Gothicpedia
Advertisement

Krypta – lokacja występująca w Gothic i Gothic II. Jest to stare i tajemnicze miejsce zamieszkiwane przez ożywieńców.

Przed akcją gry[]

Po utworzeniu magicznej bariery zamknięto tam kamień ogniskujący i rzucono na to miejsce klątwę, która miała zamienić pierwszą osobę, która tam wejdzie, w ożywieńca. Pewnego dnia nieznany z imienia magnat polujący dla przyjemności na orków zszedł tam i dotknęła go klątwa. Stał się nadzorcą.

Gothic[]

Bezimienny idzie do tego miejsca w III rozdziale po kamień ogniskujący. Spotyka tam Miltena, szukającego pewnego amuletu. Mag ostrzega bohatera przed nadzorcą i daje zwój z czarem śmierć ożywieńcom. Po udanej walce Bezimienny zdobywa kamień ogniskujący, a Milten amulet.

Wnętrze krypty w Gothic

Gothic II[]

Kiedy bohater wraca do zamku w Górniczej Dolinie w IV rozdziale, spotyka tam Cor Angara, który przystaje na propozycję pomocy w odzyskaniu jego amuletu, zgubionego niedaleko starej krypty. Na miejscu okazuje się, że powstało tam małe laboratorium z regałem z książkami, stołem alchemicznym oraz kufrem. Po pokonaniu gnieżdżacych się tam szkieletów Bezimienny zabiera od zabitego szkieletu maga amulet Angara i oddaje mu go.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Dolina Zombie[]

W pobliżu krypty znajduje się miejsce spotkań Diega, Miltena, Lestera i Gorna. Bragus wyrusza tam w celu zabicia tamtejszych ożywieńców i znalezienia talizmanu orków dla Miltena. Po wykonaniu obu zadań czwórka przyjaciół wybiera się w tamto miejsce.

Bumshak[]

Ojciec zabrał swojego syna na polowanie w pobliżu krypty, jednak nagle pojawili się ożywieńcy. Ojciec stanął do walki z nimi, ale jego topór złamał się, a nieumarli porwali synka. Bumshak wyrusza do krypty aby uwolnić dziecko. Zabija wszystkich nieumarłych i wyprowadza syna do swojego ojca, natomiast krypta pozostaje pusta.

Returning[]

Szkielet mag znajdujący się w tej krypcie posiada I tom Chromaninu.

Ucieczka[]

Wejście zostało zablokowane głazami, jednak mimo to nadal można się tam dostać. W krypcie przebywa ożywieniec noszący pancerz przypominający zbroję kruka, a pośrodku znajduje się platforma teleportacjna. W okolicy samej krypty osiedlili się bandyci pod wodzą niejakiego Noda, zaś na pobliskim klifie powstała magiczna brama oraz teleport.

Ciekawostki[]

  • W pierwszej części gry za jedną ze ścian w krypcie znajduje się skrzynia, do której można się dostać za pomocą kodów.
  • Pierwotnie kamień przed wejściem do krypty miał służyć za miejsce składania ofiar demonowi przez Bractwo Śniącego. Nawiązaniem do tego jest szkielet leżący na kamieniu oraz dialog z Angarem, w którym mówi on, że walcząc z ożywieńcami czuł, jakby walczył z własnymi braćmi.
  • W Gothic II na siatce waypointów został utworzony nowy punkt odniesienia – stonehenge – jednak punkt o nazwie stones pochodzący z Gothic dalej funkcjonuje; oba te waypointy są położone tuż obok siebie.
  • Pierwotnie krypta miała służyć jako siedlisko Smoka Ożywieńca, który miał być kolejnym smokiem w Górniczej Dolinie. Zrezygnowano z tego pomysłu, lecz w plikach gry wciąż znajduje się zakomentowany wpis w dzienniku odnoszący się do tego etapu gry.

Skrzynia znajdująca się za ścianą

Advertisement