FANDOM

Krwiopijca – przerośnięty, latający owad występujący w każdej części serii Gothic. Porusza się szybko i w sposób nieprzewidywalny. Jego zachowanie zbliżone jest do polnych bestii, jednak jako owad latający nie obawia się wody. Nie jest to silny przeciwnik, a szczególnie jego mniejsza odmiana.

Gothic Edytuj

W Gothic występują głównie przy zbiornikach wodnych np. koło jeziora niedaleko Nowego Obozu. Ich skóra ma żółtawy kolor; Bezimienny może wyciąć z ich ciał dwa skrzydła krwiopijcy oraz jedno żądło krwiopijcy.

Gothic II Edytuj

W Gothic II mają czarny kolor. Bohater może z nich również uzyskać dwa skrzydła i jedno żądło. Jeżeli Bezimienny wejdzie do drugiego pokoju od prawej w zamku w Górniczej Dolinie, znajdzie tam notatkę, w której powiedziane jest o truciźnie krwiopijców. Po przeczytaniu jej, Bezimienny zyskuje możliwość przywrócenia utraconych punktów trafień przez wypicie trucizny krwiopijców.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 mają czerwono-różowy kolor i są z reguły samotnikami; ich większe stado można znaleźć np. nad mieściną o nazwie Lago. Bezimienny może odciąć krwiopijcy żądło. W chwili zagrożenia zatruwają przeciwnika. Ich trucizna jest silna i może doprowadzić do zgonu. W przypadku zatrucia często konieczne jest użycie odtrutki. Ewentualnie można poczekać aż organizm bohatera zneutralizuje działanie trucizny, lecz skutkuje to niepotrzebną utratą punktów życia.

ArcaniA Edytuj

W ArcaniA skóra krwiopijców ma kolor czarny. Stada można napotkać na wielu łąkach i polach. W walce nie używają żądła tylko do walki na krótki dystans, ale również na daleki, strzelając jadem. Podczas lotu wydają bardzo charakterystyczny dźwięk skrzydeł.

Modyfikacje Edytuj

  • W modyfikacji Content Mod krwiopijca wygląda tak samo, jak w poprzednich częściach gry.
  • W modyfikacjach Requiem, L'HIVER Edition oraz starszych wersjach Returning posiadają teksturę z Gothic.
  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice, posiadają tę samą teksturę co w Gothic II.
  • W modyfikacji Returning występuje inna odmiana krwiopijców – trujący krwiopijca. Zatrucie powoduje ciągły spadek wytrzymałości. By pozbyć się toksyn, wymagana jest odtrutka.
  • W tej samej modyfikacji istnieje unikatowy owad o nazwie Mięsożerny krwiopijca, który pełni rolę minibossa na wyspie paladynów. Jak wynika z nazwy; potwór poza piciem krwi żywi się także mięsem swoich ofiar. Wygląda jak zwykły krwiopijca, jednakże jest trochę większy i silniejszy. Ma także więcej punktów życia.
  • W modyfikacji Orcades występują pod nazwą agresywny krwiopijca, różnią się od siebie jedynie statystykami.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic po zamianie w krwiopijcę można przelecieć przez barierę.
  • Krwiopijcy przepadają za bagiennym zielem, o czym informuje bohatera ogrodnik Rasul.