FANDOM

Larius – zadanie, które Velaya dostaje po otrzymaniu runy od Thorbena.

Przebieg zadania Edytuj

Otrzymanie runy Edytuj

Bohaterka dostaje runę od Thorbena, która prowadzi do jej rezydencji. Velaya wiedziała wcześniej, że ziemia, którą otrzymała należała w przeszłości do Lariusa.

Dowody dla lorda Andre Edytuj

Velaya ma podejrzenia dotyczące tego, że gubernator jest sługą Beliara i niezwłocznie powiadamia o tym Andre. Przedstawia mu dowody. Mówi, że Rengaru wiedział o innym ważnym obywatelu miasta, poza Lutero, który jest zamieszany w sieć szpiegowską i kult Beliara w Khorinis. Powiadamia też Andre o tym, że podczas wybuchu wojny z orkami Larius zamknął kopalnię i widziała w niej kapliczkę Beliara, i o tym, że znalazła w swojej posiadłości runę telportacyjną. Lord Andre nie daje się przekonać, ponieważ nie ma żadnych świadków na to.

Śledzenie Lariusa Edytuj

Bohaterka śledzi gubernatora i idzie do jego jaskini. Tam zostaje przez niego uśpiona i zaprowadzona do obozu bandytów. Velaya spotyka Raoula, a ten zaprowadza ją do Sentenzy, który pyta się jej dlaczego chciała napaść na gubernatora. Velaya odpowiada, że zrobiła to tylko dla pieniędzy i nie wiedziała, że Larius jest potężnym magiem. Sentenza mówi by wykonywała zadania dla innych bandytów oraz udowodniła, że jest przydatna.

Obóz bandytów Edytuj

Velaya wykonuje rożne zadania w nadziei, że kiedyś stąd wyjdzie. Pewnego dnia przychodzi do obozu Erol, ponieważ pracownicy bohaterki nie widzieli jej w rezydencji oraz dlatego, że Andre martwi się zniknięciem szlachcianki. Velaya prosi Erola o to, by poinformował namiestnika Khorinis i najemników o nadchodzącym niebezpieczeństwie. Następnego dnia kupiec zostawia jej w krzakach broń, którą bohaterka bierze wieczorem, a następnego dnia rano spora część bandytów opuszcza obóz, bohaterka zabija Festera bierze swój ekwipunek i rzeczy magów wody, i Thorusa, a także uwalnia ich.

Poinformowanie Andre o sytuacji Edytuj

Velaya mówi Andre o sytuacji o planowanym ataku bandytów na Khorinis i dostarcza dowód na to, że Larius faktycznie jest czarnym magiem. Bohaterka dostaje pozwolenie na zabicie gubernatora.

Śmierć gubernatora i koniec zadania Edytuj

Velaya idzie do jaskini, gdzie została wcześniej uśpiona, zabija strażników Lariusa i po krótkiej rozmowie, gubernator zamienia się w demona. Szlachcianka pokonuje maga, wraca do Andre i zostaje przez niego mianowana gubernatorem Khorinis.