FANDOM

Ta strona jest zalążkiem artykułu! Możesz pomóc Gothicpedii rozwijając ją!

Krwawa Dolina – miejsce występujące w ArcaniA.

ArcaniA Edytuj

Jest to miejsce bitwy, gdzie starły się siły lorda Hagena i lorda Gawaana, obóz gońców leśnych i zamek Srebrowód. Na południe od niej mieści się Tooshoo i Czarna Toń. Jest ona także jedynym przejściem między Baronią Stewark wraz z jej licznymi polami uprawnymi, sadami i kopalnią żelaza, a centralną częścią Argaani (nie licząc przejścia do Setariff w południowym Stewark, które zostało zablokowane przez rumowisko skalne).

Krwawa Dolina ze względu na wielkie obszary leśne jest miejscem pozyskiwania drewna dla okolicznych terenów, a także źródłem dziczyzny; mnogość zwierzyny zdecydowała o założeniu w dolinie siedziby gońców leśnych.

Znaczenie nazwy Edytuj

Nazwa tego miejsca pochodzi prawdopodobnie od licznych bitew stoczonych w północnej części doliny. Konflikty toczyły się o kontrolę nad wąskim kanionem, który jest jedynym lądowym połączeniem między Srebrowodem a Thorniarą. Wojska argaańskie i myrtańskie na przestrzeni lat próbowały zająć ten obszar, aby odciąć lub podtrzymać kontakt między stolicą i siedzibą gubernatora Myrtany a największym portem południa.

Ciekawostki Edytuj

  • Po przejściu z Thorniary do Krwawej Doliny, Bezimienny może zobaczyć, że polegli Setariffczycy zostali pochowani na skraju doliny, a ciała poległych paladynów zostały pozostawione padlinożercom.