Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy zadania pobocznego z Gothic II. Zobacz też: Krwawe puchary (przedmiot).

Krwawe puchary – zadanie poboczne występujące w Gothic II. Jest zlecane Bezimiennemu przez Cassię – przywódczynię Gildii Złodziei.

Zadanie można wykonać w dowolnym rozdziale przed wypłynięciem na Dwór Irdorath, jednak zaleca się ukończenie go przed rozdziałem V, gdyż wtedy w górnym mieście stacjonują paladyni z Esmeraldy, którzy mogą utrudnić niepostrzeżone dostanie się do domów.

Ponadto jeśli bohater jest łowcą smoków, sędziego można okraść z jego klucza jedynie przed zmuszeniem go do wydania aktu okrętowego, gdyż później sędzia nie będzie chciał rozmawiać z bohaterem.

Przebieg zadania[]

Zestaw kielichów[]

Po udanej kradzieży pierścienia Constantina, Cassia zleca Bezimiennemu zdobycie 6 krwawych pucharów, które zdobył król Rhobar II podczas jednej ze swoich kampanii, a teraz należą do obywateli z górnego miasta.

Wskazówki Ramireza[]

Ramirez mówi bohaterowi o Wambo – jednym ze strażników miejskich, który ceni sobie złoto. Dzięki łapówce w wysokości 250 sztuk złota, Wambo w nocy uda się do gospody Coragona i nie będzie przeszkadzać w dokonywaniu kradzieży przez Bezimiennego.

Rada ogrodnika[]

Bohater idzie do ogrodnika i pokazuje mu złodziejski gest. Ten informuje, że w niektórych domach są skrytki, w których bogaci mieszkańcy trzymają kosztowności.

Szukanie pucharów[]

Bezimienny odnajduje puchary w następujących miejscach:

  • w domu Gerbrandta, w kufrze;
  • w domu sąsiadującym od sklepu Salandrila, również w kufrze. Klucz znajduje się na kominku;
  • w domu sędziego. Bohater kradnie mu klucz, następnie przesuwa tarczę, co powoduje otworzenie się skrytki ze skrzynią, w której ukryty jest puchar;
  • w domu Valentina. Bezimienny przesuwa lampę na piętrze, co otwiera kolejną skrytkę, następnie okrada bądź bije obywatela, by zdobyć od niego klucz do skrzyni w skrytce;
  • w ratuszu, w pokoju Lariusa;
  • w domu lichwiarza Lehmara, w skrzyni. Bohater może się tego dowiedzieć po włamaniu się do domu Lutero, gdzie znajduje weksel, w którym kupiec zastawił kielich u lichwiarza.

Nagroda[]

Po zdobyciu kielichów, Bezimienny wraca do Cassii i oddaje jej puchary. Złodziejka jest zadowolona, znalazła już kupca chętnego do nabycia kosztowności. Bohater może wybrać jedną z trzech nagród:

Niezależnie od nagrody, zadanie kończy się powodzeniem.

Advertisement