Modyfikacje ico.png
Artykuł niekanoniczny

L'HIVER (czyt. liwer) Edition – rosyjska modyfikacja do Gothic II: Noc Kruka stworzona przez unknown111. Zmienia ona wygląd świata gry – największą metamorfozę przechodzi Khorinis i Górnicza Dolina, nieznacznie zmieniony zostaje Jarkendar, natomiast wyspa Irdorath nie została w ogóle zmieniona. Oprócz wersji rosyjskiej została wydana angielska i niemiecka edycja tej modyfikacji. Modyfikacja dodaje kilka nowych przedmiotów, takich jak wywar z jagód czy pancerz z czarnej rudy, modyfikuje także balans zwiększając poziom trudności, nie ingerując przy tym w fabułę gry.

18 lipca 2017 roku modyfikacja doczekała się swojej finałowej wersji oznaczonej numerem 1.1.

29 Kwietnia 2018 roku wyszedł dodatkowy hotfix oznaczony numerem 1.1u.

Najnowsza wersja moda to 1.2f, znaleźć ją można na dysku Google autora. Wersja ta dostępna jest jednak tylko w języku rosyjskim.

Lista zmian[edytuj | edytuj kod]

  • Zmodyfikowano szatę graficzną (nowe tekstury, obiekty, menu główne).
  • Przemodelowano lokacje w Khorinis, Jarkendarze i Górniczej Dolinie.
  • Zmodyfikowane oświetlenie.
  • Dodano nowe przedmioty (w tym pancerze, bronie i tarcze).
  • Dodano kilku nowych przeciwników.
  • Potwory mają zwiększone statystyki, nowe animacje oraz zasięg z którego reagują na gracza.
  • Obniżono statystyki obrony wielu zbroi.
  • Znacząco obniżono wartość przedmiotów, przy ich sprzedaży kupcom.
  • Usunięto tabliczki dające stałe bonusy do statystyk.
  • Dodano nowe umiejętności min. – patroszenie zwierząt – od teraz wymagana do zbierania mięsa z zabitych potworów. Do wyuczenia u: Bospera (tylko po zostaniu jego czeladnikiem), Niclasa, Jacka Aligatora.
  • Zmieniono efekty pożywienia (przykładowo: pieczone mięso przywraca teraz sporą wartość życia w procentach).
  • Będąc czeladnikiem Harada, możemy nauczyć się wykuwania wielu nowych mieczy oraz tarczy.
  • Czeladnik u Bospera może nauczyć się tworzenia dobrych łuków.
  • Możemy ulepszać na kowadle niektóre zbroje (skórzany pancerz, skórzane ubranie, zbroja najemnika z Myrtany, królewski pancerz, mistrzowski pancerz).
  • Dodano nowe przedmioty m.in.: sztaba metalu (używana do ulepszania zbroi).
  • Bennet uczy łowców smoków wykuwania nowych ostrzy w piątym rozdziale. (m.in. Ciężki siewca śmierci)
  • Po wykonaniu zadania z krwawymi kielichami, jako nagrodę możemy wybrać nowy, mistrzowski pancerz.
  • Podział obrony i obrażeń na ostrza i obuchy.
  • Styl chodzenia Bezimiennego zmienia się zależnie od gildii.
  • Dodano podrozdział o nazwie Kruk.
  • W dzielnicy portowej zostaje dodany fort paladynów do którego Lord Hagen przenosi się w trzecim rozdziale jednak w piątym opuszcza go, żeby udać się do Górniczej Doliny.
  • Dodano opcjonalny system głodu, zmęczenia i przeciążenia.
  • Zmieniono niektóre animacje walki bronią dwuręczną.
  • Usunięto niektóre runy teleportacyjne (do tawerny, farmy Onara oraz do przełęczy Górniczej Doliny).
  • Runy teleportacyjne do klasztoru i do miasta portowego przenoszą Bezimiennego w alternatywne miejsca.
  • Dodano nową opcję - Wyczerpanie magiczne. Teraz za pomocą rzucania zaklęć, wyczerpanie magii wzrasta i po osiągnięciu 100% umieramy. Wyczerpanie jest wyświetlane jako ikony, zmniejsza się ono przy użyciu specjalnych eliksirów, jak również podczas snu. Nie jest już możliwe korzystanie z kilku mocnych czarów masowego rażenia w krótkim czasie.
  • Fala śmierci jest teraz najpotężniejszym czarem masowego rażenia. Szaty magów przyspieszają regenerację z wyczerpania.
  • Dodano kaptury na ciężkie szaty magów ognia i szaty magów wody. Do założenia na kowadle.
  • Dodano tarcze, które dają dodatkową ochronę, maksymalną ilość HP, blok magii i dają szansę na całkowite zablokowanie obrażeń
  • Dodano teren za farmą Onara.
  • Za oddanie Saturasowi Szponu Beliara można dostać 10 punktów nauki.
  • Dodano opcjonalnego bossa Amortha.
  • I wiele innych mniejszych zmian.

