Gothicpedia
Advertisement
Do poprawy i zalążek ico.png
Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii edytując ją!
Sprawdź zgodność artykułu z polityką redagowania lub podaj szczegółowy opis potrzebnych zmian.

Książę demonów – wysoko postawiony w hierarchii bestii demon z wymiaru Beliara. Przewodzi grupami mniejszych demonów, strzeże także swoich panów. Są silniejsze i wytrzymalsze niż ich podwładni. Atakują głównie masywnymi szponami.

Gothic[]

W Gothic książęta demonów są osobistą strażą Śniącego. Pojawiają się, gdy tylko poczują, że ich pan jest w niebezpieczeństwie. Są niezwykle potężni i można ich pokonać jedynie za pomocą naładowanego magicznie Uriziela, runy z niego powstałej lub przy pomocy przyzwanych pomniejszych demonów. Książęta pojawią się za każdym razem, gdy Bezimienny przebije serce orkowych szamanów.

Gothic II[]

Ich wygląd został w drugiej części gry nieco zmieniony – przypominają bardzo smoki, którym służą. Można z nich pozyskać serce demona, potrzebne do stworzenia runy przyzwania, a także zwoje tego zaklęcia i mikstury. Księcia demonów można spotkać w wieży Xardasa i podziemiach klasztoru magów ognia.

Taktyka[]

Styl walki książąt demonów nie różni się od zwykłych okazów. Podlatują do przeciwnika i atakują potężnymi pazurami. Walka z nimi jest dosyć łatwa technicznie, jednak potrzebna jest potężna broń lub magia, by przebić się przez ich skórę. W Gothic możliwe jest to tylko za pomocą Uriziela lub czaru Fali Śmierci. W drugiej części efektywne są czary takie jak Święta strzała i pochodne, gdyż są przeznaczone do walki z takimi właśnie bestiami.

ArcaniA[]

W Arcanii książęta demonów też występują – razem z Xeshą atakują klasztor. Niewiele różnią się od zwykłych demonów, są książętami głównie z nazwy. Są trochę większe i ich skóra jest niebieska, a nie złota.

Ciekawostki[]

  • W dwóch pierwszych częściach sagi rozmiar kolizji modelu księcia demonów jest o wiele większy, niż ten widoczny. Powoduje to wiele błędów, w tym uderzanie ich z dużego zasięgu bronią białą i niemożność przechodzenia przez przejścia, w których teoretycznie powinny się mieścić.
Advertisement