Gothicpedia
Gothicpedia
Star.png
Wzorowy artykuł
Ten artykuł jest wzorowy. Zobacz inne wzorowe artykuły.
Kiedyś wiodłem całkiem inne życie. Byłem jednym z najlepszych generałów tego królestwa. Całe życie spędziłem broniąc ojczyzny przed wrogiem. Ale szlachta patrzyła na mnie niechętnie, bo król wysoko cenił sobie moje rady. Te łotry wiedziały, że mogę pokrzyżować ich plany. Byłem zbyt pewny siebie i nie zauważyłem sideł, które na mnie zastawili. Aby mnie usunąć posłużyli się królewską żoną. Posądzono mnie o jej zamordowanie. Rhobar nie miał innego wyboru. Od szubienicy uratowało mnie tylko wiele lat przykładnej służby. W ten sposób trafiłem tutaj. Ale pewnego dnia odzyskam wolność, a wtedy nadejdzie czas zemsty… Zemszczę się!
Lee opowiada o tym jak trafił za barierę

Lee – generał wojsk Królestwa Myrtany i wybitny dowódca wojenny, bliski współpracownik obu królów Myrtany występujących w serii Gothic i ArcaniA. Po tym jak popadł w niełaskę u króla Rhobara II został wtrącony do kolonii karnej, ale wiele lat później powrócił do poprzedniego stanowiska w armii.

Jest charyzmatycznym przywódcą i bystrym strategiem, znanym z opisywanej w księgach bitwy o Varant. Mistrzowsko włada bronią dwuręczną. Występuje we wszystkich częściach serii Gothic, epizodycznie w grze ArcaniA i dodatku ArcaniA: Upadek Setarrif.

Charakter i osobowość[]

Lee jest rozważnym i ostrożnym człowiekiem. Jako były generał zawsze planuje wszystkie swoje posunięcia, zwracając uwagę na ich dalekosiężne skutki. Nie lubi niepotrzebnie narażać swoich ludzi, wobec których lojalność wysoko ceni, przez co niektórzy nie doceniają jego umiejętności, błędnie uważając go za tchórza. Jego nienawiść do króla i chęć zemsty z biegiem czasu narasta i stopniowo zaczyna przysłaniać mu wszystko inne.

Przed akcją gry[]

Lee był dawniej jednym z najwybitniejszych generałów w królestwie Myrtany oraz prawą ręką króla Rhobara II. Jego największym sukcesem było pokonanie generała Lukkora, przywódcy Varantu, wywabiając go z pustyni na bagna, gdzie zwinni żołnierze Lee szybko poradzili sobie z ciężką piechotą Lukkora. Stał się jednym z pierwszych bohaterów Myrtany i to dzięki niemu Varant został dołączony do królestwa. Król wysoko cenił rady generała i liczył się z każdym jego zdaniem, co nie spodobało się szlachcie z dworu króla Rhobara II, którzy zazdrościli Lee jego pozycji. W celu pozbycia się przeszkody, wielmożni posłużyli się żoną króla – zamordowali ją, oskarżając o to generała Lee. Król Rhobar II nie miał wyjścia. Od śmierci uratowała Lee wieloletnia, przykładna służba – został on wtrącony do kolonii karnej. Tam poprzysiągł zemstę na tych, którzy zrujnowali mu życie.

Gothic[]

Gdy dawny generał trafił do kolonii, stał się przywódcą najemników z Nowego Obozu, w służbie magów wody. Jego doradcą i prawą ręką został Orik, chociaż Lee miał dobre kontakty także z Laresem, przywódcą szkodników. Jest bardzo szanowany wśród swoich ludzi i niemal wszyscy są wobec niego bardzo lojalni. Lee może przyjąć Bezimiennego w poczet najemników, pokazać mu, jak zwiększyć siłę i zręczność oraz nauczyć walki bronią dwuręczną. Spotkać się i porozmawiać z nim może praktycznie każdy. Jeden z najemników w rozmowie z Bezimiennym mówi, że Lee umie zadbać o siebie, w przeciwieństwie do Gomeza. W czwartym rozdziale opowiada bohaterowi historię o tym, jak trafił do kolonii i poprzysiągł zemstę na zdrajcach. Po zwierzeniu się przyjmuje bohatera do najemników i przydziela do grupy mającej za zadanie odbić Wolną Kopalnię. Po upadku bariery poprowadził swoich ludzi na przełęcz, wydostając ich z kolonii.

