FANDOM

Krypta – lokacja występująca w Gothic, Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Jest to stare i tajemnicze miejsce zamieszkiwane przez ożywieńców.

Przed akcją gry Edytuj

Po utworzeniu magicznej bariery zamknięto tam kamień ogniskujący i rzucono na to miejsce klątwę, która miała zamienić pierwszą osobę, która tam wejdzie w ożywieńca. Pewnego dnia nieznany z imienia magnat polujący dla przyjemności na orków zszedł tam i dotknęła go klątwa. Stał się nadzorcą.

Gothic Edytuj

Bezimienny idzie do tego miejsca w trzecim rozdziale po kamień ogniskujący. Spotyka tam Miltena, szukającego pewnego amuletu. Mag ostrzega bohatera przed nadzorcą i daje czar zniszczenie ożywieńca. Po udanej walce Bezimienny zdobywa kamień ogniskujący, a Milten amulet.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Kiedy bohater wraca do zamku w Górniczej Dolinie w czwartym rozdziale, spotyka tam swojego przyjaciela Cor Angara, który, jak sam mówi, chce, aby nazywać go po prostu Angarem. Prosi Bezimiennego, żeby pomógł mu zdobyć jego magiczny amulet, który ten zgubił niedaleko starej krypty. Kiedy Bezimienny tam idzie, Angar już na niego czeka, ale boi się zejść do środka sam, więc udaje się tam razem z bohaterem. Okazuje się, że w krypcie powstało małe laboratorium pełne żywych trupów. Na dole krypty znajdują się książki i stół alchemiczny. Po pokonaniu szkieletów Bezimienny zabiera od leżącego na ziemi szkieletu maga amulet Angara i mu go oddaje.

Modyfikacje Edytuj

Dolina Zombie Edytuj

W pobliżu krypty znajduje się miejsce spotkań Diega, Miltena, Lestera i Gorna. Bragus wyrusza tam w celu zabicia tamtejszych ożywieńców i znalezienia talizmanu orków dla Miltena. Po wykonaniu obu zadań czwórka przyjaciół wybiera się w tamto miejsce.

Bumshak Edytuj

Ojciec zabrał swojego syna na polowanie w pobliżu tej krypty. Nagle pojawili się ożywieńcy. Ojciec stanął do walki z nimi, ale jego topór mu się złamał, a nieumarli porwali synka. Bumshak tam idzie, aby uwolnić dziecko. Zabija wszystkich nieumarłych i wyprowadza syna do swojego ojca, natomiast krypta pozostaje pusta.

Returning Edytuj

Szkielet mag znajdujący się w tej krypcie posiada I tom Chromaninu.

Dalsze losy Edytuj

Krypta została pewnie znowu zamieszkana przez ożywieńców lub pozostała pusta.