Masty's Edition[edytuj | edytuj kod]

Masty's Edition lub English Edition wprowadza wiele zmian w kwestii balansu, gdyż autor uważał że wymaga on większych poprawek. Autorem spolszczenia tej edycji jest grupa Sefaris. Pozbyto się survivalowych elementów, gdyż uważał że nie pasują do gry, zbalansowano pancerze które nie stanowiły większej różnicy niezależnie od ich poziomu ochrony, pomniejsze wizualne zmiany itp.

Największe zmiany (względem oryginału):

  • Usunięte zostały realistyczne elementy jak głód, pragnienie, wymagany sen, limit ekwipunku czy magiczne zmęczenie.
  • Wiele dodatków mające na celu ułatwić lub uprzyjemnić rozgrywkę, jak bonusy nie wpływające na zwiększające się wymogi nauczania.
  • Znacznie przerobiony został balans wielu elementów rozgrywki, przykładowo broni i pancerzy, czyniąc je bardziej znaczącymi. Dodano też kilka nowych broni i pancerzy.
  • Zmieniono sztuczną inteligencję wrogów, czyniąc ich trudniejszymi lub łatwiejszymi zależnie od przeciwnika.
  • Całkowicie przerobiono system bossów, które stanowią teraz większe wyzwanie i według autora są bardziej doszlifowane.
  • Naprawa wielu błędów.
  • Drobne zmiany w wizualiach.
  • I wiele więcej.

Marcello Edition[edytuj | edytuj kod]

Marcello Edition (Deutsche Edition) wprowadza wiele nowych funkcji i optymalizacji kodu, a tym samym zachęca do wypróbowania różnych gildii na różnych poziomach trudności. Autorem spolszczenia tej wersji jest Bractwo Spolszczenia.

Największe zmiany:

  • Wybór poziomu trudności: łatwy, normalny, trudny i hardcore.
  • Trudny: ok. 20% mniej punktów doświadczenia.
  • Hardcore: ok. 30% mniej PD.
  • Kusze wymagają głównie siły i trochę zręczności.
  • Dodano promień rażenia bronią białą do statystyk.
  • Spowolniona walka z niską liczbą punktów zdrowia.
  • Runy Beliara są trochę mocniejsze i zadają obrażenia potworom.
  • Magia paladyna jest silniejsza przeciwko nieumarłym i orkom.
  • Minimalna szansa na natychmiastowe zabicie przez smoka ożywieńca.
  • Kruk przywołuje pomocników, gdy wskaźnik jego punktów życia jest bardzo niski.
  • Możliwość zostania magiem wody tylko jako nowicjusz lub osoba bez gildii.
  • Premie za zostanie czeladnikiem Harada lub Bospera o ile bohater ma poniżej 25 siły i zręczności.
  • Carl uczy jak wzmocnić pancerz Wodnego Kręgu i szatę magów wody.
  • Pusty kamień runiczny kosztuje 300 sztuk złota.
  • Skórzany pancerz kosztuje 400 sztuk złota.
  • Pierścień szybkości dostępny na poziomie trudnym i hardcore.
  • W świątyni w zamku znajduje się posąg Innosa.
  • Przywrócono palmy zamiast drzew iglastych na plaży w Jarkendarze.
  • I wiele innych.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Modyfikacja wykorzystuje materiały z różnych texturepacków i gier takich jak Wiedźmin 2: Zabójcy Królów czy The Elder Scrolls V: Skyrim.
  • Duże magiczne ostrze na smoki znowu staje się lepszą bronią białą niż smocza zguba i topór berserkera, ale jest drugą bronią co do ilości obrażeń (lepszą bronią jest miecz dwuręczny – ciężki siewca śmierci).
  • Niektóre dodane elementy zostały prawdopodobnie usunięte przez twórców z oryginalnej gry. Świadczyć może o tym profesjonalny dubbing przy rozmowie z Ingmarem w trzecim rozdziale który informuje nas gdzie przebywa Lord Hagen oraz przy rozmowie z lordem cienia Amorthem zamieszkującym górską fortecę.
  • Jest to jedyna modyfikacja pozwalająca na rozebranie kobiety do naga, co wywołało wiele kontrowersji i sporów.
  • L'hiver oznacza w języku francuskim zima co całość tytułu można przetłumaczyć jako "Edycja zimowa".
  • L'HIVER Edition jest częściowo kompatybilny z modyfikacją Gothic DirectX 11 autorstwa niemieckiego użytkownika Degenerated.
  • Polska oraz angielska wersja moda zawierają dodatkowe zmiany do gry, wprowadzone przez tłumaczy.

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]