Gothic II[]

On i jego ludzie stacjonują teraz na farmie Onara. Bronią farmerów przed strażą miejską, która rozkrada ich żywność i dobytek. Po upadku bariery statki przestały zaopatrywać wyspę, więc farmy na wyspie stały się jedynym źródłem wyżywienia miasta, a przez najemników miasto Khorinis jest całkowicie odcięte od pożywienia. W ten sposób Lee chce wprowadzić w życie swój plan. Jeśli paladyni w mieście zaczną głodować, chętniej wysłuchają propozycji ugody od Lee. On i jego ludzie mają zostać zwolnieni z wszelkich wyroków i mieć prawo powrotu na kontynent. Umowa ta trafia do lorda Hagena, lecz on jest w stanie ułaskawić tylko generała. Lee nie ma zamiaru zostawiać swoich ludzi, więc nie zgadza się na zaprzestanie konfliktu. Tutaj także zaczyna swoją zemstę, jego pierwszą ofiarą pada miejski sędzia, który wydał na niego wyrok. W piątym rozdziale Lee postanawia wyruszyć z Bezimiennym na Dwór Irdorath, a podczas jego nieobecności na statku zostaje drugim dowódcą. Po pokonaniu smoka ożywieńca prosi bohatera o zabranie go na kontynent, gdzie chce ostatecznie zemścić się na królu.

Zlecane zadania[]

Gothic 3[]

Ten tchórz ukrywa się za barierą! A wiesz, że mam z nim do załatwienia pewną sprawę.
Lee o Rhobarze

Po dopłynięciu do Myrtany Lee schodzi ze statku i od razu odłącza się od grupy zmierzającej do Ardei, aby udać się do Vengardu, by rozprawić się z królem. Powstrzymuje go jednak magiczna bariera utworzona, by ochronić stolicę przed orkami. W związku z tym wyrusza na poszukiwania sposobu, aby dostać się do monarchy. W Gocie Gorn informuje bohatera, że Lee udał się do Nordmaru, aby zapolować na orków.

Lee pracujący przy osełce

Zgodnie z informacją Gorna Lee przebywa w Klanie Ognia, na północy kraju barbarzyńców. Dzieli się z bohaterem swoją żądzą zemsty. Twierdzi, że ludzie i tak już przegrali wojnę i śmierć króla niczego nie zmieni ani pozytywnie ani negatywnie. Prosi bohatera o pomoc w dostaniu się do stolicy. W związku z tym Bezimienny wręcza mu kamień teleportacji do świątyni w Vengardzie. Lee natychmiast go wykorzystuje, mówiąc że będzie tam czekał na bohatera.

Lee w trakcie teleportacji

Wspólnie z Bezimiennym udaje się do króla, gdzie zemsta zostaje dokonana. Rhobar II ginie, a Lee postanawia na razie zostać w Vengardzie. W outro gry dowiadujemy się, że Lee zostaje generałem wojsk i walczy z orkami.

Lee jako generał armii w outro gry

Przez wiele lat Lee łaknął krwi króla z powodu zdrady Rhobara. Król Rhobar nie żyje. Zemsta Lee nareszcie się dokonała. Lee zostanie teraz generałem armii. Dzięki swym zdolnościom przywódczym ponownie zjednoczy rozbite grupki ludzi. Jego wojna z orkami dobiegnie końca, dopiero gdy ostatnie miasto zostanie oswobodzone spod ich okupacji, lub gdy Lee umrze bohaterską śmiercią…

Zlecane zadania[]

