Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Lares – jeden z najlepszych złodziei w Myrtanie i przywódca szkodników, następnie jeden z najemników Lee szpiegujący paladynów w dzielnicy portowej w Khorinis. Występuje w Gothic, Gothic II i Gothic 3.

Charakter i osobowość[]

Lares jest jednym z najzręczniejszych i najzdolniejszych złodziei w całej Myrtanie. Jego osoba stała się legendą wśród innych rzezimieszków. Jest to świetny i odważny wojownik oraz nauczyciel, ale jego największymi zaletami są zdolności złodziejskie. To człowiek leniwy i niechętny do wykonywania jakiejkolwiek pracy – nawet kradzieże zleca innym. Mimo to jest bardzo uprzejmy w stosunku do Bezimiennego, otwarty i dosyć hojny. Posiada charakterystyczną bliznę nad prawym okiem.

Przed akcją gry[]

Niewiele wiadomo o jego życiu przed trafieniem do kolonii, gdyż jego przeszłość nigdy nie została wspomniana. Najprawdopodobniej już wtedy wiódł życie złodzieja, aż pewnego dnia został przyłapany na gorącym uczynku i zesłany do Górniczej Doliny. Nie widziała mu się robota jako kopacz, a po buncie więźniów i przejęciu władzy przez Gomeza, odszedł ze Starego Obozu wraz z ludźmi, którzy podzielali jego zdanie oraz z magami wody. Jest jednym z ludzi, którzy założyli Nowy Obóz. Tam zaprzyjaźnił się z Lee, Gornem i wieloma innymi najemnikami. Stanął na czele organizacji szkodników. Zajmowała się ona grabieżami, fałszerstwami, morderstwami i różnego rodzaju przekrętami przeciwko Staremu Obozowi.

Przedpremierowy koncept, przedstawiający Laresa w zbroi cienia

Gothic[]

Jest przywódcą szkodników z Nowego Obozu. Werbuje nowych członków do swojej bandy. Do jego najbardziej zaufanych ludzi należą Roscoe, Mordrag i Wilk, ale ma także przyjaciół wśród najemników. Jego chaty strzeże dwóch strażników oraz Roscoe, który nie dopuszcza do niego nikogo bez ważnego powodu. Lares organizuje napady na konwoje z zaopatrzeniem dla Starej Kopalni, jednak sam nie uczestniczy w większości najazdów. Bezimienny trafia do niego po spotkaniu z Mordragiem, dostarczając mu bardzo ważny pierścień. Bohater pomaga mu okraść Baal Isidro, sprzedając bagienne ziele, a cały zysk wynoszący 400 bryłek rudy oddaje szkodnikowi. Innym zadaniem jest zdobycie listy z zamówieniami dla Starej Kopalni, którą szkodnik idealnie fałszuje i każe odnieść do Starego Obozu. Posiada topór nazwany swoim imieniem. Może nauczyć siły i zręczności. Po upadku bariery jego szajka ulega rozbiciu, a on przyłącza się do Lee i innych najemników.

Zlecane zadania[]

Gothic II[]

Po upadku bariery i rozpadzie organizacji szkodników, Lee przyjmuje go w poczet najemników. Pełni swego rodzaju zwiad w dzielnicy portowej w mieście Khorinis. Mimo iż nie przebywa z innymi najemnikami, utrzymuje z nimi kontakty i zawiadamia ich o wszystkim, co dzieje się w mieście. Pomaga też bohaterowi dostać się w poczet najemników oraz dojść na farmę Onara. Może nauczyć bohatera zręczności i walki bronią jednoręczną. Posiada wiedzę na temat Gildii Złodziei, jednak nie jest zbyt skory się nią dzielić z Bezimiennym. Płynie wraz z przyjaciółmi na wyspę Irdorath, gdzie Bezimienny postanawia raz na zawsze przegnać zło. Po pokonaniu Smoka Ożywieńca opuszcza wyspę i rusza do Myrtany.

Lares w porcie w Khorinis

Gothic II: Noc Kruka[]

Należy do tajnej organizacji zwanej Wodnym Kręgiem, działającej na rzecz magów wody. Jego zadaniem jest wybadanie sprawy zaginionych mieszkańców wyspy. Może on zaprowadzić głównego bohatera do ruin pradawnych, gdzie przebywa Saturas wraz z innymi magami wody. Bezimienny prosi go o pomoc, w celu odnalezienia zaginionego ornamentu dla Nefariusa, który znajduje się głęboko w północnych lasach wyspy. Wprowadza Bezimiennego do kręgu oraz wcześniej wypożycza mu swój pierścień przynależności. Dodatkowo naucza bohatera zręczności, siły oraz walki bronią jednoręczną.

