednoczy rozbite grupki ludzi. Jego wojna z orkami dobiegnie końca, dopiero gdy ostatnie miasto zostanie oswobodzone spod ich okupacji, lub gdy Lee umrze bohaterską śmiercią…

Zlecane zadania[]

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Myrtana została podzielona na cztery frakcje. Lee, wciąż pozostający w Vengardzie, zostaje teraz władcą jednej z nich i rządzi frakcją wschodnią, do której należy Vengard i Ardea. Lee odbudował stolicę z ogromnych zniszczeń spowodowanych przez orków. W nieznany sposób zyskał przychylność i posłuszeństwo paladynów oraz magów ognia. Jego dawni znajomi – Gorn i Thorus – zaciekle ze sobą rywalizują. Prowadzi to do wybuchu wojny, jednak generał nie ma zamiaru brać udziału w konflikcie i trzyma się od tego z dala, licząc, że w końcu wojna zmęczy ludzi i nastanie długo oczekiwany pokój. Mimo iż Lee zachowuje neutralność, przygotowuje się na ewentualny konflikt i każe gromadzić zapasy. Dba również o swoich poddanych, odwiedzając i uspokajając ich, kiedy we frakcji wybucha epidemia szaleństwa.

Bezimienny spotyka go, kiedy Gorn potrzebuje wsparcia w powstrzymaniu Thorusa przed przejęciem władzy w Myrtanie. Wysyła wtedy bohatera do Lee, aby poprosić go o wsparcie. Dostępu do niego pilnuje Theodor, który przepuszcza Bezimiennego po wykonaniu kilku zadań. Lee odmawia udzielenia pomocy, mówiąc, że jego generałowie się na to nie zgodzą. Bohater musi uzyskać zgodę Hanza, a kiedy to zrobi, razem wyruszają wraz z innymi paladynami do Gothy, aby wspomóc Gorna. Sam zaś wysyła przyjaciela do naczelnego maga ognia Immanuela, aby uzyskać jego pomoc.

Następnie Milten prowadzi Bezimiennego do jaskini, w której ukrywa się mistrz przywołań. Towarzyszy im też Lee, Osch, generał Hanz i kilkunastu paladynów. Tam toczą walkę z orkami. Następnie, na polecenie bohatera, Lee wraz z innymi udaje się do Vengardu, kiedy sam Bezimienny idzie walczyć z bestią. Po powrocie bohatera mówi, że jest wściekły, ponieważ Thorus się wymknął, ale stolica została obroniona. Stwierdza, że nie sprawdził się jako obrońca tych ziem i oddaje tron Bezimiennemu, który się zgadza.

Lee w ciężkim pancerzu Nordmarczyka w podstawowej wersji gry

Zlecane zadania[]

ArcaniA[]

Lee znowu jest generałem Myrtany za rządów nowego króla. Po przybyciu na wyspę Argaan, na rozkaz króla zaczął oblężenie królewskiego miasta Setarrif. Jest jednym z najbardziej zaufanych ludzi króla na dworze. Pomagał Rhobarowi III opanowywać kontynent. Jako jeden z pierwszych dowiedział się o opętaniu króla, lecz nie mógł z tym nic zrobić. Pasterz z Feshyr nie ma możliwości spotkania generała Lee, gdyż miasto Setarrif jest zamknięte z powodu oblężenia.

Lee w intro ArcaniA

ArcaniA: Upadek Setarrif[]

Ukrywa się razem z lordem Hagenem w wieży i obserwuje powolny upadek miasta. Daje Bezimiennemu wskazówki na temat pokonania demona oraz jego pochodzenia. Wręcza mu również jeden z kluczy.

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Lee/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • W Gothic II: Noc Kruka może uczyć walki mieczem dwuręcznym do 100%, mimo że sam w tej dziedzinie ma tylko 90%.
  • W zakończeniu Gothic 3 Lee nosi na sobie ciężki pancerz najemnika i dzierży miecz paladyna.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów jest jedynym znajomym Bezimiennego, który się z nim nie wita, mimo że w tej części jeszcze się nie widzieli.
  • W Zmierzchu Bogów, przed rozmową z Theodorem, znajduje się na niedostępnym dla gracza terenie, lecz po dialogu z nim i wykonaniu wszystkich otrzymanych od niego misji idzie do zamku.
  • Jeśli w Zmierzchu Bogów przywoła się go za pomocą kodów, będzie miał na sobie ciężki pancerz Nordmarczyka.
Advertisement