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Myrtana została podzielona na cztery frakcje. Lee wciąż pozostający w Vengardzie zostaje teraz lordem i rządzi jedną z nich, jego wpływy obejmują wschodnią część Myrtany, czyli stolicę Vengard oraz wioskę Ardeę. Lee odbudowuje stolicę z ogromnych zniszczeń, mimo iż razem z Bezimiennym zabił dawnego króla, zyskuje sobie przychylność i posłuszeństwo zakonu paladynów oraz magów ognia. Jego dawni znajomi – Gorn i Thorus – zaciekle ze sobą rywalizują. Grozi to wybuchem wojny, jednak generał nie ma zamiaru brać udziału w konflikcie i trzyma się od tego z dala, licząc, że w końcu wojna zmęczy ludzi i nastanie długo oczekiwany pokój. W czasie kiedy zaczynają się walki między Thorusem a Gornem, Lee nie interweniuje, mając na głowie własne problemy, musi uspokoić mieszkańców stolicy, którzy obawiają się nagłej epidemii szaleństwa spowodowanymi przeklętymi artefaktami. Mimo iż Lee zachowuje neutralność w konflikcie, przygotowuje się na ewentualny konflikt i każe gromadzić zapasy.

Po wykryciu planów Thorusa dotyczących przejęcia władzy w Myrtanie przez jego i Kana, Bezimienny zwraca się z prośbą wsparcia Gothy przez paladynów Lee. Jednak to nie zależy od Lee, musi uzyskać zgodę Hanza. Następnie po uzyskaniu zgody razem wyruszają wraz z innymi paladynami do Gothy, aby wspomóc Gorna, sam zaś wysyła przyjaciela do naczelnego maga ognia Immanuela aby zyskać jego pomoc. Po zjednoczeniu Myrtany oddaje tron Vengardu nowemu królowi – Rhobarowi III.

Lee w Ciężkim pancerzu Nordmarczyka w Zmierzchu Bogów

ArcaniA[]

Lee znowu jest generałem Myrtany za rządów nowego króla. Po przybyciu na wyspę Argaan, na rozkaz króla zaczął oblężenie królewskiego miasta Setarrif. Jest jednym z najbardziej zaufanych ludzi króla na dworze. Pomagał Rhobarowi III opanowywać kontynent. Jako jeden z pierwszych dowiedział się o opętaniu króla, lecz nie mógł z tym nic zrobić. Pasterz z Feshyr nie ma możliwości spotkania generała Lee, gdyż miasto Setarrif jest zamknięte z powodu oblężenia.

Lee w intro ArcaniA

ArcaniA: Upadek Setariff[]

Ukrywa się razem z lordem Hagenem w wieży i obserwuje powolny upadek miasta. Daje Bezimiennemu wskazówki na temat pokonania demona oraz jego pochodzenia. Wręcza mu również jeden z kluczy.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Utrzymuje kontakt z Vatrasem i wypełnia dla niego niektóre specjalne zadania. Bohater może mu pomóc w odzyskaniu dokumentów magów wody z ruin Nowego Obozu, a także wydostaniu ocalałych ludzi z lodowej krainy. Lee wyznaje także, że z pochodzenia jest Nordmarczykiem. Po opanowaniu miasta przez orków dowodzi obroną farmy, a następnie zostaje głównym dowódcą oddziałów ludzi w nadchodzącym starciu. Zostaje ciężko ranny, w wyniku czego nie może brać udział w kampanii odwetowej. Bezimienny zabiera byłego generała na Esmeraldę po odzyskaniu przez niego sił.

Lee w modyfikacji Returning 2.0

L'HIVER Edition[]

W tej modyfikacji Lee prowadzi ciekawszy rozkład dnia: ranem wytacza się na balkon, nadzorując najemników, po czym schodzi do głównego pokoju, by planować. Wieczorem przed położeniem się spać przesiaduje wraz z wiernymi mu najemnikami w salonie.

Nosi zwykły pancerz, a włada mocarnym flambergiem.