Zlecane zadania[]

Gothic 3[]

Po dopłynięciu na kontynent, jako ostatni opuścił statek. Był na nim jeszcze wtedy, kiedy uprowadzali go piraci. Jako świetnie wyszkolony, bezszelestny złodziej, zdołał się jednak im wymknąć. Znów wrócił do swojego dawnego zawodu – złodziejstwa. Zawędrował daleko na zachód, do miasta Geldern. Dołączył do grona orkowych najemników, sam uważając, że orkowie wygrali już wojnę z Rhobarem II i najlepiej jest przejść na ich stronę, choć tak naprawdę zależy mu jedynie na własnych korzyściach.

Zapoznał się ze swoim fanem – Jaredem, który nazwał Laresa wielkim. Zainteresowały go znajdujące się w mieście złote talerze, które miał zdobyć dla jednego z asasyńskich kupców. Prosi Bezimiennego o pomoc w ich zdobyciu, ponieważ on, jako niskiej rangi najemnik orków, nie może dostać się do siedziby orkowych szamanów. Po kradzieży chciał się wymknąć z miasta. Może pomóc w rewolucji i przyczynić się do odbicia Geldern spod władzy orków. Bohater może się od niego nauczyć wszystkiego na temat złodziejstwa.

Zlecane zadania[]

Dalsze losy[]

…A Lares? Z pewnością będzie tam gdzie można coś dostać…

Lares opuszcza Geldern i dalej szuka łatwego zarobku. Wyrusza na południe do bogatego Varantu. Zamieszkuje prawdopodobnie w Mora Sul.

Lares01.png

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Lares/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • W każdej części jego wygląd ulega niewielkim zmianom, ale w Gothic 3 zachodzą największe modyfikacje, zwłaszcza jeśli chodzi o jego twarz i włosy. Między innymi zostaje usunięta jego blizna. Zmienia to modyfikacja Quest Pack 4, gdzie jego twarz bardziej przypomina tę z poprzednich części.
  • Prawdopodobnie jest on najlepszym złodziejem w całej Myrtanie. Świadczy o tym fakt, że jest legendą w całym królestwie. Jego wielbicielem oraz fanem jest Jared.
  • W Gothic Lares reaguje agresją na widok Bezimiennego, jeśli ten wejdzie do jego chaty bez zezwolenia od Roscoe lub gracz dostanie się do środka za pomocą kodów. Mechanika ta jest powodem występowania błędu, polegającego na tym, że przywódca szkodników atakuje Bezimiennego również w przypadku, gdy protagonista został zatrzymany przez Roscoe na zewnątrz, przed wejściem do chaty, lecz stoi na tyle blisko szefa bandy, aby rozpocząć z nim dialog; można to osiągnąć poprzez podejście do chaty w porach nocnych i obudzenie Laresa, gdyż łóżko stoi tuż przy wejściu.
  • W Gothic II, jeżeli Bezimienny jakimś sposobem ominie strażników przy bramach miejskich, Lares powie: PRZYPŁYNĄŁEŚ TU?! To niezły sposób na ominięcie strażników! i dostanie za to 500 punktów doświadczenia.
  • W Gothic II i Gothic II: Noc Kruka, jeśli bohater zaprosi go na statek, nie będąc łowcą smoków, a następnie wyrzuci, Lares nie przyjmie ponownego zaproszenia.
  • W Gothic II: Noc Kruka tak naprawdę nie nosi zbroi Wodnego Kręgu, a zniszczoną zbroję, która wygląda tak samo, jak ta wyżej wymieniona.
  • Choć nie występuje w Gothic 3: Zmierzch Bogów, można go tam przywołać kodem.
  • W każdej części dubbinguje go Adam Bauman, jednak z każdą częścią mówi nieco wyżej (od hardego szefa z części pierwszej do bardzo miłego i sympatycznego człowieka z trzeciej).
  • W Gothic II i Gothic II: Noc Kruka od razu rozpoznaje bohatera, lecz w Gothic jest możliwość, że bohater wcale się z nim nie spotka.
  • Model głowy Laresa w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka różni się od tego z pierwszej części.
  • Podczas zapraszania Laresa na pokład Esmeraldy Bezimienny nie otrzyma żadnych punktów doświadczenia. To samo dotyczy Lestera.
  • Podobnie jak Gomez posiada złoty ząb. Jednak w Gothic II już go nie ma.
  • W Gothic II: Noc Kruka występuje błąd, w którym Lares nie będzie chciał zaprowadzić bohatera do magów wody, jeśli ten najpierw poprosi o eskortę podczas drogi do farmy Onara. Spowoduje to brakiem możliwości otrzymania fragmentu ornamentu i uniemożliwi dalszy postęp fabularny. Można to naprawić poprzez edycję plików gry. Należy otworzyć edytorem tekstu plik SAVEDAT.SAV w Gothic II\Saves\"Nazwa Zapisu", znaleźć LARESGUIDE_ZUONAR oraz LARES_GUIDE i zmienić wartości widniejące przy nich na 0.
Advertisement