Lee w L'HIVER Edition

Dolina Zombie[]

Lee wraz z Laresem, najemnikami i szkodnikami barykaduje się w karczmie Silasa po wybuchu plagi zombie. Po przybyciu Bragusa z rozkazu Gomeza, zombie nagle atakują karczmę, ale bohaterom udaje się odeprzeć ich atak. Chwilę przed ucieczką z Nowego Obozu do zamku w Górniczej Dolinie, Lee prosi bohatera o znalezienie Okyla i zapytanie się go, czy również przybędzie we wskazane miejsce. Następnie Lee i jego ludzie wyruszają w drogę. Po dotarciu do celu, Bragus informuje dowódcę najemników, że Okyl nie przybędzie do zamku. Ostatecznie Lee dziękuje bohaterowi. Nagle zombie, cerbery i demony atakują zamek, wskutek czego Lee i wszyscy inni ludzie (oprócz Bragusa) giną. Bohater przysięga, że pomści Lee i innych ludzi zabitych podczas ataku.

Dark Saga[]

Alaster spotyka Lee zaraz po wejściu na pokład Esmeraldy. Główny bohater wita go i pyta się kim on jest. Lee przedstawia się jako były głównodowodzący wojsk Rhobara. Bohater przeprasza go za to, że przywitał go tak nieporządnie, ale były generał mówi, że wszyscy na pokładzie Esmeraldy są równi. Kiedy ten pyta się Lee w jakim celu płynie on na kontynent, tamten drugi odpowiada, że ma tam kilka niedokończonych spraw, a potem mówi, że to tyle ile Alaster powinien wiedzieć. Chwilę później Lee wraz z resztą załogi Esmeraldy wyruszają w drogę.

Mroczne Tajemnice[]

Po odbiciu Wolnej Kopalni Lee rozmawia z Valkirem. Mówi, że przyśle mu kilku swoich najemników do ataku na miasto orków, a reszta zaatakuje Stary Obóz.

Przeznaczenie[]

Lee prosi Bezimiennego, aby odnalazł dla niego 2 tomy księgi Bitwa o Varrant. Podczas szukania Falera dla Morta można spytać się Lee o tego osobnika. Powie, że Faler był na farmie. Razem z Szelestem i Lanem udał się w stronę przełęczy prowadzącej do Górniczej Doliny. Jednak Lee nie pamięta niczego więcej.

Konsekwencje 2.02[]

Lester powiadamia Lee, Angara, Wilka i Laresa o orkach w Ardei. Razem biegną tam i wyzwalają ją. Potem mówi Bezimiennemu, że ma zamiar iść do Vengardu, co chwilę później robi.

Rozdroże[]

Podczas podróży na Myrtanę Esmeralda zaczęła pękać, wskutek czego bohaterowie musieli zatrzymać się na pewnej wyspie. Okazało się, że są tam towarzysze Lee z czasów jego królewskiej służby. Kiedy został on zesłany do Górniczej Doliny, oni nie chcieli służyć królowi Rhobarowi II i przenieśli się na tę wyspę. Całe dnie przesiaduje w gospodzie. Lester może się u niego nauczyć lepszej walki bronią jednoręczną i dwuręczną. Po śmierci Jorgena, Lee przejmuje funkcję kapitana, a po naprawie Esmeraldy, on wraz z resztą załogi, wyruszają w dalszą podróż.

Diccuric[]

Lee zostaje wspomniany przez Homera, gdy ten opowiada Ardaricowi, o tym co robił przed przybyciem do Parthalan.

Odyseja – W imieniu króla[]

Lee mieszka w Nordmarze. Przybył wraz z Bezimiennym bohaterem na kontynent. Jego historia pokrywa się z tą z Gothic 3.

Lee w Nordmarze

Ciekawostki[]

  • W Gothic II: Noc Kruka może uczyć walki mieczem dwuręcznym do 100%, mimo że sam w tej dziedzinie ma tylko 90%.
  • W zakończeniu Gothic 3 Lee nosi na sobie ciężki pancerz najemnika i dzierży miecz paladyna.
  • W Gothic 3: Zmierzch Bogów jest jedynym znajomym Bezimiennego, który się z nim nie wita, mimo że w tej części jeszcze się nie widzieli.
  • W Zmierzchu Bogów, przed rozmową z Theodorem, znajduje się na niedostępnym dla gracza terenie, lecz po dialogu z nim i wykonaniu wszystkich otrzymanych od niego misji idzie do zamku.
  • Jeśli w Zmierzchu Bogów przywoła się go za pomocą kodów, będzie miał na sobie ciężki pancerz Nordmarczyka.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna